Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Bina - 6 augusti 2007 23:58




Min lilla resedagbok

har nu blitt uppdaterad för den som vill titta in och läsa och se alla roliga 1145 bilder vi tagit hitills =)



Av Bina - 6 augusti 2007 23:08

Va ute och körde sedan här ikväll, eller ja vi har precis kommit hem.. Körde på Reykjanes Penisulan, Den mest vulkansika, aktiva delen av Island.. Även där Keflavik ligger där flygplatsen ligger.. Va en hel del grusväg, så bilen som va nytvättad är numera mer ljusröd av gruset...


Då körde vi av till en annan vägg som leder till en gångbro, den bro går över Kontinent plattorna för NordAmerika & Europa.. Så vi stannade till där, dock gick inte jag över bron, har en väldans bro skräck och denna va en galler bro som dem i Ft Lauderdale, då GÅR INTE jag över.. =) Men mitt på bron hitta Martin iaf denna skylt..


Medans jag stod kvar på Europa plattan, tog Martin sig en tur till Nord Amerika, typ 10 meter bort.. Lite skojj! 

Av Bina - 6 augusti 2007 23:02

Vi va ute och promenerade i Reykjavik idag, va helt ok väder, eller ja inte spöregn iaf =P lite smått duggregn bara..

 Va inne i en bokaffär, den jag skrev om som man kan fika i och läsa allt.. Vi köpte en bok om Australia.. Vi köper alltid sådanna här reseböcker till ställena vi åker till så iaf vet vad man bör se och göra, sen om vi gör det är en annan femma.. =)


Men vi tog en fika på Apotek, det är en av Reykjaviks finaste restauranger, va väldigt gott Kaffe, dock konstiga toaletter, men har ju inte direkt det största intrycket..


Mysigt va det iaf, satt och kollade i Australien boken. Mysigt va det! 

Av Bina - 6 augusti 2007 22:53

Det blidde Sushi till middag!! MUMS..


Va en massa andra sorter än hemma tex.. Åt 3 små tallrikar med Pilgrimsmusslor t.ex Va nog den bästa enligt mig iaf, också en super god Miso Soppa. Ja ni alla va goda, de hade också en sort med typ någon sorts getost i, den va också super god.. 

Så det hela blev en liten i förskott 4½års dag, eftersom vi firar den om 2 dagar! =)


Som ni ser va det ett ett sådant ställe där bitarna åker om kring på ett band så man tar det man vill ha sen är färgerna på tallrikarna olika pris klasser så betalar man efter antal tallrikar man tagit! Va super gott iaf! =) 

Av Bina - 6 augusti 2007 15:24

Han har fått tok gos ryck, alltid lite roligt.. Städningen är klar.. Allting är skinade rent nästan.. Tog typ 2 timmar.. Men är endå en 3:a så är lite att göra.. Martin har tvättat en maskin med kläder också.. Och nu är diskmaskinen igång..


Nu är det bara vi som behöver bli rena.. Så blir nog en dusch snart, sen vill jag åka in till stan och gå till ett kafé som ligger i en bok/tidningsaffär under sig, så man får läsa alla tidingar och böcker gratis.. Alltid trevligt, speciellt när alla tidingar som ma kan läsa kostar multum här så är det ju ännu bättre, sen hoppas jag på SUSHI! =) Mums.. 

Av Bina - 6 augusti 2007 13:14

Nu när man kan läsa att sommaren har kommit till er hemma i SWE är det hyfsat bortblåst här på Iceland..Står till och med en kastrull med tomtegröt på spisen. =) Vi har givit upp tankarna om sommaren..


Idag är jag ledig jag med.. Är en helgdag här på Island, Vestmanhelgen eller något sånt.. Typ som våran midsommar.. Så här förklara Islänningarna det

"You get drunk in a tent in the rain and just have a blast, but the next day, NO NO.." 


Vi firar det med tomtegröt och städning..


Sushi till middag!! =) MUMS.. Finns 1  Sushi ställe i Reykjavik.. Unbelivable.. Vill ha alla Sushi som finns.


Jessica om du är ledig den 7:e Dec är det du och jag till Sushi Huset på Östermalm.. Världens godaste japanska matlagning! NAMNAM..


Njut ni i solen och tänk inte på mig som sitter här i max 10grader.. brrr.. 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards