Alla inlägg den 14 juni 2007

Av Bina - 14 juni 2007 23:49

fortfarande en massa vänner avsnitt på tv:n, fortfarand inne på säsong 10..


Tråkigt med bara två kanaler, röstar därför för sängen, Sov gott!


Blir nog att börja 8 imorgon.. Martin är ledig i helgen, Bio, Oceans 13 och lite shopping.. Vill ha en sak, men måste viska så inte Konstapel Martin "du ska inte shoppa på island" vaknar.. Inne i vänners värld på tvn..


Ps. men jag vill shoppa iaf! 


To be contiuned.. 

Av Bina - 14 juni 2007 23:24

tvättning har pågått.. Skönt, äntligen lite rena kläder, va på tiden! Behöver jag iaf inte köpa nya kläder bara föratt det inte finns några rena..

Tyvärr blev kläderna äldigt skrynkliga, det är därför man tvättar oftare så ma slipper stryka allt, har ett projekt för helgen..

Är ävenIslands Nationaldag på söndag.. Utforska Reykjavik... 

Av Bina - 14 juni 2007 23:20

Har sagt till mig själv att springa upp och ner i trappan på jobbet istället föratt ta hissen.. Har gått bra hitills.. Underbart! Frågan är bara när frestelsen över de goda goda maryland cookiesarna tar i och hissen kallar, inte imorgon hoppas jag! =)



Av Bina - 14 juni 2007 23:14

Varför blir det så, varenda morgon på väg till jobbet så blir jag sentimental, antingen är det musiken ( stor sannolikhet) eller sällskapet ( de undernärda, hemlösa, illaluktande, bara lata, miljötänkande & andra dödliga) eller bara kanske tanken på att inte vara i Swe..


Kan vara en riktig salig blandning faktsikt, men det tar inte bort sanningen om att man nästa sitter och gråter på bussen varje morgon.. Jo det är sant, sitter och tänker på en massa olika känslomässiga saker..


Tror att det är dags att sluta upp med den 48 minuters sightseeingen varje morgon, dags att satsa lite pengar på en bil.. Man kan ju inte sitta och gråta på bussen varje morgon..  

Av Bina - 14 juni 2007 21:17

I will not make the same mistakes that you did
I will not let myself
Cause my heart so much misery
I will not break the way you did,
You fell so hard
I've learned the hard way
To never let it get that far


I lose my way
And it's not too long before you point it out
I cannot cry
Because I know that's weakness in your eyes
I'm forced to fake
A smile, a laugh everyday of my life
My heart can't possibly break
When it wasn't even whole to start with


I watched you die
I heard you cry every night in your sleep
I was so young
You should have known better than to lean on me
You never thought of anyone else
You just saw your pain
And now I cry in the middle of the night
For the same damn thing

Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side so I don't get hurt
Because of you
I try my hardest just to forget everything
Because of you
I don't know how to let anyone else in
Because of you
I'm ashamed of my life because it's empty
Because of you
I am afraid


Hmm.. Kom på att den här låten alltid har fått mig att tänka på Pappa min..Kom även på det idag när jag satt på bussen på väg hem och den kom på min mobil.. Lite skumt, vissa saker stämmer verkligen...

Av Bina - 14 juni 2007 21:04

Det har vart en hård dag på jobbet, Fidelio kraschade.. ILLA!! Men vi fick tillbaka det efter ca 30 min.. men endå, ingen höjdare.. Höll på med en namnlista för en grupp kineser som kommer imorgon.. Skulle precis trycka enter för att "split group" vilket sparar allt, men så försvann allt.. !!!!! Då blev jag arg.. Även min outlock har bråkat och så har vi haft en gäng med "Crasy Swedes" som isländarna kallar dem.. Så har fått agerat fredsstyrka.. Ibland skäms man att vara svensk.. =)

Kaffe maskinen gick sönder på vår våning så vi va TVUGNA att gå till the National Museum bara för att få kaffe, för inte kan man gå ner i p-maten och hämta kaffe NEJ, det är frukost kaffe.. =)


Pennan min gick sönder när jag skulle skriva, och ja vad har hänt mer? Jo jag trilla av stolen.. Min stol är inte den bästa + att vi sitter i kontorslandskap, så helt plötsligt försvann jag ner på golvet.. Skulle skjuta mig framåt på min "rullstol" men stolen stod kvar men inte jag.. så där satt jag för mig själv på golvet och håll på att skratta ihjäl mig..

De i reservation bland annat också, var tvugna att förklara för personerna de gjorde bokningar för varför det plötsligt blev ett sårl av gapskratt i bakgrunden, "One of our collegues fell down from her chair and are now lying on the floor" 


Som sagt Crazy Swedes 

Av Bina - 14 juni 2007 09:48

Nu va det dags för ännu en frukost därborta i mitten av atlanten.. Ska ta och utforska mer exakt vart Island ligger.. Fick en rekomenadation att åka till Westmanöarna av en gäst på hotellet, så får ha det i åtanke..


Sitter fortfarande hemma, så blir den extra jobbiga timmen idag.. Va på väg upp klockan 6 men sen kom jag på den elaka tanken att jag kan faktiskt sova en timme till... Timmen extra blev det och vipps så kommer jag va lika trött och arg över detta i eftermiddag!! ?!P?!?! 


Någon som har ett bra tips för bättre självdisciplin??


Skulle väldigt gärna ta emot alla förslag ni har, ni vet ni kan lämna kommentarer ovanför inlägget på högra sidan, det är en pik för er som inte förstod det=) PIKPIK...


Bussen går snart... Har 48 minuters Sightseeing framför mig.. Undra om man ska ta 11:an eller 12:an.. Går olika vägara men från samma ställe till samma ställe på samma tid.. Tog 11:an igår, kanske 12:an idag.. 12:an guppar mycket mer..


12:an blir det men först 12:an till Mjodd.. Radisson here I come.. 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards