Alla inlägg under augusti 2007

Av Bina - 20 augusti 2007 23:21

Vi fick 20 olika te-sorter till jobbet idag som vi skulle ta hem och prova.. Jag tog hem 10 olika sorter så ja nu har vi te ett tag framöver..


Dock går det åt då man har en "halv" engelskman här hemma=)


Så nu har Martin Svart Choklad te och jag har Rooibos Creme Caramel te..


Riktigt gott!! 

Av Bina - 20 augusti 2007 23:14

" Eric Taylor, a first-time high school football coach, finds himself helming a stellar team that has a real chance to make it to the top. The stakes are high, the reward is sweet, and the pressure is immense. Can Eric take his boys all the way while keeping their morale and morality intact? "


Taget från www.tv.com


Det var första avsnittet idag  för oss här på Island.. Känns verkligen som en serie som jag kommer fortsätta följa speciellt här på Island.. Finns inte så mycket annat att titta på.. Som ni har märkt!


Lägtar redan tills nästa Måndag då nästa avsnitt är, konstigt dock att det inte visas på Fredagar?


Jaja, Hur långt har programmet kommit i SWE, är det värt att titta på?



Av Bina - 20 augusti 2007 23:12

Jag som skulle lägga upp en massa bilder idag.. Får bara en massa felmedelanden hela tiden, så jag är hemskt ledsen det går inte =/


Har hållt på att sticka idag! Riktigt nice, börjar likna nått, kommer dock bli  en bamse halsduk, räcker nog till två personer..


Kolla massa tv idag.. 

Av Bina - 20 augusti 2007 14:54

Blev Svenska Kottbullar till lunch.. Kan diskuteras men iaf, de kallade det Svenska Kottbullar iaf.. Var gjort pa lamm kott..!! Sen nar gor man kottbullar pa lamm, inte sen jag sist kollade iaf, natt som uppfunnits sedan 31a Maj??


Vart och kopt kaffe ocksa.. Sa nu borjar energin sakta men sakert komma tillbaka.. Blir en underbar eftermiddag, sedan ska jag till gymmet vid 17-tiden.. Matse forbranna allt god mat och snacks jag atit och druckit under helgen.. Kommer behova bo i gymmet tror jag! =þ

Av Bina - 20 augusti 2007 13:38

Ar alldeles slut.. haha, Har inte ens hunnit jobba en halv dag eller jo om 20 min ar halva dagen avklarad..


Lunch dags snart, hoppas verkligen att det ar god mat, ar super sugen pa god mat=) Igar blev det sallad till middag, det va riktigt gott.. Massa mumsigheter..


haha, kanns skumt nar man inte har nagon energi kvar, kanner mig helt utpumpad.. Lunch snart! =) Massa tjat om mat jag vet men det ar ju gott ju!


Vad ater ni alla andra idag? 

Nagra bra middags tips??  


Av Bina - 20 augusti 2007 09:58

Hmm.. Vi va igar och kollade pa rummet som vi kanske ska hyra eftersom vi inte har nanstans att bo fran den 2:a september..

Rummet var jatte mysigt.. Fanns sangar till oss bada oich sedan en stor fin hornsoffa.. Vi skulle fa ha en tv ocksa, rena rama lyxen.. Sen har familjen tva barn sa antagligen finns det fler varaiationer av tv kanaler an vad vi har haft nu..


Toalett och dusch har vi egen tillgang till, sen kan vi lana deras tvattmaskin och torktumlare..

Dock skulle vi fa begransad tillgang av koket.. Detta gar iof sig att losa eftersom vi da har en valdigt billig hyra sa vi har pengar over sa vi kan ata ute..


Men ibland skulle vi aboslut fa anvanda oss utav koket..


Rummet som jag trodde lag i nagon kall mork kallare ligger faktiskt ovan mark, med egen utgang till deras altan och har stora fonster.. Sa jag blev mkt positivt overraskad.. =)


Ska kolla pa en lagenhet i veckan ocksa som det ser ut, och sa.. Men tror faktiskt att det lutar at rummet.. Som sagt vi kan spara mycket pengar!!




ps. Aterkommer ikvall med en beskriving av allt jag har fatt i kladesvag och present vag och jag allt.. Har inte glomt bort det=) Tack alla som vart sa snalla och givit mig en massa presenter..

Jessica halsbandet va super fint, min farg=)

Av Bina - 20 augusti 2007 09:56

Nu ar jag tillbaka pa jobbet och riktigt taggad.. Soffia hade vidarbefodrat alla mina mail till hennes mailbox emn enda har jag lyckats fa ca. 15 nya mail under gardagen.. Sa har lar jag fa sitta och maila idag..


Men halla, vadret ar helt makalost bra kan jag ju iaf beratta.. Dock betydligt mycket kallare an vad det vart nagon dag tidigare! Var frost pa bilen nu nar vi akte =þ Det ar ju annu augusti..


Jaja, solen skiner iaf! =)

Av Bina - 19 augusti 2007 22:14

Jag har äntligen påbörjat det projekt jag ville påbörja när jag kom hit.. Att sticka.. Så nu har jag köpt garn och allt som behövs och Mamma visade mig hur det va man började, så nu håller jag på med en halsduk.. förhoppningsvis blir den lika mysig som jag hoppas.. Vi får se..


Så nu lär jag iaf hålla mig sysselsatt på kvällar och helger.. =) 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards