Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Bina - 4 juni 2007 22:37

Förklaringen till varför bussen åkte som den gjorde är att igår ändrades sträckorna för bussarna i Reykjavik.. Men detta informeras bara till de som kan förstå Isländska.. dvs inte mig... =/


Numera tar det 43min till jobbet istället för 13min... /= SEGT! 

Av Bina - 4 juni 2007 22:31

Först dagen som Sabina Dahlin, Sales Co-ordinator är färdig..


Min titel är som jag skrev här framför, Sales co-ordinator..  Är nice.. Kommer ha hand om en massa olika projekt..  Jag som trode jag skulle vara en riktig trainee.. =)

 Hade den första deadline idag.. PAMP skulle vara klar idag.. Och den va klar vid 15tiden.. sen efter det gjorde jag lite arbete för F&B Managern och Restaurangen Grillit.. 


Tiden har gått jätte fort  och det är verkligen roliga och intressanta saker jag ska få göra.. Har redan lärt mig sjukt mkt som jag kommer ha nytta av i framtiden.. Massa nya saker i Fidelio har jag lärt mig också.. Saker jag inte ens visste fanns.. =) Alltid kul med suprises..


Imorgon kommer det nya utmaningar! Ska bli super skojj!!


Först lite tv hemma och CSI.. Sen sängen.. SKÖNT! 

Av Bina - 4 juni 2007 22:16

Vaknade väldigt tidigt soms skrevs hann med både frukost och vila i sängen..


Gick mina 50 m till bussstationen i oerhört mysigt väder (Storm & regn)

4:an kom som väntat kl 08.29


MEN...


Bussen tog en oväntade törn upp på kullen mot Hamraborg istället för Kringlurvegur in till Reykjavik.. När bussen efter oerhört lång minutrar kör i från Hamraborg sitter både jag & Martin och hoppas att vi snart är framme, srändigt tittar på klockan och ut genom fönstret för att se vart vi är..


När vi närmar oss Kringlan hoppas vi på att den ska svänga vänster men NEJ! Den fortsätter, hela vägen till Hlemmur, där vi snällt får stiga av bussen vi slutstationen.. Klockan stod nu på 09.52 och vi är på andra sidan staden från Radisson SAS.. Jag som skulle vara där 09.00 ready for action min första dag på jobbet! (!!!)


Hur skulle jag hinna.. Tårarna började komma, Martin såg nog min förtvivlan.. Jag är inte den som kommer försent, tycker det är såååå pinsamt... Och inte första dagen på en praktik som inte ens är i sitt eget land..


TAXI!!!


Ringde taxi, den kom på engång eller om det va ett annat bolag men taxi va det, den tok körde genom staden och mot rött och vet inte vad den gjorde.. men kl 09.02 stod jag på kontoret ready for action..


Ett under hade skett..



Av Bina - 4 juni 2007 09:41

med hårfönen när jag blåste håret imorse..


Hur lyckas man med det??

Av Bina - 4 juni 2007 09:35

En ny dag har grytt, jag har duschat och gjort mig i ordning bara frukosten kvar.. Ska vara på Jobbet, Radisson om 1h & 20 min.. Lite felberäknad tidsanvändning.. =)


Det har vart fulltupp de senaste dagarna eftersom vi hyrde en bil i helgen.. Ska lägga ut lite bilder och skriva lite om allt när jag kommer hem ifrån jobbet ikväll, för er som inte kan vänta finns uppdateringarna på Resedagboken, eller ja kanske ni som inte har så mkt bättre för er..=)


Ska gosa lite med Martin innan vi äter frukost, han är lite tjurig föratt jag gick upp så himla tidigt.. Men går nog över..


Han ska till Arbetsförmedlingen här idag.. Hoppas det går bra.. Han känner sig inte så glad just nu, tycker synd om honom.. Kommer bli tuffa månader för oss.. Känner redan av paniken att inte a något att göra.. Vänta några dagar så är det nog nnu värre..=/

Får han ett jobb är vi iaf båda sysselsatta under veckorna=)


Vi får se vad som har hänt till kvällen.. Slutar nog vid 17..


Ha det toppen, här regnar, blåser och är runt 10 grader!  *Mysigt! 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards