Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Bina - 18 juni 2007 22:57

Ja ni, nu är det som om ha varit på en lång semester, fast en semester brukar man mestadels njuta utav, visst det har funnits stunder av joy, men inte tillräckligt många..

Vi trivs, eller jag trivs med jobbet.. Rättare sagt! Martin trivs inte.. Han vill åka hem, jag med iof sig men inget jag riktigt pratar om högt.. Har inte så stort val, bita ihop är det enklaste valet..

Utan jobbet/praktiken på Radisson hade det här vart en lång lång väg till en seg deprimerad Sabina. Men jag har mitt jobb, min fristad där jag trivs.. Martin däremot har ett jobbs, som han säger tycker är ok, jag tror inte att det är så.. Jag tror han vantrivs väldigt mycket men han inte "orkar" byta jobb.. Sen vill han inte jobba som kock heller så är inte så himla mkt att välja på...

Varje dag jag vaknar är det första jag gör är att tänka och pricka av att det är 1 mindre dag tills vi kan åka hem i December.. inte längre bara i December utan senast den 10e December.. Längtar tills vi kan sätta oss på flyget och få landa på Arlanda, landet där IKEA kommer ifrån landet som har HM, landet som vi alltid kommer kalla vårat hem, landet som finns i våra hjärtan där alla vi håller nära & kära bor eller kommer ifrån.. Vårt fosterland Swe, känns som om det är på andrasidan jorden.. Det är inte så långt egentligen men det är så mkt som är olikt Swe, därav mkt av den stora längtan..

När jag va i USA sommaren 2001 i 1 månad, längtade jag hem mycket, blev många collect call hem till Mamma, med många tårar och många "jag vill åka hem".. Men det här är på nått helt annat sett helt annorlunda.. Jag trivdes i Cali. Jag hade det toppen.. Bodde hos en underbar familj.. Omringad av vänner för livet.. Här är det jag & martin, den personen jag vill leva resten av mitt liv, det är vi emot världen.. Men just nu känns det som om världen vinner..  Vi erkänner oss själva besegrade!


Vill bara fira midsommar hemma, vill bara fira min födelsedag hemma.. Vill bara vara hemma.. Hemma i Swe..


Jag vet att jag inte får skriva så här för nu sitter vissa och gråter, Mamma jag vet att du gör det, Gittan du också=) Kerstin.. du sitter säkert efter jobbet nu och läser.. Det finns så mycket hemma i Swe som betyder så mycket.. Nu gråter jag med.. =) Och skrattar samtidigt! Som vanligt..


Tror att det är dags att sova nu, Känns som om den känslosamma Sabina behöver sova, glömma alla känslor som hon känner nu och förhoppningsvis vakna imorgon gladare och mer öppen att se världen, för just nu är det bara Swe som snurrar i mitt huvud!


Sov gott allihopa.. 

Av Bina - 18 juni 2007 21:46

Den lilla flickan jag skrev om igår som trillade ner i trapphus, har avlidit sent igår kväll på Östra Sjukhuset i GBG..


Tänker på familjen..


Beklagar sorgen.. 

Av Bina - 18 juni 2007 21:41

Blev en söt kortkort klänning elller lite längre skjorta.. Från Zara.. Kostade bara 299:- =))


Blev jätte nöjd, dock vet jag inte riktigt när jag ska ha den, men får bli till Australien nästa sommar, då kan jag verkligen ha den med ett par leggings till, eller som strandklänning! =)) 

Av Bina - 18 juni 2007 20:56

Ja ni, vet inte riktigt vad jag har gett mig en på..


Tjejerna på jobbet ska efter jobbet någon dag den här veckan bestiga ett berg som omringar Reykjavik, det är väldigt högt, iaf i mitt tycke.. Men jag ha ju sagt ja så har inte så mycket val.. Bara att gå...


Så får se om jag överlever den tripen.. Vi får väl se.. Hoppas det blir mot slutet av veckan så jag kan va hemma dan efter, lär ha träningsvärk.. 

Av Bina - 18 juni 2007 17:17

Har for forsta gangen i mitt liv blivit kallad Sir, det roligaste va att det var en svensk ocksa, via mailen.. Roligt nar de ser att mitt namn ar Sabina Dahlin..


Later det manligt?

Av Bina - 18 juni 2007 17:15

Nu ar man pa jobbet.. Ska val fa ga hem snart eftersom jag va har kl 07.40 Sa har egentligen baar 20 minuter kvar men ar nog kvar till 16 iaf.. Ska aka forbi Kringlan pa vagen hem..  Kolla lite pa Zara, ar ju mkt billigare pa Zara har en hemma.. Typ som HM! Underbart! =)


Inte gjort sa mycket idag, mest hallt pa med en massa kontrakt och skickat ut forfragningar om samarbete..


Och kollat en massa bloggar, pa arbets tid =) Busigt..

Av Bina - 18 juni 2007 08:50

Vet ni att man använder sig ungefär av 90st stryk av Mascaran när man sätter på den.. hehe Trodde det va ett skämt men va ett amerikanskt skönhetprogram som berätta det igår på vår fåkanaliga tv..


Konstigt, inte undra på att mascaran alltid tar slut så fort... 

Av Bina - 18 juni 2007 08:48

Nu är man vaken, strax ska jag springa iväg till bussen, fast den går bara 50 m härifrån så det är super!! =)


Martin är vaken han med, fast i en betydligt mer grining varaiant än vad jag är.. som vanligt på mornarna.. Hoppas något kul väntar idag.. Ska bli kul att öppna mailboxen på jobbet.. Tycker nästan att det är roligast att få en massa mail.. Kan vara mitt mailberoende som gör sig till känna..


Men nu väntar 48 min sightseeing och sentimentalitet=) 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards