Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Bina - 29 augusti 2007 23:04

"This unscripted series goes behind the scenes at a posh Beverly Hills salon owned by Jonathan Antin, whose celebrity clientele includes Kate Bosworth, Ricky Martin and Liv Tyler. Conflicts among the staff and the struggles of getting a new business off the ground are front and center."

www.tv.com


En rolig reality serie, som följer Jonathan i hans liv som frisör och driver sin salong i Beverly Hills.. En perfekt Sabina serie.. =)

Av Bina - 29 augusti 2007 22:50

Det har vart riktigt jobbiga dagar.. Vart en hel del roliga saker som inträffat och av någon konstig anledning verkar våran GM vara inblandad i det mesta, han kan vara riktigt rolig ibland, haha..


Sen kommer det bli en ännu tuffare höst.. Vi kommer vara lite underbemannade, dock ligge det annonser ute, men är inte det enklaste att hitta nya anställda.. Om jag har förstått det rätt..


Men men, hoppas vi hittar några snart! =) 

Av Bina - 29 augusti 2007 22:45

Vi ska ju som sagt flytta ut härifrån på söndag.. Flytta in på min kära arbetsplats, Radisson SAS här i Reykjavik..  Så bli 5 nätters lyx och restaurang mat.. Ska bli najjs, att kunna jobba, sova och träna i samma byggnad, haha.. Fråga mig inte om vädret nästa vecka =P


Så på IKEA köpte vi ett nytt lakan då deeras blev förstört i tvätten.. Sedan ska vi bo i ett rum efter dessa dagar på hotell, vi kommer då inte ha daglig möjlighet till att använda köket så vi införskaffade oss varsin tallrik, djup och platt, kopp, glas, bestick ja ni vet det viktigaste... Ocg vart kan man hitta det billigt? IKEA..


Så nu har vi iaf det och köpt ett nytt lakan till de som kommer hem på söndag.. 

Av Bina - 29 augusti 2007 22:32

Ja ni, inte mycket till Svenskt fika blev det, stannade dock till vi affären på IKEA där man kan köpa Svenska produkter, men va inget speciellt.. Hade hoppats på Kräftor men nejj det kan jag glömma..

Ingen kräftskiva i år=) Och nästa år är man i Australien.. Där har vi nu däremot sett att de har Kräftor på IKEA.. Så får samla ihop lite svenskar i Aus..


Det "svenska" fikat blev Isländska Kleiner (Klinetter).. Dock riktigt smaskigt..


Är lite sur på vad de har att erbjuda i mataffären på IKEA.. Typ svenskt godis, det vanliga som finns på ICA.. Sill, Kaviar, Lingonsylt, Marmelad, Chips, Skorpor, Knäckebröd, Pytt-i-panna och Köttbullar.. Får dock inte glömma Pasta Älgarna..


Skulle önska lite mer typ Delicato bollar, Kräftor och annat mums mums..  



Av Bina - 29 augusti 2007 21:18

Har klackat om mina svarta pumps, som jag använder typ dagligen.. Det var typ lika dyrt som att köpa nya skor..

Betalade 3790 ISK ca. 390 SEK.. Helt otroligt..


Men nu har jag iaf finfina skor! =) 

Av Bina - 29 augusti 2007 17:58

Nu ska det akas ivag och handlas.. till IKEA ska rosta foratt stanna och ta en liten fika ocksa.. Vill ha appelkaka.. Elle natt annat smarrigt svenskt =) Kanske en Delicato boll, vore sa gott.. Mmmm =þ


Hoppas det inte ar sa mycket folk.. Ar inte riktigt pa hugget foratt trangas och sa.. Vi far val se..

Av Bina - 29 augusti 2007 14:20

Nu har det vart lunch, min favorit Islandska maltid blev det plokk fiskur..

Ar typ som en potatis mose med sma bitar av potatis med massa kryddor och typ anjovis med lite blandad plockfisk.. typ ihop blandat som en gratang sedan med massa ost ovanpa som sedan smalter..

Ar super gott..

Ar faktiskt det godaste jag atit har!

Sa nu har jag atit min plokk fiskur ar riktigt nojd matmassigt.. Vadret ar ett helt annat diskussionsamne.. skittrakigt.. Har regnat och vart Goteborgs gratt nu de senaste dagarna.. segt, nee inte ens ens segt det ar helt for javligt..

Haller pa och sma pysslar med det mesta, forhoppningsvis kommer det kannas som om man ar fardig nar man aker harifran idag..

Kanner mig krasslig igen, ont i kroppen och riktigt ont i halsen.. Men ar inne pa kopp te nr 4 sa forhoppningsvis forsvinner det! Haller mina tummar..

Dags att borja stada och packa ikvall ocksa.. Ta oss en tur till Islands svar pa Jysk.. och sedan till Islands svar till IKEA, namligen IKEA!! Tijjhooo.. Blir kottfarslimpa till middag ocksa, hejja Swe!

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards