Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Bina - 7 juli 2007 21:10

Nu har Djurgården vunnit mot Malmö FF Och vips så va vi i serieledning igen! Underbart! =))




Av Bina - 7 juli 2007 15:20

Såg just på Live Earth att antal passangerar till Heathrow på 10 år har ökat med 40% !!!!!!



Även att 12 miljoner Svenskar har rest med flygplan iår hitills.. Vi har ju ca. 10 miljoner i Swe, hur går det till?



Dags att vakna nu Swe och speciellt resten av världen!  

Av Bina - 7 juli 2007 15:18

Nu har jag fått mitt Kyss Johanna armband, till Swe, men som sagt kommer inte hit förens i Augusti.. men som de säger den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! =)


Som nedan fast svart! 

Av Bina - 7 juli 2007 15:16

Fick denna av Sue, i för tidig födelsedags present, ifrån TopShop.. Var på rea också=)



Av Bina - 7 juli 2007 14:18

Nu har vi vaknat efter att kommit hem kl 02.00 inatt ifrån vår lilla tur.. Blev en riktigt lång tur, jag är såååå amazed, naturen och landskapen är helt fantastiska!! På bilden nedan kan ni se Vatnajökulls Glacier Lagoon, Jökarlslon.. Är helt fantastiskt, Vatnajökull är för er som inte vet Europes greatest Glacier.. Var riktigt massiv.. Fastän jag bara tjatade om att krama snö.. =)


Vi åt middag på ett hotell vid Vatnajökulld fot, jag åt hummersoppa MUMS, fick 5st hummerskjärtar i min soppa som bara kostade ca 180:-, va chokade över det med..


Blev en lång resa och sov en liten stund där på slutet.. Va super trött eftersom vi började resan vid 9.45 och gick upp kl 08.00 igår..


Nu sitter vi och kollar på Live Earth.. Något vi alla borde kolla på och få oss en tankeställare, jag fick min redn igår när jag såg det ni kan se på bilden nedan.. Hur mycket is som helst lossnar dagligen ifrån Vatnajökull, is som ät många miljoner år gammal, det pga oss människor och våra dagliga vanor, vi borde tänka en gång extra varje gång vi gör nått.. Jag och Martin pratade dessutom om vi kanske borde strunta i att åka hem under vår tid i Aus, Miljön blir så oerhört förstörd av att flyga..


Vi borde alla tänka om, och tänka på att vi vill att våra barn, barnbarns barn sa få ha en planet att leva på.. Då är det dags att vi gör något.. 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards