Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Bina - 13 juni 2007 23:29



Den här tycker jag är finfin, måste dock ha den om man är lite brun.. =) 

Av Bina - 13 juni 2007 23:20



Pineapple.. Riktigt snygga, kläder finns på Debenhams =)


Jag skulle handla som en galning!

Av Bina - 13 juni 2007 23:16

HAHAHAHAH..


Man skrattar så sjukt mycket när man tittar på avsnitten =) Är säsong 10.. DVD boxen fanns i lägenheten när vi flytta in, det är Barbados avsnitten...


Skrattar ihjäl sig.. =) 

Av Bina - 13 juni 2007 21:48


 Det va en dag i början av våra liv, typ år 1985.. Eller kanske början på 1986..

Vi träffades som bebisar på Bostadsförmedlingen i Stockholm, om jag minns rätt.. Minnet är inte allt för bra vid en ålder på ca. 6 månader.. Jessicas mor, Marie, Jobbade där och det gjorde även min Mormor, Karin, Vi fick leka lite, och vi trivdes..

Sedan fick ha fortsatta lekträffar på Bostadförmedlingen (?? Mamma hjälp mig här) De förmedlar inte bara bostäder utan även vänner av riktigt bra kvalitée.. =)

Vi bodde båda två i Vasastan i Stockholm, och när det sedan var dags att börja dagis så visade det sig att Hälsingehöjdens Dagis var anhalten för oss båda.. Fastän Jag hamnade på en annan avdelning än Jessica.. Brunt eller Blått eller vilken det nu var..

Vi lekte hela tiden och även våra föräldrar började leka och hela leken förädlades till en familjevänskap..

Vi flyttade med dagiset till Nortullsgatan 12J, där vi fick leka på avdelningarna Molnet, Clownen & Myran.. Men vi hade kul.. Sjöng skeggiga damen och busade, Sussie hon va med hon me.. Vi gick kvar även under 6års verksameten, medans skolan väntade där framme..


Gustav Vasa Skolan blev det, Klass 1C, och vår kära fröken Birgitta Digertz..

Vi gick vidare till mellanstadiet, fast får ej glömma, vårt fritids Bubblan, på hälsingegatan.. Vi umgicks fortfarande konstant.. Det va Jag, Jessica & Sussie..

Mellanstadiet så bytte vi bokstav efterklassen 4B blev det och ny lärarinna, Marita Sturesson.. Vissa tyckte inte om henne men det gjorde jag.. Det var under mellanstadiets sista år vi började hitta på bus..


Men varför skiljas åt när man trivs, till Högstadiet blev det Matteus Skolan för oss alla tre, även Sussie följde med.. Hamnade i klass 6J och där gick v tills vi gick ut nian 2001.. Det var nu det börjades festa och busa på helgerna.. Vi började umgås med killarna i andra klassen (I klassen) Även började vi åka ut till Tumba på helgerna.. Det har gett nånga minnen, lekstugor & soptunnor.. U name it =)

Men varför välja olika inriktnngar i livet vid en ålder när man nästan är vuxen?? Nopp vi fortsatte samma väg vi börjat, tillsammans.. Stockholms Hotell & Restaurang Skola och klass HR1 väntade.. Sussie vek av och började i Bromma >Gymnasium, istället drog vi med oss Eric som vi hade gått i paralell klass med under högstadiet, och umgåts med en massa på helgerna..


Men det blev bara en årskurs.. Sen kom vi på att vi ville olika saker i livet.. Du valde Hotell & Jag valde Kock, Restaurang... Tror dock att de var de bästa valen i våra liv.. Hade vi fortsatt tillsammans hade vi aldrig kunnat vara isär., Ävwen fast det är svårt idag iaf, men tänk annars! =)


Men vi fick ha balen tillsammans precis som i nian, När Matte skjutsade oss i Mustagen till Elverket på Lidingö.. Vi fick ha balen tillsammans och även Studenten..


Idag så har du en underbar dotter, Belle.. Jag har ett liv som inte är så noralt, far och flänger lite överallt jag.. men vi har envänskap som ingen annan har, en speciell vänskap.. Som jag även önskar borde ha funnits kvar hos våra föräldrar..


Mamma & Marie, ber er att försök.. Jag vet att det är svårt.. Men tänk på alla bråk och gnabb jag & Jessica har haft men ni alltid sagt att det löser sig, bara ni pratar, och att vi alltid ska sköta allt själva.. Vi har gjort det, Vi har klarat av en massa.. Jag hoppas att framtiden kan ge er en vänskap..


Vill ha den familjevänskap jag & Jessica har i hela familjen!


Saknar Familjen Christiansen..


Jessica, SwEeT SiS, Älskar dig! =))



Love

- Bina --



Av Bina - 13 juni 2007 21:37



Hanna min vän fyller 21år i år=))


GRATTIS!!

 

Hoppas du får den bästa dagen i ditt liv,

Miss you

&

Love you!


-  Bina  - 

Av Bina - 13 juni 2007 21:35

Lånade en bild på Therese från Lina, http://linaelsa.blogg.se/


Rekomenderas att läsa om hennes julafton =)) Riktig kul läsning hehe..


Grattis Therese ännu en gång! =) 

Av Bina - 13 juni 2007 21:30

DEt är ingeting på TV här, iof sig har vi bara 2 kanaler, som sagt.. resten fungerar bara när det är nyheter, och det hjälper inte oss precis..


Martin sitter och muttrar i fotöljen, HAHAHAHA.. Han sitter och säger regn.. Han kollar på Väderleksrapporten, hehe men lät inte som regn precis.. mummelgubben.. så ni vet vädret vi får är gudstårar.. den kommande helgen, mysigt! Röstar fortfarande för en helg på Blue Lagoon, håller tummarna=) 

Av Bina - 13 juni 2007 21:09

Så här trevlig kan man vara om man är 22 år och ska äta middag..

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards