Alla inlägg den 17 juni 2007

Av Bina - 17 juni 2007 23:56

Har fortfarande 4 min tillgodo svensk tid.. =)


GRATTIS vännen!! Hoppas du haft en toppen 22års födelsedag.. Vi saknar dig här borta och håller tumarna föratt allt är bäst med dig hemma i Swe, här är allt OK!


Massa Kramar till dig ifrån Mig & Martin

Av Bina - 17 juni 2007 22:01

* Vädret

* Ruttna Ägg doftande Vattnet

* Priserna på färskvaror (MAT)

* De få tv kanalerna

* Busstrafiken (priserna & bussarna)

* Alla bilar (Vissa familjer har 5 bilar på 4 pers!!!!) 

* Språket

* All mat som innehåller Lamm & Torkad fisk..

* Det är inte Swe ( Är nog riktigt svensk ) 


Finns säkert tusen saker till men kommer inte på något mer just nu, och det som känns som om jag bara klagar klagar och klagar.. Så illa kan det inte vara..


Av Bina - 17 juni 2007 21:55

Läste just på Aftonbladet om en tjej i 8-10 års åldern som föll 7 våningar inne i trapphuset i Angered i Göteborg.. Hon har förts mycket allvarligt skadad till sjukhus och va inte vid medvetanade.. Stackars liten..


Hålle tummarna föratt allt ska gå bra.. Tänker på familjen som säkert är jätte nervösa och oroliga..


http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1097139,00.html


Håller verkligen tummarna för dig, och tänker på dig! 

Av Bina - 17 juni 2007 20:32

* Venus rakblad är billiga, och finns maxipack med 8st

* Billig BBQ sås

* Filmer på BIO är före Swe, men dock reklampaus i mitten (ILLA)

* Frisk Luft ( där det inte finns bilar)

* Behagligt Klimat ( för den som tycker om storm, regn & gråa moln)

* Låg risk för solstrålning & hudcancer

* Snygga tjejer (Martins åsikt)

* Vänlig befolkning, fast nationalistisk (som om jag inte är det)

* Direkt värme i elementen

* Nästinintill kokande vatten direkt ur kranen


Tillägg:

* Det finns många söta Lamm, som inte bör ätas väldigt söta där de säger Bäää (Tack Sofie) 


Hmm.. Kommer inte på något mer just nu, men om ni har något att tillägga, please tell me, I´m curious =)


Av Bina - 17 juni 2007 18:56

Idag, tog vi en sväng om på något cafe/restaurang i stan.. Jag åt en räksmörgås.. mycket god, räkorna va helt enorma=) Och verkligen mäktiga, konstigt att äta riktiga räkor, men mums va det=)


Blir helstekt kyckling till middag med klyftpotatis.. Kanske lite BBQ sås och så till, ska bli riktigt gott..


Jag ska göra en efterrätt idag också, fick ett tips av min chef Soffia.. Skyr är en isländsk youghurt, jag vet att det inte är det men vet inte hur jag ska förklara det annars så säger youghurt.. Så blir Skyr med en massa olika bär, sen ska jag göra amerikanska pannkakor med lite lönnsirap, är tydligen en höjdare=)


Vi får väl se..  

Av Bina - 17 juni 2007 18:50

Nu har vi vart ute på staden, va härligt att få lite frisk luft, och idag va det verkligen frisk luft.. När vi klev av bussen nere vid hamnen i Reykjavik kom det vindar ifrån Atlanten istället för ifrån bergen & glacierärena.. vilket va en jätte stor skillnad.. Man kunde till och emd känna havsdoften, det salta och emd tång och sjörgräs.. det va underbart att vara i en stad och känna som om man va på en båt mitt ute i ingenstans.. Mina lungor mår nog toppen av att vara här=)


Va fullt av Isländska flaggor överallt och så gott som alla barn hade en ballong, en candy floss och en polkagris napps klubb kring halsen.. Så va verkligen barnens dag.. Alla var glada och det va en massa musik och matkiosker och allt möjligt.. mysigt att göra nått=)


Grattis, på National dagen Island! =) 

Av Bina - 17 juni 2007 13:56

Nu ska vi ta en promenad till Smaralind, tar väl 30-45 min.. ska ta en snabb dusch först..


martin ska prova kostymen vi hitta igår, sen ska vi till vodafone och lämna våra kennetala nummer så vi ka ringa gratis till varandra..


Sen blir det Reykjavik, forsättning följer senare ikväll..



Saknar alla mina vänner *bamse kram* 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards