Alla inlägg under juli 2007

Av Bina - 19 juli 2007 21:00

Gjort av med ännu mer pengar har jag gjort idag.. Vi har storhandlat, vi va på Bonus, Kronan & Haugkaup.. Så nu har vi mat i några veckor, blev hamburgare till middag. Hemmagjorda! Mums, hoppas din Jessica va lika d´goda som våra! =)


Pratat i telefonen med en del av släkten också.. Mamma har vart på middag hemma hos Gittan & Åke, mina sysslingar Alexandra & Isabell va där, pratade med Alexandra hon hade tagit 3 märken på simskolan, riktigt duktig! =)

Prata med Camilla, (Mammas kusin). Bengt (Morfars Bror) och hans fru Siv.. Pratade med Gittan också (Mamma Faster).. Va riktigt kul att prata med alla..


Nu ska vi kolla tv och kanske titta någn film också, köpte Material Girl med Hillary & Haley Duff idag.. Vill se snart! 

Av Bina - 19 juli 2007 15:30

Nu har jag shoppat annu mer, haha gick pa lunch rast och vad gor jag da, joo jag koper nanting for 22.000 ISK.. =)


Kopte ett gym-kort, har pa hotellet.. Har lange letat efter en bra deal, nu fick jag verkligen det! Det ar pa Mecca Spa som jag ska trana, finns tva pa Island, ett pa mitt hotel dar jag jobbar, det andra ligger 2 min gangvag fran dar jag bor.. Kan det bli battre?? Knappast.. Behover inte ens kopa busskort for 6000 ISK / manad heller.. sa spar annu mer..


Ska bli saa skont, forsta traningspasset imorgon, nu borjar kampen mot kilona pa riktigt!

Av Bina - 19 juli 2007 12:03

hihi, ar sa glad over att bikinin ar inkopt, ar helt till mig.. =) Nar man kanner sa har vet man att man verkligen har gjort ett bra kop.. =) Jag ar saa nojd, hoppas hoppas hoppas bara pa att den passar!


Det lutar at Mexico den 10/12, pa Pelicano Inn.. Mysigt.. Helt plotsligt har jag glomt bort Australien och allt annat till och med verkligeheten att man just nu ar pa kalla Island.. tank  vad lite semester kanslor kan gora.. langtar!


Har genast blivit pa battre humor, som Martin sager, sa fort jag spenderar pengar eller tanken pa att spendera pengar sa blir jag glad, ar nog sant.. Vet iaf att Mamma min sitter och skrattar nu och skakar pa huvudet, jo jo sa sant!


Tror jag ar ganska latt last, Shopaholic kan man aven kalla mig, undra varfor jag fick en Shopaholics bekannelser forra aret jag fyllde ar? Hmm.. ??

Av Bina - 19 juli 2007 10:11

Ny dag, en otroligt blöt dag so far..

Det regnar har i Reykjavik idag!! Igar pa vag till jobbet pratade jag och Martin om att det var otroligt lange sedan det regnade sist.. Dar fick vi sa vi kommer tiga, inge mer prat om att det INTE har regnat! =)


Kanner mig glad idag.. Sa hoppas pa att det fortsatter pa samma vag som det borjat iaf!


Jobba ska man gora nu..

 "Good Morning and Welcome to Radisson SAS ..."

Av Bina - 18 juli 2007 20:38

Min egna present, =)


Jag vet inga mer bikinis bla bla bla.. Men denna har jag tittat på sen i April, nu är den på rea, och jag ska ju faktiskt till Aus och knata i bikini i 3år, lär mina HM bikinis bli förstörda.. +att jag hade ett p-kort på lite pengar på Nelly´s då ska man faktiskt passa på.. Hoppas den passar bara! =) 

Av Bina - 18 juli 2007 18:41

Är hemma nu, Martin som vill att jag berättar det för världen=) Jag är hemma nu, skönt!

Av Bina - 18 juli 2007 15:03

An sa lange sa har dagen rullat pa bra, joibbat pa och fatt en hel del gjort, kanns riktigt skont..

Borjar kanna av en hemlangtan.. Aven fast den inte blivit sa stor an sa kanns det, saknar att fa prata av sig med vanner, ta en fika... Fonstershoppa, fa for sig att aka hem till vanner pa middag bara sa dar.. Ha ett liv dar man kan gora vad man vill ..


Skulle vara mysigt att fa komma hem, och fa vara hemma.. Kanns som om man har vart avstngd fran sitt eget liv sedan September 2006, da vi flyttade ifran Sthlm, och jo jag vet att det inte kommer nli battre att aka pa semester i Mexico, men vi behover det! Vila, njuta bara fa vara jag & Martin kanns som om det har vart oandligt manag timmar av arbete och timmmar av tentaplugg dar emellan. Dags att fa vara tillsammans pa riktigt..


Australien ar en annan del det ocksa.. Men som tur ar har vi sommarlov (vinterlov for Swe) i 4 manader sa da kan man aka hem iaf en gang pa tre ar..


Hmm.. Varfor far man alltid den har hemlangtan for?


Fyller ar om 5 dagar ocksa.. Vet inte riktigt om jag vill fylla ar.. Min fodelsedag har alltid vart som en fest for mig, en dag nar man bara njuter ar ledig och gor en massa skojj. I ar blir det inte riktigt sa..


Nu ska jag fortsatta jobba och sluta klaga, jag lever, har en underbar familj/slakt, helt underbara vanner och en underbar pojkvan, vad mer kan man onska?


Jo ett liv hemma i SWE!

Av Bina - 18 juli 2007 10:03

Desssa tva hotell har vi kollat pa, men vi har inte riktigt bestamt vilket an


Pelicano Inn ar ifran Ving och da aker vi den 10/12, sa i sa fall kommer vi hem ifran Island redan den 7:e Dec, JIPI!


Lab Nah ar ifran Fritidsresor oc da aker vi den 11/12, kommer hem harifran den 10:e Dec, Denna maste vi dock mellanlanda i Frankfurt pa vagen hem och avra dar 6 timmar, den 26e Dec.. Hur mycket ar oppet i Frankfurt da?


Vilket skulle ni ha tagit??? =)


Beslutsangest har.. Priset ar inge storre skillnad sa det spelar ingen roll..

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards