Alla inlägg den 28 juni 2007

Av Bina - 28 juni 2007 23:55

Nu ska man nanna strax, precis kollat på Despan.. Ligger längre fram än SWE samma sak med Uggly Betty som va igår.. Är riktigt spännande nu.. Längtar redan till nästa vecka..

House börjar om några minuter, underbart! Är typ bara bra tv på torsdag och fredag, annars får man överleva genom något annat!


Är jätte sugen att upp och knata på Glacierärerna.. Ska försöka göra det när Sue är här nästa vecka..


Hoppas jag mår bättre imorgon bitti, annars blir det en tur hemåt eller kanske inte ens tur till jobbet.. Orkar inte vara sjuk, har dessutom fått ett projekt av vår Director of S&M så känner att jag vill börja på det, kan iof sig göra mycket arbete hemma men vill endå sitta på kontoret..


Men som sagt nu är det House som gäller.. Nice.. Älskar den serien..


Ska bli sol och värme i helgen ska nog gå och lägga mig vid poolen här i Kopavogur! Finns ett antal pooler i Reykjavik området, det är det isländarna gör om dagarna.. De är rosabrända även fast det är 15 grader.. Förstår inte hur de kan ligga ute i bikini i den temperaturen.. Vi får väl se i helgen=) 

Av Bina - 28 juni 2007 20:24

Nu är magen glad, kroppen glad och jag glad.. =)

Efter ätit Pyttipanna, alvedon och druckit äppelcider =) MUMS.. Alvedonen är nog största sannolikheten till att jag är glad.. Hade lite feber förut på jobet men efter en tur till Kringlan där det införskaffade mer alvedon och en Nappflaska till Belle så blev det lite bättre..

På eftermiddagen har jag inte gjort så mycket vettigt, hade inte så mycket att göra så gjorde en kontakt lista för Sales & Marketing, la in alla företag vi använder oss på via internet för att sälja rum, la in webadressen och kontaktperson föratt lägga in mer media samt dennes e-mailadress och tele nr.. Va tydligen uppskattat, tyckte mer att det va något jag har saknat! =)


Har börjat kolla på flygbiljetter till Brisbane, när vi ska till Surfers Paradise nästa år.. Men biljetterna har inte börjat säljas än.. så får vänta tills början på Augusti.. Vi ska försöka åka den 9 Juli, eller +/- några dagar! Men vi får se.. Har iaf börjat kolla..


Ska ju vahemma på Jessica´s och Björn's Bröllop iaf=) Det är ett måste!!


Martin ligger och nannar i fåtöljen, han är tydligen riktigt trött.. är iof sig jag med men ska försöka vara vaken några timmar.. Lite sugen på Ben&Jerry glass.. Har halfbaked smaken i frysen blir nog det fraamför House ikväll på tv:n.. Mums!


Imorgon efter jobbet ska jag iväg och köpa ett gym-kort.. På Worldclass.is Ska bli nice.. Nu ska vi röra på fläsket..


Fast ikväll blir det en lyxdag=) 

Av Bina - 28 juni 2007 18:58

Vår pyttipanna som ligger i stekpannan får ligga kvar där ett tag...


gasen tog nämligen slut, vet inte vart man införskaffar mer, men som tur är finns det en vanlig platta.. men tar längre tid..

 Nu ska det stekas ägg för min del.. För Martin vart så duktig och stekt pyttipannan.. Mumsfilibaba med Swe Husman =)


Smaklig Måltid Swe! 

Av Bina - 28 juni 2007 18:55

Jessica så här ser den ut... =) Nöjd??


Den är införskaffad och kommer flygas hem till Swe Nästa tisdag med Sue..


Sofie, Vill Liam ha en sådan också..? Finns en i blå..



Av Bina - 28 juni 2007 16:52

Mar inte sa bra.. fryser hela tiden och har ont i hela kroppen.. Bara jag inte blir sjuk.. Kanner att jag inte ens orkar sitta langre.. Kom bara sa dar efter lunchen.. skumt!



Av Bina - 28 juni 2007 12:36

Om en vecka idag har min svarmor, Sue landat pa Island.. Sa ska hon va har i 5 natter..


Hon ska fa handla lite..

* Har bestallt en svartkjol pa HM av Mamma, sa forhoppningsvis kommer den med planet till island..

*Sen sa vill jag ha Beige/Hudfargade strumpbyxor fran HM typ 2pkt (2-pack) i storlek L, tror de heter tights..

*Beiga/Hudfargade Knastrumpor fran HM typ 2pkt..

*Wasa Knackebrod, Husman

* Espresso Houses Chai Latte Pulver



Kommer nog pa lite mer saker snart..


Jo lite svensk sommar kanske och svenska jordgubbar! =))

Av Bina - 28 juni 2007 12:33

Ja ni..


Ni skulle se hur det ser ut.. har 6 personer som sitter pa mitt skrivbord pa besoksstolarna och star pa golvet.. Och pratar med olika personer i olika telefoner.. och har sitter jag och bloggar.. hehe Fran och med nu heter detta Islandsk Konferens.. Det roligaste ar att jag absolut inte forstar ingenting.. =)


Vi har haft en incident pa Park Inn.. =) Men kan dock inte beratta nagot.. An..


Jessica, det ar sjukt roligt att jobba pa hotell, eller hur? Man far hora en mass skvaller, vad som hander alla gaster och sa hander det nagot otippat hela tiden.. =) hehe..


Jag alskar det har yrket sa enkelt ar det.. This is my life!

Av Bina - 28 juni 2007 10:09

Nu var man pa jobbet igen.. Ar bara sa trott har onte i huvudet och ja.. Allt som nastan kunde ga fel har gatt fel hitills..


My day so far...

Vaknad klockan 6 av att klockan ringde.. Dock hade jag stallt den pa 6.30 och blev jatte grinig for det somnade om och vaknade kl 6.30 annu trottare an vad jag va klockan 6.. Man ska inte somna om! =)

Sen var det duschen som gallde.. Gick in i duschen och duschade som vanligt, som ni vet ar det Bergvarme har pa Island sa vattnet ar alltid kokande varmt eller iskallt.. Nar jag star och duschar ewfter att jag vart tvungen att ga ut i koket foratt jag glomt ta med schampoo och balsam in i badrummet (ibland ar man bara jatte dum). Hippsomhapp slutade varm vatten fungera och blev iskallt.. sa snacka om brainfreeze i duschen.. Det illade som bara den i huvudet! Men dock luktar inte det kalla vattnet ruttet agg sa var ju enda lite positivt, men rekommenderar inte att fa sta ut med en iskall dusch..


Sen skulle jag toreka mig och joo, handduk ar fortfarande blot fran bluelagoon, fast det kan jag ju enda leva med..


Sen fick jag i mig min kaviar macka sen var helt plotsligt tillbaka i min vanliga varld, men gaspig ar jag.. Gaspar hela tiden! =)


Fidelio fungerar! JIPI!!


Sofie & Jessica ta hand om era prinsar & prinsessor och ge dem en bamse kram och puss fran mig, sen far ni varsin kram ocksa..=))



Mamma ring mig sen.. I'm at work.. 35 pa slutet!



Ha en toppen dag alla!


Blessð

Bina


Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards