Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av Bina - 11 augusti 2007 21:29

Detta blev det enda jag köpte... 75% rabatt var det! Funkar för mig.. Nu har jag nått att läsa..  Lite kul att läsa lite om Queensland eftersom vi ska bo i Surfers Paradise i 3år... =)



Av Bina - 11 augusti 2007 21:22

Okej..


Detta är helt otroligt, jag som är urusel på att kasta boll eller ja iaf träffa det jag ska.. De hade typ lotter och stånd lite överallt.. På ett ställe kunde man kasta boll i små hinkar och jag skrattade och sa att det måste jag prova, kostade 150ISK, ungefär 17SEK.. och man va tvungen att få in 5 av 7 bollar och jag lyckades.. Sen frågade tjejen vilken skostorlek jag hade.. 40-41 sa ja.. sen fick jag dessa.. WOW säger jag för det! =)

Av Bina - 11 augusti 2007 21:17

Har vart inne i stan idag.. Gick ifrån Kopavogur in till Reykjavik down town.. tog typ 1½ timme.. Är helt slut i fötterna.. va inne i stan vid 13.00 tog en sittpaus i Kringlan och kollade deras rea, dock alldeles för utplockat! =) Har redan shoppat upp deras bra rea saker=)


Sen gick jag runt i stan så satt första gången vid 16.30 Så motionerat har jag gjort.. Min fötter värker..


Vart Gay Pride Parade idag.. Lite skojj att titta på dock ingenting om man jämför mot Sthlm´s men endå lite kul att nått händer.. Så jag & Soffia umgicks, alltid lite kul att ha någon att prata med..



Av Bina - 11 augusti 2007 21:13

Och jag som klagade på vädret idag.. =) Där fick jag big time..


Hade med mig vinterjacka, halsduk, för jag hade leggings och en tunn bomullsklänning på mig.. det enda jag har gjort hela dagen är att ha släpat jackan på väskan och suckat över det..  =)


Det hra vart strålande sol och minst 17 grader varmt!!! =)



Av Bina - 11 augusti 2007 11:44

Väderleksrapporten ser ungefär ut som för igår.. Det är så dimmigt att jag inte ens ser husen på andra sidan kullen i Kopavogur.. och vi som brukar se in till Reykjavik.. Så hoppas att det inte börjar regna..


Är Gay Pride Paraden idag.. De ska gå ifrån Hlemmur mot Laekartorgi.. Typ 500m eller nått inte direkt Sthlm =P


Men ska åka förbi Kringlan först och se vad de har att bjuda på där.. Hoppas något fint! Ska nog sätta mig ner på Kaffitar och avnjuta en underbar KaffeLatte.. =) Det är vad jag vill ha nu..  

Av Bina - 11 augusti 2007 11:42

Har inte hunnit med så mkt än.. =) Jag har hunnit gått upp satt på datorn och gjort i ordning frukost! Blev rostebröd med kaviar.. Va så länge sen nu med bröd och kaviar så då tyckte jag att jag kunde förtjäna det, ett litet glas äppeljucie smet ner det med..



Av Bina - 11 augusti 2007 00:10

Ja det va som jag trodde, dags att leta nytt boende. Blir bara så himla arg varför jag ska behöva lyssna på pikar ifrån mina arbetskamrater att vi inte är riktigt välkomna att bo kvar i lägenheten..


Fått mail ifrån de vi bor hos nu, som säger att om vi ska vara här båda två kan vi ej få bo hos dem.. Men ja har ju vart sagt hela tiden att vi båda ska vara här, blir väldigt ledsen fördetta..


Så fick ett tips av henne vi bor hos nu om en vän till henne som har ett rum i en källare i Reykjavik för 30.000 ISK / Månad.. Med eget badrum och egen ingång.. Låter bra.. Så ska ringa henne imorgon eftermiddag efter att ha rådfrågat Soffia..


Nanna dags nu.. Då har vi mindre än en månad kvar i denna lght! ARgt..  

Av Bina - 11 augusti 2007 00:08

Okej först började allt med att Martin fick ett halvt utbrott, han ville se solnedgången (vilken solnedgång undrade jag) Tittade ut viia köket och WOW... Man kan knappt tro att det vart pissväder hela dagen..


Totalt igenmulet och regnigt och blåsigt.. Men fin solnedgång blev det.


Dessa är tagna för 5min sen ifrån vår loftgång.. =) Me happy.. 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards