Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Bina - 5 augusti 2007 22:36

Nu har jag kollat på Two for the Money också, denna va betydligt mycket bättre än de övriga filmerna jag sett denna helg.. Eller ja senaste dygnet! =)


"In Vegas, after breaking the knee in a game, the former promising football player Brandon Lang (Matthew McConaughey) has to work in a phone service foreseeing the results of the games due to the lack of professional options. After many successful predictions, he is invited by Walter Abrams (Al Pacino) to move to Manhattan and work with him in his gambling advising business. Brandon changes his name and personality, becomes famous advising clients and close to Walter's family, and a good friend of his wife, the owner of a hairdresser saloon Toni Morrow (Rene Russo). When the predictions of Brandon fail, he feels that it is time to return home"


Som sagt denna va mycket bättre än tidigare filmer..

Av Bina - 5 augusti 2007 20:36

Imorse, eller snarare i förmiddags när jag vaknade var det inte så bra väder, nu är det skit bra väder, men dock har kylan kommit tillbaka..


Är inte lika varmt som det vart tidigare dock är det endå inte lika kallt som det ska vara, det är det enda islänningarna håller på att tjatar om. Konstigt!


Middag nu, Martin har kommit hem igen från jobbet.. Blir tomatsoppa med Spagetti till middag! Campbells alltid lika gott! =) Dock lyckades jag som är utbildad kock och dessutom jobba som kock i 1år lyckats bränna spagettin.. ILLA! 

Av Bina - 5 augusti 2007 17:01

 Ja ni, inte direkt vanligt att hitta detta hos mig, känner dock föratt hitta på något nu när filem aldrig verkar ta slut! =)


1. Hur gammal är du om fem år?

27 år, Börjar bli gammal... ÅNGEST!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mig själv, och Martin när jag sov.. Räknas nog inte =P

3. Hur lång är du?
1.73

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Dream Girls, har den fortfarande på i bakgrunden, dålig!

5. Vem ringde du senast?
Mamma, igår.. =)

6. Vem ringde dig senast?
Martin.. Men jag hörde det inte!

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Do you wanna follow us somewhere to the middle of nowhere at Iceand? =P"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Aldrig gifta eller skilda..

10. När såg du senast din mamma?
31 Maj vid 7-tiden på Arlanda Terminal 5, när vi skulle gå igenom passkont.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blåaaa..

12. När vaknade du i dag?
11.05 Isländsk tid (13.05 SWE)

13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag såg Mamma kyssa tomten jag..

14. Vilken är din favoritplats?

Sthlm..
15. Vilken plats föredrar du minst?
GBG

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Säkert nånstans långt ifrån SWE, tyvärr.. Hoppas i Sthlm med familj

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Ett hus med en häxa i(skumt) och att ha fötterna utanför täcket.. haha

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Martin i Akureyri.. Ett tokigt missförstånd..

19. Hur stor är din säng?
140 (Island) 120 (SWE)

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Både och, på Island Bärbar, Acer Travelmate 6460
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
 linne och trosor

22. Hur många kuddar har du i sängen?
2 med Martins.. Hemma i Swe 3, lilla tudden osså..

23. Hur många landskap har du bott i?
2

24. Vilka städer har du bott i?
 Stockholm & Göteborg

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota är skönt
26. Är du social?
Ja, ibland för social sägs det, vet dock ingeting om det.. =) rastlös..!

27. Vilken är din favoritglass?
Ben & Jerry's Halgbaked eller Oatmeal chunky =)

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Choklad Pudding! =) Måset vara från påsar också..

29. Tycker du om kinamat?
Absolut, Fusan på Odenplan va favoriten, men har tydligen bytt ägare nu=/

30. Tycker du om kaffe?
Caffe Latte, MUMS

31. Vad dricker du till frukost?
Te eller Jucie..

32. Sover du på någon särskild sida?
Sidan som är längst ifrån dörr öppningen.. (Innerst)

33. Kan du spela poker?
Nopp.. Har inte ens försökt..

34. Tycker du om att mysa/kela?
Finns det något bättre?? =)

35. Är du en beroendemänniska?
Hmm, tänker inte svara.. =)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej faktiskt inte

37. Vill du ha barn?
Ja men måste bättra på övertalningsförmågan först! =)

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska Spanska, kanske kan lägga till Isländska om någon månad..
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, när jag Djurgårde vann SM-Guld i GBG och idioterna började använda tårgas, jag svimma av efter ha fått ett Astma anfall.. Någon snäll själ bar mig ner till sjukvårdarna..
 40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Pool, tycker inte om fiskar.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och en massa resor..

42. Äger du dyrbara smycken?
Har ett Efva Attling Halsband, min förlovningsring och ett bismark armband i guld..

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
One Tree Hill..

44. Kan du rulla med tungan?
Va???
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Simon får jag nog säga..

46. Sover du med gosedjur?
Min Pooh Bear, men han är hemma i SWE just nu =)
47. Vad har du för ringsignal?
ring ring.. Ericssons Vanliga..

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Inget från när jag var liten men från när jag var tonåring=)

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Svennes Kaviar locket =)

50. Flirtar du mycket?
Nee inte speciellt..
51. Kan du byta olja på bilen?
haha, NEJ, vet inte ens vart oljan i bilen finns =)

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Hade jag haft körkort hade jag nog inte fått det..

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läser Hollywood Fruar av Jackie Collins just nu.

54. Läser du dagstidningen?
FreittaBladid, sen aftonbldet.se

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Inte just nu

56. Dansar du i bilen?
Jajjemänsan, Martin tycker det är lite jobigt dock..

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Fluss..

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Säkert något om något kontrakt på jobbet..

59. När var du i kyrkan senast?
När Isabelle döptes i April..

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Monika, SO läraren, och Ingela NO& Matte..

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
20 dagar

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Martin..

Av Bina - 5 augusti 2007 16:35

Läste på Bambi's blogg precis, hehe, ja va där tidigare ett par gånger också idag, kan kalla det frenetiskt tittande på den bloggen! =)


Hon hade skrivit om sin tatueringar..


Jag har också en tatuering i svanken.. Gjorde den när jag va 17år.. (Kommer inte ihåg) Kanske 16 år, någon som kommer ihåg?


Känner mig faktiskt nöjd med min enda tatuering, har hört utav en hel del kompisar som jag känt väldigt länge, "Har du en tatuering?" Den är väldigt söt&gullig och smälter in har jag fått hört..


Trivs iallafall med den, dags att fylla i den bara, vingarna börjar bli lite ihåliga=) Har även funderat på att skriva Bina ifrån vingarna men inte riktigt bestämt mig.. Tänkte på det när jag skaffa den, hehe typ 5år sedan men inget har hänt än=)

Av Bina - 5 augusti 2007 16:33

Vet inte riktigt vad det är med mig, men har inte ens lyckats hålla mig fokuserad föratt titta klart på denna film, här sitter jag med datorn istället..


Så ja ni förstår att jag inte tycker att den är bra alls.. 1 av 5 får den av mig. Riktigt seg film måste jag säga, känns inte som om det har börjat hända saker förens nu.. SEGT!


Ska nog ta och städa lite istället.. Filmen ska jag inte ens försöka se.. =) 

Av Bina - 5 augusti 2007 15:24

Vi har nu sett denna tok bra film på BIO här om dagen, satan i gatan va den är bra.. =)


Tänker inte berätta storyn men en sak är sann, Go and see..!!! 


Rush Hour 3 kommer också nu snart, sen Borne Ultimatum.. Eller iaf här på Island kommer dessa två nu under Augusti.. Några vi garanterat ska gå och titta på..


Tar det sen när Mamma har åkte hem så vi har lite att spendera vår tid på=)



Av Bina - 5 augusti 2007 15:19

Kollat in den filmen nu, den va en typisk Sabina film, fast egentligen vill jag ha det lite mer College film..


Så va en perfekt film att sitta och slötitta på så här en söndag.


Handlade om ett par, man & hustru vars hustruns bror va tillsammans med en tjej, sen handlade det om att tjejerna inte riktigt va lika på om att ha sex som killarna, det hela slutade med att mannen i förhållande 1 va otrogen, par 2 gjorde slut.. Sen så klart om referar tillbaka till titeln, Trust the man.. Även denna va lite "no-shit" film..


Men tycker den va betydligt bättre än den igår..


3 av 5 skulle jag säga, Nu dags för DreamGirls.. Ska bli kul att se den..



Är så sjukt sugen på att se Blue Crush med Kate Bosworth, typsik Sabina film, snarare Sabina i ett nötskal film, hehe eller kanske Crossroads med Britney, lite väldigt mycket Sabina det med! =) 

Av Bina - 5 augusti 2007 13:28

Fick precis ett mail från Mamma, att du och lilla prinsessan hade vart hos henne.. 


Hoppas du tycker om sakerna..=) Eller att Isabelle tycker om dem! hehe..



Vill också träffa er, Helt sjukt hur mycket man kan sakna några, visst jag saknar andra också, men så svårt att vara utan en vän, en vän som man kan prata om allt med och känna sig som på samma nivå..


Bara så du vet, du finns i mina tankar hela tiden.


Älskar dig min absolut bästa vän! 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards