Alla inlägg under juli 2007

Av Bina - 15 juli 2007 17:57

Fick en konstig idé precis, ville färga håret.. Nu har jag gjort det också=)


Sprang och köpte en hårfärg.. Mina slingor har växt ut så mkt, sen är jag inte den som vill gå till en ny frisör.. slingor och blonderingar vågar jag inte göra själv, har haft e del misöden i mina tidigare år av livet.. Så blev en helt vanlig brun nyans, eftersom jag är brunett..


Mamma ska köpa med sig en ny härfärg som jag vill pröva.. Feria 3D colour i French Roast.. Super fin höst färg.. eller ja hela tiden färg. Martin vill att jag ska vara blond, alla nyanser av brunt säger han är svart.. Kanske ska kolla hans  syn.. Men det är en annan historia.. Jag gillar att vara brunett, speciellt när man är brun och har blå ögon.. Så brunett lär jag va under tiden i Australien också..


Ska spara ut mitt hår nu också. Vill ha långt hår till min Graduation och till Jessicas bröllop.. Vill ha fina stora lockar.. Med en söt söt klänning! Och va brunbränd och smal.. Har tydligen en massa att jobba på=)


Solen på balkongen finns kvar, så får skölja u färgen om 15 min.. så då är det balkongen" Älskar ny färgat hår.. =) 

Av Bina - 15 juli 2007 16:09

Det är ännu en sådan underbar dag här på Island, jätte varmt men känns konstigt att det är varmt.. Island borde vara kallt.. hehe..


Nu ska jag sätta mig på balkongen och sola.. tvättat lite fönster har jag gjort.. skönt.. Ska dammsuga också.. sen läsa min bok på balkongen Hollywood fruar! Skönt..'' 

Av Bina - 15 juli 2007 12:10

Nee nu ska jag sluta med att börja mina inlägg med en Ja ni..

Gjort det alldeles för mycket!


Nu är man vaken, man har ätit sin portion av havregrynsgröt, MUMS! Sen har jag gjort ingenting mer.. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag heller.. Funderar på att köra en städning.. Skulle så gärna vilja göra fint på balkongen..

Nu ser det hemskt ut, 2 JÄTTE smutsiga vita plaststolar.. 1 vit badbalja som bord och två blå/vit randga sittunderlag som är tok smutsiga.. 


Vill ha mysigt och fint.. Skulle det vart vår lägenhet hade jag köpt nya saker.. Men funderar på att lägga ut lite pengar så man faktiskt kan umgås på balkong, just nu tycker jag den är så äcklig så går mest bara ut där när det är strlande sol för att jag vill få sol på mig! Nee usch vad den är äcklig! =)


Om 7 dagar fyller jag år.. Har lite ågest för min födelsedag, är alltid den som vill fira stort och ha alla nära och kära omkring mig, i år kommer jag vara ensam HELT ensam.. Martin kommer hem vid 18.30 efter jobbet.. Och jag kommer inte ens va på jobbet eftersom det är söndag.. Hmm illa. Jaja inte mkt man kan göra=) 

Av Bina - 14 juli 2007 23:56

Kommer ni ihå när det gick hemma i SWE för ett par år sedan.. Nu är det en ny säsong här.. Första avsnittet börjar nu!! =)


Nu när the Bachelor Rome nästan är slut så kommer det et nytt program man kan följa, YES!! =)


Nu ska jag kolla tv, sen sova.. Imorgon är det städa och sola som gäller, är riktigt riktigt varmt här.. Va säkert 25 grader idag! =)


Wieeeehooo! 

Av Bina - 14 juli 2007 23:47

Det har vi kollat på ikväll, Sue köpte DVD boxen när hon va hemma i England och hälsa på, BBC production är det som gjort den.. Va serien som gick på tv förut..


WOW, vilka bilder! Vi har sett avsnitten, From Pole to Pole & Mountains..


Häftiga bilder.. =) 

Av Bina - 14 juli 2007 23:46

Blev inte alls som jag trodde, visst Martin va trött mn glad av att få se mig, oj vad lycklig man blir av att höra det! =)

Maten blev super go, Tacos! MUMS.. Vi lyxa till det med ett glas vin och en öl.. Så va ännu bättre..



Av Bina - 14 juli 2007 20:04

Han måste göra rent en sista bil sen måste han ut och köra med bilar hämta och lämna.. Och så slutade han för 5 min sen.. Han va ännu mindre glad nu.. sen sa han Förlåt.. Han har dåligt samvete.. Ingen fara jag klarar mig=)))

Av Bina - 14 juli 2007 19:55

Har vart en riktigt härlig dag, dock tror jag att det kommer komma hem en tjurig/grinig pojkvän alldeles snar, kändes som det när jag pratade med han på telefon tidigare..

Problemmet är att det har börjat en ny, Martins chef hade sagt att de två som skulle börja va båda riktigt bra på Engelska, då de tidigare inte vart speciellt bra på eng.. Vilket är väldigt jobbigt att jobba med personer som inte förstår än..

Nu har en av de två nya börjat, nästa börjar nästa fredag (Jag som hade hoppats på att Martin kunde vara ledig på min födelsedag, men lär inte bli så pga av nyanställda) Och Martin ska lära upp dem och de va inte alls så duktiga på Engelska. Han förstår vad Martin säger men kan inte göra sig förstådd till Martin, så han är arg, ledsen, grinig ja ni en gott och blandat påse skulle nog kunna förklara honom just nu..


Så det är lite jobbigt att han är grining på kvällarna men jag förstår honom.. Skulle jag också vart om det var omvänd situation..


Ska göra i ordning mat nu, blir Tacos till middag, tog det eftersom jag vet att Martin älskar det! =) Sen ska han få med sig en jätte matlåda till jobet imorgon..


Jag har hunnit med att putsa ett fönster också, och små plockat! Ska nog ta mig till Jysk Bäddlager imorgon eller på måndag.. Vi  behöver köpa en ny balkongstol, ni vet sådanna där vita i plast, en har gått sönder..


Sen vill jag köpa lite mer galgar och så.. så vore mysigt att åka dit.. 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards