Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Bina - 26 juni 2007 15:44

Vi ringde precis till Roda Korset har pa Island foratt det behovdes men fick ett auto svar..


Sytangt kl 13.30 pga av vadret!


But why?


Av Bina - 26 juni 2007 14:47

Har kjol pa mig idag.. Och ja for hygiens skull maste man ha strumpbyxor pa sig..


Ar inne pa par 3.. Efter 4 timmar pa jobbet.. Hatar strumpbyxor..

Tur att Sue kommer nasta vecka sa jag kan fa lite fler par av HM's billiga.. Just nu har jag pa mig ett par sturmpbyxor for 220:-.. DYRT! Hade med mig ett par strumpbyxor extra, men redan efter frukosten var de forbrukade.. sa fick kopa ett par i Souvernir Shopen pa hotellet, darav priset.. men tycker battre om HM's 2par for 79,50:- =)


Hoppas detta par haller...

Av Bina - 26 juni 2007 14:44

Vadret ar helt underbart!!!


Stralende solsken och helt ok med varme.. typ 17 grader.. igar va det 18-19 grader.. jag tror jag borjar fa sommarkanslor..


Imorgon pa lunch ska jag och Soffia ga och simma.. Eller jag sitta i hottubs =) Hon gjorde det idag ocksa.. Men jag hade ingen Bikini med mig eftersom jag inte visste att man kunde fa bada pa arbetstid?!!?? =)


Snart ska jag klattra i bergen.. Langtar som bara den.. Alla ar super taggade for det.. Ska bli riktigt nice med BBQ efterat.. En massa bilder kommer laggas in inatt! =)


Wieee, I like Reykjavik

Av Bina - 26 juni 2007 14:43

Blev en lunch i en av Restaurangerna idag.. Canjungrillad Kyckling med Bakad Potatis och Vitlokssas.. MUMS!


Inte illa med reprentasions lunch=)

Av Bina - 26 juni 2007 14:34

Jag lever pa en tickande bomb, det sa iaf min arbets kollegor under lunch.. Jag som blev jatte ledsen och jatte upprord av att veta att det fanns 2 aktiva vulkaner pa Island, Hekla& Katla.. Kunde jag tro ja..


Lattlurad kanner jag mig...


Lat mig nu beratta the real story of Iceland..


Island, har ungefar 100 jordskalv per dag..Den senaste stora jordbavningen va tydligen runt ar 2000.. Da matte skalvet 6.4 pa ritcherskalan.. Vagarna och glacarerna sprack.. Inge bra nar man ar pa glaceierarna da.. =)


Sen att det bara ar vulkanerna Katla & Hekla.. ar ett SKAMT!!!! REykjanes som ligger intill REykjavik ar tydligen JATTE aktrivt.. Blafjell.. dar man kan aka skicor pa vintern ar ocksea en vulkan.. Vatnajokull ( den storsta glaceiaren) ar ocksa en aktiv vulkan som hade utbrott 1998.. Da smalte en massa av glacieran osv..



Nu ar jag radd, radd pa riktigt.. Skulle inte forvana mig om Esja kskull explodera ikvall nar vi ska ta oss en tur dar..


Radd kan man kalla det

Av Bina - 26 juni 2007 00:01

Nu är det nya bilder uppdaterade på resedagboken.se


Kolla läget vet ni=) 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards