Alla inlägg den 23 juni 2007

Av Bina - 23 juni 2007 20:06

Igår fick jag mitt svar att man firar inte midsommar någon annastans.. Illa!!


Min Midsommar blev därav som denna:


Började med att klockan ringde kl 06.00 Bara upp och hoppa, dags att gå till jobbet.. Va där som vanligt vid 07.40 som vanligt var jag först där också.. Den som skull komma kl 08.00 kom inte så där satt jag me dlångnäsa och fick sköta reservations och S&M, har förstått att det är därför ingen börjar först =)

Men men.. vid 9.00 när jag normalt brukar äta min frukost som jag då inte kan vara utan för att det gör så ont i magen, blev inte av denna Midsommar.. Var istället tvungen att ringa lite företag i Swe som behövde få vissa mail som inte gick att skicka.. "Hej mitt namn är Sabina Dahlin jag är Sales Coordinator på Radisson SAS Saga Hotel & Park Inn Island i Reykjavik på Island. Förlåt för att jag ringer och stör så här på midsommarafton mitt under lunch men......."

Tror ni det var populärt? Njja, inte speciellt men det var många av dem jag ringde som redan hade fått i sig både en och kanske 5 nubbar kan jag ta och medela.. hehe .. De uppskattade däremot att den va en person som talade svenska med mig..


 "Sikken tur att damen pratar svenska tror att det kunde ha blivit lite problemas annars så här på eftermiddagen" (Klockan va ca 11.40 i Swe)


"Aj fan, det säger ru, jag tror jag skjuter på deadlinen så vi kan ta det på måndag istället, det är ju liksom Midsommar. Skål på dig så slår jag en pling på Måndag!"


Det var blandannat vad jag fick till svar.. Till lunch blev det Kyckling och Pommes, Hur sommrigt är inte det på en skala 1 till 10.. Efter lunchen hade jag inte så mycket att göra då jag gjort alla mina sysslor för veckan.. Så satte mig på Reservations Avdelningens telefon lina och gjorde lite bokningar.. Slutade vid 16-tiden..

Åkte då till Kringlan och shoppade lite, ni kan se det i ett tidigare inlägg.. Är nog nöjd trotsallt=)

Handlade lite mat också, jordgubbbar, potatis, glass, ostar, kex jag lite godis.. Tog en fika för mig själv på Kaffitar i Kringlan också.. riktigt härligt! Har sjukt bra kaffe här..


Martin kom och hämta mig i bilen så sen åkte vi hem, åt Sill,Ägg & Potatis sen blev det Pizza till varmrätt.. Och lite glass & jordgubbar till efterätt samtidigt som vi tittade på Bachelor Rome.. Nice..


Glad Midsommar! 

Av Bina - 23 juni 2007 17:30

Vi har smakat deras HalfBaked.. Satan i gatan vad den va go..


"Chocolate & Vanilla Ice Creams with Fudge Brownies & Gobs of Chocolate Chip Cookie Dough" från www.benjerry.com


Det finns en glass bar i Kringlan som har bara Ben&Jerry glass och typ 30 smaker.. Sedan kan man få milkshake därifrån.. Måste prova det stället någon dag.. MUMS!!

Av Bina - 23 juni 2007 16:53

Jessica & Belle..


Tycker om er en massa, precis pratat med Jessica i telefonen! Va så härligt att pratat med någon... Belle hade fått ätit en egen glass idag, historien kommer nog sart att finnas på http://persikan.bloggagratis.se, den lilla prinsessan kan hitta på mycket skojj, och en massa bus för den delen=) Men söt är man.. Saknar att få kramas och gosa med den lilla, och umgås, prata och få bara va med min vän, Jessica!


Ska umgås som bara den när vi kommer hem till Swe igen, Jessica du har en super anledning för mig föratt inte åka till Australien, hur ska jag klara mig utan er??



Massa Kramar till er, vill läsa massa roligheter på din blogg också=)



Av Bina - 23 juni 2007 16:50

Så här ser det du, berget vi ska klättra på.. eller nja gå på..


Tisdag kl 17.45 beger vi oss mot toppen..


Har inte de bästa skorna.. ett par pumagympa skor, inte direkt kända föratt vara bra bestiga bergskor.. Ska dock införskaffa mig ett par gymskor imorgon. Kanske ska använda dem?


Bless, Bina 

Av Bina - 23 juni 2007 16:40

Vill ha tips på en massa trevliga/bra bloggar som amn kan läsa.. Har ju så himla mycket att göra på helgerna när Martin jobbar..=)



VILL HA MASSA TIPS=) 

Av Bina - 23 juni 2007 13:11

Vi har en bil, hihih, Vi har en bi.. Vi har en bil en fin fin vit bil och vet ni den rullar framåt!!! =) Vi har en bil..

Vår första bil är vit Opel Corsa.. 5 dörrars, den är ren också=)

Vi vet inte riktigt vilken årsmodell det är (inte ens Martin vet=)) Men jag körde uteslutningsmetoden.. Stereon som sitter i är av en modell som gjordes 2005.. Och den är orginal.. Så är 2005 eller senare.. Martin säger att det är en gammal modell.. Jaja.. Ska se till att kolla runt lite idag så vet vi nog snart vilken modell det är=) Jag tippar på 2005-2006..


Vi har nog gjort ett kap.. Betalar inte alltför mycket i månanden.. 2500:- inkl. försäkring, men eftersom det är svårt att sälja bilar här blev vi väldigt glada för våran leasing deal.. =)


Nu lär ni få se bilder när  vi är lediga=)


Får vi ska åka massa bil!!!!!!!! Jag älskar att åka bil!!!!! 


Av Bina - 23 juni 2007 13:04

Igår va jag i Kringlan efter jobbet, blev bara så.. =) Sen har vi köpt/leasat en bil nu.. Får se den i nästa inlägg för det här handlar bara om mitt Shoppingberoende..

Eftersom det finns så oerhört mycket att göra i Reykjavik efter att ha bott här i 23 dagar och sett det mesta man ska se osv. Så drar jag mig helt enkelt till de ställena som jag tivs i.. Shoppingcentrumena.. men dock det stora problemmet.. finns inte H&M.. !!! Så ni som kommer hitni kommer få en liten shoppinglista.. Eftersom jag inte fika ta med mig min alla kläder..=)


Igår köptes det 2skjortor en kjol och en tunika.. Jag är lite osäker på allt utom kjolen.. Kjolen gick jag och satte på mig direkt i omklädningsrummet=) Finfin, och trivs toppen..


Va inne på Oasis också.. Superfins kläder och nu är 50% rea.. Hittade en super fin typ balklänning fast en kortvariant i Ceriserosa.. Vill ha.. Men behövde en storlek 12, men det fanns bara 14 & 10.. Självklart! =(


Men tycker om shoppingen på Island.. Speciellt Zara=) 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards