Alla inlägg under juli 2007

Av Bina - 25 juli 2007 16:16

Har fatt en lat pa hjarnan nu.. "I'm sitting on a roof top laughing my head off..." Ar det enda jag kan pa laten ocksa.. men tycker om den men vet inte vad artisten heter eller vad laten heter vet bara den lilla text raden.. enoying!


Jobba vidare nu, min e-mail kranglar som bara den.. JOBBIGT!

Av Bina - 25 juli 2007 11:40

Kan ju inte avsluta ett inlagg med detta utan att beratta lite iaf..


Sommaren, eller ja sen varen borjade med mitt och Martins uppbrott.. Vi bestamde oss att inte vara tillsammans, forhallandet var slut.. Vi hade studentskiva pa Viper Room, slutade med KAOS.. Jag va anklagad, utpekad vet inte allt vad som hande den kvallen och jag va inte inblandat i nagot men blev anklagad for mkt..

Martin akte till Tjeckien med sin far, det va egentligen det som gjorde att allt tog slut.. det va nog den veckan alla beslut i mitt huvud kom, att jag ville ga vidare..

Balen kom, Martin & Jag gick tillsammans dock ej som ett par, Va den jobbigaste kvallen jag kommer ihag, men kommer ihag Jessicas reaktion nar Brandbilen kom =þ haha, strippor, ja absolut! Va faktiskt riktiga brandman som skulle slacka branden, dock va det ju bara alarmet som hade gatt av..


Student kom, och jag firade denna kvall med Jessica, Tessan och nagra kilkompisar for det mesta pa da varande Chiaro/Sinners.. Ja resten av skolan va dar ocksa men jag umgicks inte sa mkt med resten.. Maria ocksa..


Efter det oppnades Mammas restaurang och jag jobbade en massa.. Jag, Tessan, HS och Jessica(inte min basta van Jessica) bestamde oss foratt aka till Ayia Napa, party party som forsta sommaren som singel.. Detta skulle bli en riktig party semester, jooo vissst det blev det.. har 12 filmrullar á 36 bilder som bevis pa detta.. Traffade en massa roliga nya bekantskaper och aven gamla bekantskaper, da denna resa skulle bli att ha super kul som singel blev den mer en party semester med en langtan att komma tillbaka till Martin..


Och sa blev det.. Nar jag kom hem blev jag och Martin tillsammans igen.. Sen dess har vi haft vara sma uppehall, nee tider isar snarare, i perioder.. Men sommaren 2004 va den storsta..


Tror att mycket berodde pa att man va radd at ta klivet ut i vuxen varlden, ta studenten borja jobba.. Sedan att ta ett forhallande som man umgatts med sin partner dag ut och dag in genom att ga i samma klass skulle bli ett "seriost" forhallande, det va ett stort steg!


Men som sagt ar glad over min val.. tack Ayia Napa.. =þ



Av Bina - 25 juli 2007 11:31

Forsov mig, ganska ordentligt idag! =) Vaknade upp kl 7.11, brukar ga upp kl 06.30 men somnade om efter att min klocka ringt och vaknade nar Martins alarm satte igang.. Alldeles forsent, eftersom jag duschar varje morgon och tvattar haret och allt sant blir det KAOS nar man forsover sig..

Kl 07.35 aker vi hemifran.. Sa hade 25 min pa mig.. men jag hann duscha, tvatta haret, torka haret, kla pa mig.. tog med sminket till jobbet..


Men nu ar allt i frid och frojd..


Har dromt en MASSA inatt, dromde om min party resa till Ayia Napa, sommaren 2004.. Herregud, va som om jag upplevde allt som vi gjorde under en vecka (dag/natt) pa en natt.. Alla som va dar va med i drommen, allting avslutades ocksa som det gjorde i verkligheten med ett besok pa S:t Gorans Akut mottagning.. Jessica, du som bara ville kora rally med min sjukhussang.. hehe Kommer fortfarande ihag hur du och Bjorn ville leka med lustgasen.. haha =þ

 Det va alltsa en ganska rolig drom, men mycket va ocksa tank om detta hade hant, tank om jag hae gjort det valet.. Mycket av det livet jag har idag ar pga de besluten jag gjorde pa denna party resa.. Men ar glad att jag "valde" det liv jag har nu.. Tror inte att det andra livet hade hallt..


hehe, ja ni.. blev en komplicerad sista del.. Men det ar mycket val man maste gora har i livet


och sommaren 2004 forandrade mkt i mitt liv..



Av Bina - 24 juli 2007 23:30

Ja ni, här går det fort i besluten, vi har precis avbokat resan till Mexico, och detta pga att priset blir det samma till Thailand om vi åker den 8e, vilket nu fungerar eftersom vi kommer tillbaka till SWE den 7e..

Vi kommer då också hemma till den underbara dag vi kallar Julafton.. Detta är något vi gärna vill fira hemma detta år då detta kommer bli vår sista jul i SWE på 3år åtminstonde.. Klokt beslut va? =)


Så det nya hotellet heter Centera Karon Resort , detta ligger i Phuket, jag har redan vart i Thailand 4ggr.. Martin har dock inte vart där än, jag älskar det! =) Sen har jag 2 klasskamrater som kommer vara där på sina prakiker undertiden.. så vi har lite att hitta på om vi känner för det..


Vi åker ifrån SWE den 8e Dec sent sent på kvällen och kommer hem tidigt tidigt på julaftons morgon.. Längtar redan att få åka iväg, Äta en massa god mat och shoppa en massa billiga saker, Kan livet bli bättre? =)



Av Bina - 24 juli 2007 17:09

Har har det borjat regna, ser inte ut att sluta heller.. Ar super klibbigt ochkanns som om man typ ar i Thailand.. Hmm, allt tycker det ar super skumt.. Jag med..

Det verkligen tok reganr, fran bla himmel.. eller ja nu ar allt bara tok gratt.. men iaf.. SKUMT"!

Av Bina - 24 juli 2007 12:34

Nu ar man pa jobbet, jobbar och star i hander faktiskt inte sa mycket nya saker mer samma samma, men har lart mig en massa masssa mycket nytt sa det ar toppen! Ar nojd med det har!

Eftersom Augusti narmare sig med storm steg ska vi snart borjha fa Opera traning, for bytet av data system.. Fruktar bytet ganska hart.. Kommer bli en tuff manadf..


Mamma har nu vart en angel och gjort sa jag kan ladda upp fler bilder sa ikvall kommer det en massa nya bilder.. So hold on.. Tycker sjalv att det ar mycket roligare att lasa nar ddet ar en massa bilder sa man kan forsta vad allt ser ut som och kunna bara se det som man vill visa =þ


Jobba vidare ska jag ´gora nu, gymmet idag igen.. Kanns super skont att antligen kommit igang pa riktigt.. Ska se till nu att jag aven ater nagorlunda bra sa man kan ga ner kanske en 10-15 kilo.. Min vilja ar 20kilo.. men kanns ganska hopplost!=) Men ingenting ar omojligt =þ


Jobba vidare ska jag gora nu..

Av Bina - 23 juli 2007 22:38

Grattis vännen på din 26års dag, hoppas du har det toppen nere i South Africa, tror du kommer få en toppen födelsedag med en massa "jäärrrn" =)


Hälsa alla, en massa kramar från Iceland..


Annelie, går även hon i min klass, är nästlängst till höger, andra ifrån högerssida.. 

Av Bina - 23 juli 2007 22:29

Blev 1½ timme på gymmet, sprang, gick, styrketräna och sprang lite till.. =)


Blev tomatsoppa till middag, nu är det dags för te.. Har ett vitt kanel te som är super gott, organiskt också..


Apropå att vi kommer hem 3 dagar innan beräknat, jag skrev att vi landar kl 12.45 hihi.. Fel! =) Finns tom med ännu en extra timme till godo Jessica, vi landar 11.40 =)

Troligtvis kommer det bli en semester redan den 10e December till Playa del Carmen Mexico, Pelicano Inn med Ving.. Bestämmer oss imorgon, men med 98% sannolihet blir det Mexico, men vi kommer hem igen den 25e December vid 14 tiden på dagen..


Fick två klädesplagg av Soffia idag, hon blev MOD i helgen på hotellet, (utan att veta om det) så hon fick åka ett par 10tals mil ifrån Landmannalaguar till Reykjavik föratt Saga var överbokat och Fidelio funkade inte.. Så mycket till semester för henne.. NU ska jag också få vara MOD, Manager on Duty.. Är allt en som är det under helgerna, händer något så kallas man dit, typ jour.. Så hon hade shoppat i söndags efter hon va i stan, shoppade på rean på rean på Zara, ej bytesrätt, sen blev hon inte nöjd så jag fick det.. En fin kjol och en halv fin klänning.. Kan använda den som strandklänning iaf..


Mamma, kan du ringa mig när du ser det här.. Har en liten uppgift åt dig.. Har lagt upp de 100 bilderna jag får så måste skicka ett sms, funkar bara från Swe, så behöver lite hjälp.. Därav de fåtaliga bilderna de sensaste dygnen.. Sorry! =)


Nu ska jag dricka te, sen nanna.. Sov gott världen!  

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards