Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Bina - 9 augusti 2007 23:01

Letar efter lite bra (Bina bra) böcker som jag kan läsa i Thailand.. Och ta med mig i flytten till Australien nästa sommar, känns som om jag redan måste börja planera allt inför AUS.. 


Denna gång ska jag fixa en avskeds middag så jag kan ta alla tårar och avsked samtidigt, och inte behöva ha 10 dagar av ett långt avsked gråtattacker, panik, agressiva attacker jag gud vet allt..


Återkommer med datum till släkt och familj, kanske ska hinna komma hem till SWE först??? =) 


Så om någon har någon annan bok än dessa här nedan snälla, skriv en lite kommentar.. Kommentera gärna böckerna jag har här nedan om ni vet något om dem!=))


Jenny Jägerfeld - Hål i Huvudet

Kathy Lette -  Bröllopsfeber

Jennifer Crusie - Aldrig Mer!  

Bronwyn Donaghy - Alla dessa små bevis på vår vänskap

Jennifer Weiner - Perfeka Hemmafruar

Marian Keyes - Anybody out there 

Jenny Lebb - Grevgatan 22

Tracy Quan - Callgirl på Manhattan

Sophie Kinsella - Mina Hemligheter

Melissa de la Cruz - (Flera olika böcker) Au Pair, Nya utmaningar..

Gossip Girl böckerna..

Denise Rudberg - Matilde

Denise Rudberg - Tillsammans (Har läst alla de andra)

Kirsty Crawford - Andra Kvinnor..


Finns det några tips??? =) Kom igen nu och skriv lite kommentarer, vill ha en massa hjälp, vill vakna upp och tycka att det är super kul att blogga igen.. Så alla skriv inte bara alla gamla vanlig (inte för att ni uppskattas, ni är de bästa!! =))



Av Bina - 9 augusti 2007 22:53

Ja som ni alla vet, eller ja vet nu iaf så bor jag förtillfället på Island.. Det blåser regnar, är kallt ja ni vet allt det där roliga som finns hemma i SWE under hösten finns här året runt från augusti-maj..


Har letat efter en riktigt bra Fleece eftersom det hjälper mot regn vind och rusk.. Tänkte köpa en ifrån 66 North vilket är ett Isländskt märke, va på outleten idag, de kostade BARA 10.000 ISK, typ 1050 SEK på Outlet preis.. Dyrt oerhört dyrt tycker jag!


Fick för mig att åka och kolla på Haugkaup, typ som ICA Maxi.. Kommer dit ser då en riktigt snygg FlecceJacka, så den är mer figursydd och är som en höstjacka.. Prova den och va perfekt.. Martin hitta en likadan, så blev en svart och en vit.. Jag frågade en som jobbad där för det är sales överallt så blev litwe nyfiken om denna också va på sale, kostade egentligen 4990ISK/styck..


De kostade 1.000 ISK styck.. Så ja köpte 2 Fleecejackor för ca 250 SEK.. Sånt jag kallar bra kap! =) 

Av Bina - 9 augusti 2007 22:47

Jag som har haft denna bok i  över åt år och har flertalet ggr försökt läsa denna bok emn hela tiden  tyckt att den är oerhört svår läst och lagt ifrån mig den..


Jag älskar denna bok!!!! 


Den va verkligen helt i min smak, precis som jag vill ha det.. 


Den som läste Hollywoodfruar (den förra generationen) kommer ihåg att kvinnorna där levde i skuggan av sina berömda män. Det var från dem som pengarna, statusen och makten kom. I dag är rollerna ombytta. De nya hollywoodfruarna är unga, ambitiösa, smarta och farliga. De har nästan allt och det de inte har skaffar de sig. Det finns ingen gräns för dessa kvinnors passioner och excesser och ingenting kan hindra dem från att skaffa sig en plats i solen.

Lissa Roman är en lysande megastjärna som så småningom upptäcker att hennes man bedrar henne. Nicci Stone är Lissas 19-åriga vilda dotter som hon fick med sin italienske gigolo. Nicci är förlovad med en filmproducents tvillingbroder, men med fel broder. Michael Scorssini, är en supersnygg privatdetektiv med ambitioner och Taylor Singer en B-skådespelerska gift med en filmproducent och Oscars-vinnare.

I dessa människors liv dyker Eric Vernon upp, en farlig psykopat, som har en sak i huvudet - kidnappning!


Denna bok är verkligen läsvärd, ge den ett eller betydligt fler försök den är värd det! 

Av Bina - 9 augusti 2007 21:06

SNälla kan någon bara dra in mig i bloggträsket igen, är som om jag absitnensbesvär men orkar inte att trotsa abstinensen..


Låter skumt men så är det...


Kan ni inte bara ställa en massa frågor till mig så kanske jag kommer på något att skriva om, känns som soppatorsk.. Kanske bara behöver gå till bensinmacken och tanka mig själv.. Hmm funkar nog inte tyvärr 

Av Bina - 9 augusti 2007 20:07

Martin min älskling står och steker en massa pannkisar, MUMS, eller snarare BIG MUMS.. Fast slår inte Marie pannkakor, de är bäst i hela världen..


Har tappat bloggskrivandet nånstans, vet inte riktigt vart jag ska hitta det heller..


Hmm, jobbigt! 

Av Bina - 9 augusti 2007 11:55

AR vaken, tog annu langre sovmorgon idag, sa nu ar jag inte trott iaf! =))


Underbart!


Alltid roligare att vara pigg och glad istallet for trott och seg.. Har redan hunnit med lite saker pa jobbet, kanns toppen.


Ska kora Opera kurs fran den 17e September.. sa nu har vu annu mindre tid pa oss att fora over alla saker da systemet satts igang den 9e oktober.. Sa fran att ha haft 1 manad har vi nu ca. 10 dagar.. Efter det att kursen har tagit slut.. haha vi far se vad som hander, kanns som om det ar oppet for katastrof! =)



Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards