Alla inlägg den 24 juni 2007

Av Bina - 24 juni 2007 22:25

Blir lika chokad varje gång jag ser att så många kollat min blogg.. Tacksam är jag också.. =)


Vet att det är många av min nära familj och av mina vänner som "följer" oss nu när vi lever i ett annat land.. Kommer ju tyvärr bli så i ett par år framöver då vi kommer flytta till Australien om ca 1 år.. i 3 hela år..


Men just nu är det Iceland och Reykjavik som gäller fram till den 10e December.. Det har inte vart en lätt resa, ni som följt mig här vet vad jag prtar om och min familj som fått stå ut med samtal av massa tårar och "jag vill inte åka längre" samtal vet garanterat vad jag pratar om..


Men att inte bo i det landet man kallar för sitt hem är svårt, men det är inte omöjligt! Det är skönt att vi gjort det en gång innan vi åker iväg till Aus nästa år.. Jag vet vad man inte ska göra och ad man ska göra.. Och hur man ska lägga upp kalendern innan avresa.. Det vi ABSOLUT inte gjorde innan vi for ivä till Iceland..


Har fått många sms och mail där många frågar om vi kommer hem i sommar osv.. Vill bara göra klart för alla.. Vi kommer inte komma hem förens den 10 december kl 12.45 Det är då vi landar på Arlanda från Reykavik.. Innan dess får ni ta hand om Swe åt oss.. =) 

Av Bina - 24 juni 2007 22:03

Lögregla eller polisen som det heter på Island va på jobbet idag efter att vi hade ringt till dem och be dem komma förbi och kolla upp det vi hade sagt till dem...


Men pga av pågående polis utredning så vill jag inte prata mer om det men jag kan iaf säga att ingenting har hänt personalen eller mig eller nått med avis att göra, det va nånting med bilarna.


När utredningen är slut eller när vi är på väg hem så lovar jag att skriva vad som egentligen hände.


På tal om bilar osv. så ska jag snacka lite om söndagskörningen. På väg hem ifrån ett garage nära vårt hem så stötte vi på en gammal dam och hennes ännu äldre väninna körandes i fel riktning på en påfart till motorvägen, vi blev först väldigt irriterande eftersom DET ÄR EN PÅFART!!!! men sen skrattade vi och så.


Det var allt för mig för den här gången! 

Av Bina - 24 juni 2007 21:44

Nu är familjen samlad, nja vi är båda två hemma och har ätit.. Bilen fungerar.. Så han kom hem körandes.. Visst blev han nöjd över min städning och matlagning! Perfekt..


Men han vill ut och köra bil han.. Så vi ska väl åka iväg på en kvälls körning.. Vart vi hamnar vet jag inte riktigt..



Kollade på en karta över Island.. Berget vi ska upp och knatta på tisdag är 914 meter.. Låter inte så hög men när man säger att det nästan är 1km upp i himlen blir det högre.. Så föredrar nog 914 meter när jag knatar men 1km när jag kommit ner, om ni förstår..=)


Top Gear på tv nu.. hehe måste vara det roligaste man kan titta på nästan, det absolut roligaste var när de åkte på husbils semester HAHA.. Är tydligen bra idag med för Martin är helt exstas.. hehe Ska nog ägna mig till tv:n nu...


Har hittat en massa roliga bloggare och sidor idag.. Kolla in mina länkar, något jag rekommenderar är tjuvlyssnat! =)))) 

Av Bina - 24 juni 2007 20:33

Blev så sugen på Rabarber paj, vet inte varför men gud så gott det skulle vara..

Blir dock ingen rabarberpaj här inte..


På Island är Rabarber lika vanligt som typ, vet inte vad jag ska jämföra med från Swe men iaf, det är vanligt! Så Soffia berättade under lunch en dag förra veckan att de brukade dra upp dem när de va mindre sen doppa dem i socker och äta.. ???

Blev lite chokad, rabarber som är så gott och syrligt som det är varför förstöra det med socker..?

Men men smaken är som baken delad..


Martin har fortfarande inte kommit hem än.. Segt!!


Maten är klar men, den får väl bli kall då=) Blir Kyckling, med ris & Currysås, och ett packet minimoröttter..


Morötterna, de isländska är så dyra så det är billigare att köpa importerade minimorötter från USA i en påse.. Skumt det där..  

Av Bina - 24 juni 2007 20:29

hehe, jag kan ju inte säga att de va jätte dyra utan att säga vad de kostade.. de kostade 10 990 ISK så borde vara typ 1200 SEK.. Ska kolla forex.. hold on..


1259,45 SEK 



Men fina va dom ? 

Av Bina - 24 juni 2007 19:17

Vädret idag har vart underbart, njja inte underbart var bättre igår men det va varmt idag, hehe jaa iaf uppåt 14-15 grader! =)


Kunde gå i kjol, leggings och en tunika.. Hade jackan över armen, så ja kallar det varmt! =)


Ska laga lite mat och städa undan lite nu, så middagen är klar när Martin kommer hem om 1 timme, och så att det serlite finare ut! Ska läsa tidingen också nått vi gör varje dag föratt förstå lite mer Isländska.. Känns bra..


Bless 

Av Bina - 24 juni 2007 19:15

Det är inget farligt som har hänt och Martin är inte skadad men inträffade en liten incident som jag tycker är bäst om Martin själv skriver om, annars blirdet min egna förklaring, som jag kanppt vet hur jag ska förklara..


Så Martin får bli en liten gästbloggare under kvällen och förklara situationen själv! =)


We will be back.. 

Av Bina - 24 juni 2007 19:08

Nu är man hemma igen.. Blev en tur till både Smaralind och Kringlan.. Efter mycket om och men blev det ett par skor.. Har nog lärt mig en sak idag.. Vi är bortskämda i Swe, eller ja iaf i storstäderna.. Men det är vad ja är van vid så har inte så mycket annat att jämföra med..

Leta skor när man har 2 butiker att välja på..? Inte lätt.. Hittade 3 par jättefina i Smaralind, men fanns dock i många storlekar, men självklart inte i min storlek.. !!!! Så då bestämde jag mig snabtt för att ta bussen till Kringlan föraatt kolla i sport butiken där, där fanns det 5par som va väldigt fina.. Men va betydligt mcyekt dyrare här än i Smaralind.. Dock var det bara ett par som fanns i min storlek, så ja det blev dem.. Har ju faktiskt inget val!


Det är nog denna anledning som gör att jag inte är en småstadsmänniska..

Fast man kan ju faktiskt åka till storstaden, är nog ingen smålands människa rättare sagt!

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards