Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Bina - 1 juli 2007 23:09

Efter mitt super långa inlägg.. Glömde jag skriva godnatt! Så natti natti Swe, hörs imorgon..

Av Bina - 1 juli 2007 22:43

Ja ni hela min historia började Måndagen den 22 Juli kl 10.56 1985, på KS i Stockholm..

Det var då jag föddes, sedan dess har jag bott med min mamma i en 3:a i Birkstan i Stockholm till jag tog Studenten 2004.. Då flyttade jag till Kungsholmen och en 2:a.. Nu har jag en etta tillbaka i min favvo stadsdel Vasastan..

Genom åren har jag gått i Gustav Vasa Skolan, Matteus Skola & Stockholms Hotell & Restaurang Skola vid Globen.. Nu går jag på Ky-Akademien Lindholmen, i Göteborg..

Jag gick ut gymnasiet med helt ok betyg.. Men är själv inte nöjd.. Har jobbat som servetris, kock, frukostvärdinna, konferensvärdinna, bartender, hotell receptionist & nu som Sales Coordinator..

Varför jag är på Island & i Reykjavik?

Ja ni.. Det är en lång historia.. I min utbildning jag går, Hospitality Management, krävs en 6 månaders praktik utanför Swe.. Jag sökte arbeten lite överallt.. Mexico,USA, Canada, Thailand, England, Spanien, Island, Maldiverna, Västindien, Australien, Nya Zeeland..

Ja ni lite överallt..

Fick lite olika erbjudanden, men va egentligen ingenting som passa eller jao, de erbjöd mig att stå i receptionen i 6 månader , men är inte direkt vad jag vill då jag redan har erfarenhet från receptionen.. Så när jag fick svar ifrån Island så erbjöd de mig en tjänst på Sales & Marketing.. Precis vad jag vill ha.. Och tackade ja..


Efter jag tackade ja fick jag inga mer "bättre" erbjudanden så jag kände mig nöjd med mitt val, tills jag kom hit..


Hade inte tjänsten inom Food&Beverage, som kanske gett mig möjligehten att avancera och assistera F&B Managern på Le Meridien i Khao Lak, Thailand, Vart bättre?


Nu är det inte så man ska tänka men sån är jag, jag gör sånt...


Ni som följt mitt bloggande vet nog också att jag & min älskling, Martin ska flytta till Australien runt den 9:e Juli 2008, detta för att göra min utbildning till en Bachelor Degree.. Så vi kommer flytta till Surfers Paradise, Gold Coast, Queensland, Australia..

Martin ska som sagt läsa Bachelor of Multimedia.. Så han är nöjd han med..


Men vi kommer landa hemma i Swe nu i kalla December, mer exakt den 10:e December kl 12.45 Ska bli helt underbart.. Det blir ungefär en månad hemma i Stockholm innan jag måste tillbaka till Göteborg föratt fullborda mitt diplom inom Hospitality Management.. Tar min examen därifrån runt den 18:e Maj 2008..


Efter det blir det ca 1½ månad i Swe innan det bär av till Down Under, Aus!


Så den här bloggen kommer mest handla om som min blogg heter, Mitt liv utanför Swe.. Hur det är att bo utanför Swe, alldagliga saker som händer.. Lite som en resedagbok, fast enda skillnaden är att jag inte reser utan att jag faktiskt bor utanför Swe att jag faktiskt är en utlandssvensk..


Det kommer finnas många stunder då livet känns kasst, allt är meningslöst och ingeting är som det är hemma.. Och så är det Swe är mitt hem, det land och det språk som jag kallar för mitt.. Så kommer det alltid vara!


Ingen kan någonsin ta ifrån mig min identitet!


Att vara Svensk Medborgare!


Swe det är vad jag kallar för hemma!




Av Bina - 1 juli 2007 22:05

Va vad Martin sa till mig när jag slog i min knöl på föten i bordskanten för ett tag sen.. Men ont gjorde det..


Ska Nanna snart, stryka en skjorta tills imorgon först.. Så jag har någonting att ha på mig, kan alltid vara bra=)


Natti natti allihopa=) 

Av Bina - 1 juli 2007 19:21

Mamma skrev just en kommentar till att jag brde tänka på hur mycket saker vi hade med oss från Swe hit och att vi hade en sjudunrandes tur att vi slapp betala övervikt när vi åkte hit..


Men jag har utarbetat en plan..


När folk komer hit måste jag skicka med dem minst 5 plagg hem.. Och ett par skor och 2 andra saker..


Hitills vet jag att vi får besöka av


Sue 5-10/7

Mamma, Yvonne & Felix 16-19/8

Hasse (m.fl) 19-../10


Så ja lite saker kommer jag bli av med på det viset därför är det OK att shoppa.. hehe nu börjar jag igen med en massa undanflykter.. =)


Thats me..


Martin säger alltid: "Spelar ingen roll vad jag säger för du har alltid svar på tal, en slutar jag lyssna nä du börjar pladdra på och då får du alltid som du vill.. Snacka om utarbetad plan..! "

Av Bina - 1 juli 2007 19:21

Mamma skrev just en kommentar till att jag brde tänka på hur mycket saker vi hade med oss från Swe hit och att vi hade en sjudunrandes tur att vi slapp betala övervikt när vi åkte hit..


Men jag har utarbetat en plan..


När folk komer hit måste jag skicka med dem minst 5 plagg hem.. Och ett par skor och 2 andra saker..


Hitills vet jag att vi får besöka av


Sue 5-10/7

Mamma, Yvonne & Felix 16-19/8

Hasse (m.fl) 19-../10


Så ja lite saker kommer jag bli av med på det viset därför är det OK att shoppa.. hehe nu börjar jag igen med en massa undanflykter.. =)


Thats me..


Martin säger alltid: "Spelar ingen roll vad jag säger för du har alltid svar på tal, en slutar jag lyssna nä du börjar pladdra på och då får du alltid som du vill.. Snacka om utarbetad plan..! "

Av Bina - 1 juli 2007 16:30

Nu har man sett hela säsongen.. Underbart!


Vill bara se mer, blev ett antal färre tårar i mina ögon nu, men usch vad bra serien är..=)


Solen kallar..  

Av Bina - 1 juli 2007 14:24

Vi har pratat om att ha en semester när vi kommer hem eftersom vi inte direkt har fått haft någon sedan Dominikanska Republiken i Januari 2006..

Och det va inte direkt någon semester eftersom jag spenderade mest av min tid på sjukhus eller sängliggande på hotellrummet med dropp..


Så vi vill åka på semester.. För när vi väl är i Aus kommer vi ju vilja åka hem till Swe och inte på semester.. Vi har sagt att vi kommer åka hem 1 gång under de 3åren i Australien.. Känns segt men kostar mycket och vi båda är fattiga studenter så ja, blir inte mer än så..


Men ang. semestern så har vi pratat om Florida/ Mexico /Thailand.. Nånstans längre bort där det är varmare än Teneriffa och Gran Canaria.. Där jag redan vart ett 10-20 tal ggr..


Någon som har en ide på vart man kan åka?

Ska åka runt den 11 december i sådant fall..  

Av Bina - 1 juli 2007 14:19

Blir ingen svängom till Smaralind.. Känner inte föratt gå ut i det dåliga vädret.. Hmm.. Tro att solen titta fram nu.. blev så himla ljust genom gardinerna.. =))

Bara föratt man pratar om vädret=)


Har iaf duschat och gjort mig i ordning.. Vi måste nog handla lite idag.. Smöret är slut.. Jaa och så..


Har en ask med rödavinbär som vi köpte igår.. 250gr för typ 15 SEK.. Tycker det va riktigt billigt, är typ som en vindruvskartong! =)

Har ätit en massa.. martin har inte fått smakat ett enda.. än. får nog spara ett till honom..

Älskar alla röda bär.. och alla godisar som är röda..


Har sett en söt liten sommar vår höst jacka till Belle, är det något intressant Jessica?


Har försökt hitta saker till lilla(stora) Liam också men verkar bara finnas roliga tjej kläder och saker på denhär ön.. Killarna springer bara runt i fotbollströjor gärna Barcelonas också.. (Undra varför)


Får leta mer=) 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards