Alla inlägg den 5 juni 2007

Av Bina - 5 juni 2007 23:08

Ska nog börja sticka, är as sugen på det.. Får väl bli nån halsduk eller nått..

Ska köpa "stickpinnar" och lite garn till helgen i Kringlan..


Kommer inte ens ihåg vad stickpinnarna heter, Någon som vet??




Ska bli skojj! 

Av Bina - 5 juni 2007 23:03

Helt otroligt, det är ett faktum.. Fortfarande skiner solen! =)


Vart förbi vår lilla affär som ligger närmast oss och handlat lite små saker eller rättare sagt belv det 2 flaskor BBQ sauceoch en blåbärs skyr.is, (skyr= typ som youghurt) hehe nu när jag skriver youghurt kommer Islänningar bli galna, det är ju faktiskt skyr.. ( inte så stor skillnad för mig)


Martin börjar sitt jobb imorgon.. AVIS i Reykjavik.. Hoppas han trivs, det är ett jobb iaf! =) Han ska jobba 7 dagar och sedan vara ledig 4 dagar.. Så blir ett rullande schema..


Vi ska nog kolla en film nu, sen sova.. trött!


Ska fixa våra Kentala imorgonbitti ( typ Social security number) Så börjar inte jobbet förens kl 10..  


Dags att stryka min skojrta tills imorn.. Blir nog min rosa, vet vad jag ska göra i helgen köpa nya skojrtor, eller nja mer=) Blir en tur till Kringlan och Zara!  

Av Bina - 5 juni 2007 21:02

Hade köpt hem Blandfärs föratt göra Köttfärssås, när vi stod och stekte kände jag stanken av Lamm, Visade sig att i Blandfärs här är det Lamm inkluderat.. Inge mer Blandfärs för oss..


Det mesta inkluderar Lamm på denna ö..! Kommer leva på Pasta, Ris & Nudlar..  

Av Bina - 5 juni 2007 20:58

Kom på en man vid Hamraborg, typ 7 min med buss från oss..  Han hade köpt med sig Takeouts från nåttställe, ni som känner mig vet att jag inte kan äta lamm, oavsett... Självklart hade mannen köpt nått med lamm, satt där med kvälvningar av lamm lukten med jackan uppdragen över ansiktet..

 Folk undrade.. Men hur kan man äta Lamm?? *huva!

Av Bina - 5 juni 2007 20:57

Solen skiner över Reykjavik, nja kanske just över vårt hus.. Men blå himmel dä emellan molnen, hade nästan glömt bort hur blå himmel såg ut=)

Av Bina - 5 juni 2007 20:47

Ännu en dag har passerat! =)


Lärt mig ännu mer idag, Har hand om Freesales för olika kunder..  Så sitter 1 gång per vecka med Revenue Managern och ska sedan öppna/stänga de olika allotments/Freesales vi har.. Tar en lite stund men är helt ok.. 


Har även haft jätte kul med att sortera och (filing, kommer bara på det engelska ordet) en massa leisure kontrakt som också kommer vara min uppgift, eller mitt ansvar att ta hand om alla leisure contracts, detta gäller då också att teckna.. osv.. jadejadejade. =)


Men trivs verkligen alla är toppen! Knasiga tjejer som tror jag förstår Isländska  hela tiden, lite jobbigt när de berättar ett skämt alla skrattar och där sitter jag och ser ut som ett frågetecken.. sen när de ska förklara för mig på engelska.. har hela skämtet tappat  hela syftet.. Ska väl lära mig lite så småningom..


Poka är ett ord de använder hela tiden.. Akkurat är väl använt också.. Bless är typ hejdå..


Får göra mig en liten Bina ordlista=)


Mat strax, hel kyckling med ris=)


Mkt Lamm här.. =/ 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards