Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Bina - 13 augusti 2007 22:30

Precis som jag skrev ovan blir det Köttfärslimpa till middag imorgon.. Ska bli så goott speciellt med sås och potatis och lingonsylt.. Riktig lyx kan man säga..


Gör i ordning köttfärslimpan idag så den får stå och dra till sig tills imorgon, lyxade till det ännu mer med att ha Bacon ovanpå.. Riktigt mums..


Hoppas jag kan sova ordentligt inatt så jag kan gå till jobet om febern håller sig borta.. Hoppas på det.. Ska lägga mig och läsa min bok nu.. Temptation - Douglas Kennedy.. Har redan läst 220 sidor sen igår.. Kan dock bero på att jag vart hemma idag!


Natti 

Av Bina - 13 augusti 2007 22:22

Då va vi tillbaka upp i toppen efter en 1-0 vinst mot Bajen på Råsunda.. Faskien vad skönt!!! =)

Av Bina - 13 augusti 2007 18:24

Min varor ifrån HM som inte skulle komma förens tidigast nästa vecka har jag spårat till utlämmmningsstället! Tijjhoo!

Så Mamma du borde få en avi här idag eller kanske imorgon!! Det är ju super, slippper vi skicka det till mig! =)


Mamma din resväska kommer väga bly.. haha, Tur att ni är tre som kan ta på er vikten.. =) Glöm inte skriva ut er e-biljetter ifrån Icelandair... Eller ja, ett tips checka in via maskinerna så slipper ni stå i hundrameters långa kön..


Är helt sjukt om 3 dagar är ni här!!! JIPPPIIIII!!! 


Om du har tid att svänga införbi apoteket skulle jag behöva en ansiktstvätt.. Du vet ACO´s tonårshy pump tvålen.. Ingen creme för jag lcykades få med mig 2 (???!?!) Hur jag nu han med att tänka så långt men iaf! Om inte så finns den här fast i en dyrare upplaga.. Men ja om du har tid eller plats i resväskan =P 

Av Bina - 13 augusti 2007 18:11

Har vart dålig med detta ett tag nu, men hittade dessa super söta skorna på ASOS, (vart annars ??)


Sådanna vill jag bara ha! =) Perfekt till ett par jeans och en svart tubtopp t.ex  


Kostar bara 268 SEK, ett kap till hösten! 

Av Bina - 13 augusti 2007 13:44

Jag har fått en massa mail ifrån jobbet som säger krya på dig.. =)


Då känner man sig uppskattad..


Har tagit en lång dusch nu så känner mig lite bättre ska koka lite te och lägga mig i sängen och vila, kanske läsa min bok.. Sen ska jag gå upp till apoteket i Hamraborg, tar nog en 20min iaf och köpa mer alvedon.. De är slut nu.. =/ Kanske köpa nånsån där slabbig rosa sörja från USA mot ont i halsen också, börjar känna det..


Alla finnar i mitt ansiktet berodde nog inte på min kära kvinnoperiod utan snarare på att kroppen vill få ut nått genom feber.. Känns som om ett minfält i ansiktet.. Hoppas det försvinner snart..


Solen skiner iaf.. Lite ljusterapi! =) 

Av Bina - 13 augusti 2007 12:41

Vakade upp inatt, vid 2 tiden med något som måste ha vart feber.. förs och svettades om vartannat! Så bestämde mig föratt vara hemma idag.. Eller pratade med Soffia och hon tyckte det eftersom jag endå har timmar tillgodo..


Så är hemma, ska lägga mig i sängen och vila igen snart.. Sen ska jag sätta fart att stryka alla våra kläder sen hänga dem på galgar så inga dumma pälsängrar ska mumsa våra kläder..


Nu ska jag bekämma de små idioterna... 

Av Bina - 13 augusti 2007 12:34

Det verkar vara pälsänger ni har

Larven som man oftast ser är ca 1 cm lång, brun med ljusa ränder och har oftast 2 tofsar baktill, de ömsar skinn flertal gången tills de utvecklas till skalbaggar.

Pälsängerlarven går på allt i textilväg (även syntetiskt material), men i huvudsak på ylle. Om du har hittat pälsängerlarver bör sanering utföras. Du kan bli av med pälsänger med vanlig insektsspray mot bostadsinsekter*, alternativt att du anlitar ett saneringsbolag.

Vid förekomst av pälsänger i t.ex garderober rekommenderar jag att du ska skakar dina textilier ovanför ett handfat eller badkar så att larverna ramlar av, fryser varje textil i en vecka eller tvätta textilerna i 60 grader. Det går också bra att stryka. Rengör sedan golv- och hyllister i drabbade utrymmen. Avsluta med att spraya insektssprayen längs med samtliga lister. Om det fortfarande finns mycket pälsänger efter några veckor bör du kontakta ett saneringsbolag.

Pälsängerbaggen kommer inflygande på vår och sommar, och honan lägger äggen längs golv- och hyllistor. Äggen blir larver, och det är larverna som gör skada på textilier. Larvstadiet pågår från 6 mån - 18 mån. Larverna förpuppas för att bli skalbaggar. Man kan även finna pälsängerlarver i köksskåp, badrum, byråer, vid lister mm, och det beror på att honan vill lägga äggen i trånga mörka utrymmen.

Om din fastighet är försäkrad hos Anticimex utförs sanering kostnadsfritt. Är det en hyresrätt du bor i, så är det enligt lag din hyresvärd som ska stå för kostnaden. Bostadsrättsföreningar går ofta via sin fastighetsförsäkring.

* Insektsspray finns b.la på Anticimexkontoren och kostar 100 kr.

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards