Direktlänk till inlägg 23 juni 2007

What we in Sweden call Midsummer..

Av Bina - 23 juni 2007 20:06

Igår fick jag mitt svar att man firar inte midsommar någon annastans.. Illa!!


Min Midsommar blev därav som denna:


Började med att klockan ringde kl 06.00 Bara upp och hoppa, dags att gå till jobbet.. Va där som vanligt vid 07.40 som vanligt var jag först där också.. Den som skull komma kl 08.00 kom inte så där satt jag me dlångnäsa och fick sköta reservations och S&M, har förstått att det är därför ingen börjar först =)

Men men.. vid 9.00 när jag normalt brukar äta min frukost som jag då inte kan vara utan för att det gör så ont i magen, blev inte av denna Midsommar.. Var istället tvungen att ringa lite företag i Swe som behövde få vissa mail som inte gick att skicka.. "Hej mitt namn är Sabina Dahlin jag är Sales Coordinator på Radisson SAS Saga Hotel & Park Inn Island i Reykjavik på Island. Förlåt för att jag ringer och stör så här på midsommarafton mitt under lunch men......."

Tror ni det var populärt? Njja, inte speciellt men det var många av dem jag ringde som redan hade fått i sig både en och kanske 5 nubbar kan jag ta och medela.. hehe .. De uppskattade däremot att den va en person som talade svenska med mig..


 "Sikken tur att damen pratar svenska tror att det kunde ha blivit lite problemas annars så här på eftermiddagen" (Klockan va ca 11.40 i Swe)


"Aj fan, det säger ru, jag tror jag skjuter på deadlinen så vi kan ta det på måndag istället, det är ju liksom Midsommar. Skål på dig så slår jag en pling på Måndag!"


Det var blandannat vad jag fick till svar.. Till lunch blev det Kyckling och Pommes, Hur sommrigt är inte det på en skala 1 till 10.. Efter lunchen hade jag inte så mycket att göra då jag gjort alla mina sysslor för veckan.. Så satte mig på Reservations Avdelningens telefon lina och gjorde lite bokningar.. Slutade vid 16-tiden..

Åkte då till Kringlan och shoppade lite, ni kan se det i ett tidigare inlägg.. Är nog nöjd trotsallt=)

Handlade lite mat också, jordgubbbar, potatis, glass, ostar, kex jag lite godis.. Tog en fika för mig själv på Kaffitar i Kringlan också.. riktigt härligt! Har sjukt bra kaffe här..


Martin kom och hämta mig i bilen så sen åkte vi hem, åt Sill,Ägg & Potatis sen blev det Pizza till varmrätt.. Och lite glass & jordgubbar till efterätt samtidigt som vi tittade på Bachelor Rome.. Nice..


Glad Midsommar! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bina - 1 januari 2009 22:48

    Kolla gärna in:      http://bina.blogg.se 

Av Bina - 28 december 2008 03:36

Jaaa ni, ännu en dag av samma kaliber.. Men ja, Mr X som jag så gärna kallar honom skulle ha jobbat idag men eftersom det var lite boende på hotellet behövdes han inte, men vi hann endå träffas och prata i några minuter.    Endå fast det som behövdes...

Av Bina - 27 december 2008 02:25

Nu ligger man i sängen efter en kväll med stress.. Har jobbat extra idag, tillbaka till det jag älskar... Vara på golvet! Men nu ligger jag i sängen igen med halsont och feber, men jag hoppas att det försvunnit när jag vaknar imorgon.. =) I WISH!   M...

Av Bina - 25 december 2008 19:38

Här har vi mina julklappar för i år..  En perfekt dammsugare för min lilla pärla, som jag för övrigt har fixat i ordning så nu stortrivs jag ännu bättre.. Bara en ny kökslampa och sen fixa tillbadrummet, jaa skulle mer än gärna byta ut diskbänken ock...

Av Bina - 25 december 2008 14:14

Igår så va det som alla vet julafton! Va en riktigt mysig julafton! Tack familjen! Ja för ni är en stor del av mitt liv och har alltid funnits där... Tack! =)   Blev en riktigt mysig dag med massa god mat! Tack Laurent och Jennie föratt jag fick komm...

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards