Alla inlägg under juli 2007

Av Bina - 30 juli 2007 22:44

Är bara allmänt arg,sur och grinig.. Va glad att få komma hem efter jobbet, problemmet blev bara en grinig pojkvän.. Han va inte grinig enligt honom själv men ja ni vet..


Nu är jag allt annat än glad, sånna här dagar får mig alltid att undra varför jag är här, varför jag vill leva detta liv, en massa varför..


Jag vet att jag kommer glömma bort allt när han är gladare/jag är gladare.. Men endå, är så segt.. Alla små saker blir super stora och vi tjafsar om allt. Blir galen på det, dagar som denna är jag inte så lycklig känner mig ganska olycklig, men kan inte ens förklara!


Men visst alla förhållanden har sina negativa sidor, vårt är garanterat humöret.. 

Av Bina - 30 juli 2007 15:05

haha, det ar vad denna dag pa jobbet kan beskrivas som.. drama.is (utalas dramapunteris) Vi har en hel del dramaqueens har pa kontoret och ja, precis som det later uppstar da ocksa en massa DRAMA; otippat va! =)

Kristjan ar tillbaka idag och imorgon efter en liten del av sin semester..


Nar han ar tillbaka borjar alla tjejer kakla om det ena och det andra, tydligen ar det tydligen nagot gnabb som pagar har, dock kanner jag mig som en utomjording eftersom jag forstar nada om vad som ar problemmet, kanns iof sig underbart!


Jag och Sofia satt inne hos Kristjan och hade mote, sen brot tydligen helvetet lost har ute pa Sales avdelningen, haha.. Fattar absolut ingetning av vad som pagar, Sofia sa bara: This will be a day with drama.is


Ingen pratar med nagon just nu utan den ena slar hardare pa tangenterna an den andra! Det ar liksom vuxna manniskor har! haha

Av Bina - 30 juli 2007 11:33

Vad glad man kan bli for sa lite, Jessica you mad my day!


Som jag skrev tidigare sa hade jag fatt ett mail ifran Jessica imorse, nu har vi mailat till varandra flera ganger, ar som att ha MSN oppet fast via e-mail.. Bada jobbar vi pa Radisson SAS.. Jag Dock pa Radisson SAS Saga, Reykjavik och Jessica i Stockholm..

Vi kommer nog sluta med att jobba pa samma hotell du och jag vannen. helst i Stockholm tycker jag, kanske driva ett hotell... hihi, har sitter jag och smider planer! =) Otippat, nee..


Martin brukar saga till mig: " Du far tamme fan sluta att planera hela ditt liv lamna nagot och slumpen, lata framtiden vara.. "

Av Bina - 30 juli 2007 10:00

Pa jobbet nu, hungrig trott grining ja allting verkar vara som vanligt! =) Fick dock ett mail ifran Jessica direkt nar man oppnade mail korgen har pa jobbet, va en aning otippat! =) Men dock sa glatt, underbart! Tank vad lite som kan fa en att bli glad!


Har hunnit pratat med Mamma ocksa.. Sa det har hunnits med en massa.. Kul..


Tog en super lang dusch ocksa, 40 min.. INte illa.. Hade planerat in 10 min i min morgon budget men den tok sprack.. Mitt har ar som angla har eftersom jag la en inpackning, eller snarare en dunder inpackning! Ska sitta i 15 min, sen ar haret underbart! =)


Huvudet sitter dar det ska, dock kanns det inte som det ska, migranen kommer komma jag kanner det... Har darfor tagit min migran medicin och hoppas darfor att den ska vara borta till frukosten! Hoppas hoppas hoppas..

Av Bina - 29 juli 2007 23:54

Nu är det Natti natti dags här i Reykjavik, jag mår riktigt pyton, Migränen har blitt en konstig infuensa likanande känsla.. Inte alls bra, ska ta två alvedon och sedan Nanna min sköna kudde, sen börjar en hård vecka med arbete! Ska bli skojj!!


Gymmet imorgon efter jobbet också, ska bli skönt!


Åt lite Jordgubbar/Hallon med mjölk förut, super mums va precis va det va! Fick riktiga sommarkänslor, tom m. sommararna med Aina & Gunnar på Gotland/Visby gavs sig till känna mysepys!!


Trött, trött och ännu mer trött..


Lite små arg också, har hyrt min lägenhet i Sthlm i 2:a hand sedan sept -06 den va tydligen inte i sitt bästa skick nu när han flytta ut idag.. Är inte lite arg är tok arg! Men orkar inte ödsla min energi på dumma människor..  Mamma är en ängel som ska städa upp lite imorgon, eftersom Martins Bror ska flytta in där i veckan.. Känns super att ha någon som man verkligen kan lita på och som man vet bryr sig om min bebis, är lite avvis på Robin som ska få bo där, Martin med..=) Vill bo på Frejgatan juh!

Av Bina - 29 juli 2007 21:51

Har försökt ladda upp bilder här, men står out of limit, och kan därför inte lägga upp några alls, även fast jag har beställt fler bilder, segt!! Vi har ju tagit nästan 300 bilder i helgen, har en så länge bara laddat upp 16 på min resedagbok, får försöka imorgon igen!!!



Av Bina - 29 juli 2007 21:38

Jag har fått nog, vi har precis tvättat, är trött så jag inte vetvart jag ska ta vägen och migränen finns här..


Då när man ska hänga upp tvätten, vad hittar jag då i en av min favorit tröjor... Jo ett hål mitt fram på tröjan, även lite mer små hål, Martin har också hittat hål i sina kläder.. Är det några jäkla kläd ätare  i våra garderober eller i vår tvättkorg, är äcklad!!!


Hatar allt vad små djur är och de får absolut inte vara i närheten av mig eller mina tillhörigehter, skule kunna slänga allt nu även fast jag inte vet vad det är, hatar sånt!!! ÄCKLIGT!!! 

Av Bina - 29 juli 2007 17:50

I Fredags åkte vi iväg, vi hade inte riktigt bestämt vart vi skulle, men jao efter en liten bit bestämde vi oss för att åka till Akureyri, den andra största staden här på Island..

Vi tog ringleden 1:an Norr ut.. Det tog oss ca 5 timmar att komma upp til Akureyri, när vi väl va där hade vi tänkt tälta..

Tror att bekvämlgheten tog över och ja, vi bestämsde oss föratt ta in på hotell, Hotel Edda Plus Akureyri.. Nybyggt och Fräscht, men som kräsen hotel männsika fick man väl inte direkt valuta för pengarna.. =)

Frukosten dagen efter va ur kass, kräsen som man är är hotelfrukost verkligen något speciellt.. Detta va URKASST.. Så nee inte va jag nöjd med den iaf...


Vi tog oss en promenad i Akureyri, tog en massa kort. Tog även en fika på huvudgatan i ett sött hus. Vi drack varsinn super god Latte, MUMS..  

Vi bestämde oss också för att gå in i bokaffären och tjuvläsa lite turistböcker om vad man borde se på Norra Island, fick oss lite tips och begav oss mot östra Island..Vi lämnade Akureyri vid 13-tiden Målet var Egilstadir/Höfn..


På vägen dit stannade vi till och gick en bit på 1 av 3 mest aktiva Vulkanerna, Krafla.. Va häftigt.. Gick även på en liten daldel som är vulkanist.. Dock luktade det inte Hallon där direkt.. Man höll för näsan men efter detta stop hade vi både onte i huvudet, och därefter kom även min åksjuka.. Bilderna är super fina men i efterhand, inte värt det! Stanken var enorm, huvva!!


Efter mycket lavafält och landskap som liknande ökenlandskap och en massa höga bergsvägar vissa med en sluttning på 12%, fanns även vägar med 17% men vi valde bort dessa efter som jag satt och gallskrek och höll på att dra i ratten, vilket Martin tyckte va OERHÖRT jobbigt, förstår honom men usch vad läskigt det va! Alla små får/lamm som  var ute och knattade på vägarna var inte allt för roligt, de verkar vara döva, så ibland fick vi stanna och vänta på att de hade ätit upp sin mat på vägen så vi kunde köra vidare!



Vi kom fram  till Egilstadir vid 18-tiden bestämde oss då förat köra vidare.. Vi körde av grusvägen efter ett tag och satte i gång middagen, på en engånggrill.. Blev Hamburgare mums gott va det.. Höfn kom vi till vid 21-tiden.. Höfn är närmsta stad till Vatnajökull, Europas största Glaciär, som är sjukt massiv.. Väntar bara till hösten när vi ska upp på glaciär tur där.. Ska bli sjukt kul.. 

Vi körde vidare med målet att komma så nära Vik som möjligt.. Efter lite små stop vid bla. Glacier Lagoonen kollade på en massa isblock, riktigt häftigt men otroligt läskigt.. Tänk på miljön allihopa bara..!!

Vi körde ca 1 timme till, när klockan va 00.30 stannade vi vid en campingplats, orkade dock inte sätta upp tältet så blev att sova i bilen, funkade helt ok.. Lite kallt ibland ocg varmt ibland..


Vi vaknade vid 8.30, så vid 9-tiden åkte vi vidare mot Reykjavik.. Vi stannade till vid Vik, massa häftiga klippor och sånt, även Puffin fågeln, som är unik för Island såg vi riktigt cool fågel.. Va riktigt häftigt..

Sen brumade vi vidare mot Reykjavik, vi kom hem vid 13-tiden, nu är vi helt slut" Martin ligger i fåtöljen och sover=)


Ska kolla någon dålig rulle sen sova, TRÖTT! Imorgon är det dags för jobbet! =)


Finns en massa bilder på min resedagbok alldeles strax.. Vi tog 300 bilder i helgen.. en massa massa bilder=) Några blev toppen bra! 


Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards