Alla inlägg under juni 2007

Av Bina - 30 juni 2007 22:05

Nu har vi vart på picknik.. =)


Fortfarande fint väder och inte allt för mycket folk på stranden..


Nu ska vi ha en myspys kväll hem, vid affären stod det


Laugardagur eru nammidagur..

Håller med till fullo=)

(På svenska betyder det lördagar är godisdagar=)) För er som inte förstod =)

Av Bina - 30 juni 2007 19:41

Jepp den har haft premiär här, vill sååååå gärna se den emn vi har sagt att vi ska vänta tills Sue vart här så vi inte har alltför mycket roligt på engång=)


Mamma har handlat en massa tidningar åt mig idag, och har träffat Sue föratt lämna över allt.. Ska bli så kul att få en massa tidingar! Det värsta är att jag inte kommer kunna spara någon utan kommer läsa alla på en gång..=(


Typiskt mig!


Kanske ska klämma inbion på min födelsedag eftersom det inte är allt för länge kvar tills dess.. 22dagar för att vaar exakt! =) 

Av Bina - 30 juni 2007 19:40

Martin kommer nog hem från jobbet snart, eftersom det är så dundrans bra väder här så shar vi sagt att vi ska ha picknik.. Myspys.. Så jag ska slänga ihop en sallad med tonfisk så ska vi ut och sätta oss nånstans.. Bränns lite i mitt ansikte, men ohhj va najjs att ha fått lite färg!

Av Bina - 30 juni 2007 19:22

Så nu till något betydligt mycket mer roligt=)


Blev inte poolen i Kopavogur, för när jag kom dit var parkeringsplatsen överfull, och jag orkar inte betala pengar föratt ligga tätt intill en massa konstigt pratande människor som bara skriker.. Nej vet du vad.. Så jag kom på att det finns en konstgjord strand i Reykjavik, så dit bar det av..


Väl där var det betydligt mycket mindre folk än vid poolen + att det här va gratis=) Gratis är gott, ett bra uttryck när man är i ett land där man blir rånad varje gång man tänker på vad man vill ha att äta=)


Stranden är konstgjord föratt som alla vet är Atlanten vid Island inte speciellt varm, för er som inte visste så vet ni nu! =) Så då har man forslat hit sand ifrån (tror det va Florida) och gjort som en liten atlant pool som skiljer havet åt med vågbrytare (sten mur) som gör att vattnet i denna "pool" är uppvarmt men är endå vatten direkt från atlanten.. Och sen med sanstrand.. Riktgt härligt.. Så nu har man blitt lite brunare! =)


Köpt solskyddsfaktor på vägen dit.. Fick bli Hawaiian Tropic 20SPF... Finns ju som sagt inga föroreningar i luften här så solen tar som bara den.. =)


Hade med mig tonfikmackor och en flaska vatten så låg jag och läste min bok Hollywood Fruar.. Det är så livet ska vara hela tiden=) 

Av Bina - 30 juni 2007 19:15

Har vart med om en bussolycka, dessvärre satt jag på bussen.. På väg hem ifrån stranden som jag nu har vart på satte jag mig på buss 19 föratt sedan bya vid Hlemmur till 4:an, som vanligt kör alla Isländare väldigt fort och väldigt ja inte bra iaf=)


Kommer till den största korsningen på Island vid Kringlan, det är 6 filer i vardera färdriktning och de samma från de andra hållen eftersom det är rödlysen <(vet iunte vad det kallas för ser ut som ett kors iaf) Bussen får rött.. Men kör endå (inte ovanligt) Men det kommer en ambulans ifrån ett annat håll och bussen kör in i sidan av ambulansen som har blåljusen på.. Ja smällen blev inte så kraftig för ambulans fick sig en törn men fortsatta iaf med ilfart vidare (kan bero på vad som fanns i bilen)

Bussen tvärnittar och jag som inte är direkt beredd på detta åker fram och slår i käkbenet i en stolpe, gör faktiskt ganska ont.. Men gå nog över.. Alla saker som alla hade låg lite överallt i bussen..


Det underligaste är att busschauffören åker vidare som om inget har hänt.. Ingen på bussen ifrågasätter utan allting fortsätter som vanligt..


Skulle detta hänt i Swe hade det vart kaos, men just det det här är inte Swe!! Men i detta fall hade jag önskat att busschauffören iaf kunde bett om ursäkt eftersom det va han som satte våra liv i fara pga att köra mott rött! Idioter finns det.... 

Av Bina - 30 juni 2007 13:19

Kan det vara så att Swe har sämre väder än vad jag har här på Island, blir lite mallig när man kan gå i kjol och linne i strålande sol och klarblå himmel=)



NU ska jag iväg och sola och bada, på riktigt=)



Bless, Bina 

Av Bina - 30 juni 2007 12:46

NU är man vaken igen=)


Är fint väder så ska nog röra mig utåt, ska lägga mig vid poolen här i Kopavogur, tråkigt nog så har man ingen tidning att läsa, har dock en bock Hollywood Wifes eller va den heter.. Handlar om att vara typ som i Despan.. Så kan ju alltid börja läsa den.. =)


Pratat med Mamma, så hon ska träffa Sue idag och lämna över mina saker som ska med till Sue till Island på Torsdag.. Så nästa helg kommer det inte bli så där jätte mycket bloggande efter som vi ska ut och se Island.. Så blir en del uppdateringar när vi kommer hem, med en massa bilder förhoppningsvis...


Ska skriva en liten historia om varför vi inte bor i Swe och varför vi ska till Aus, till alla er som inte riktig vet varför.. Eller som inte vet vem jag är.. så ska göra det under dagen! =)


Nu är det solen som gäller.. 

Av Bina - 30 juni 2007 01:08

Blivit väldigt influerad av alla andra som köpt detta finfina armband, köpte det dock i svart=)


Så nånting Mamma får ta med sig hit när hon kommer i Augusti=)



Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards