Alla inlägg under juni 2007

Av Bina - 9 juni 2007 11:55

Vi har haft lite "problem" på vår dator, sådanna där jobbiga problem som är svåra att bli av med, sånt som en viss person blir jätte arg om det är jag som införskaffar.. Får inte berätta vad det är, för han tycker det är lite jobbigt=) Det var inte jag iaf.. =)


Nu verkar det som om problemmmen har försvunnit... Ja jag hoppas det iaf.. Därav har jag inte kunnat gör så mkt.. Men problem doktorn Martin va här igår och lagade lite! Så nu mår våran dator toppen efter en dags medicinering igår.. hehe


Har typ berättat fastän jag inte får=) Busigt! 

Av Bina - 8 juni 2007 19:36

Igår tog jag mig en riktig lyx dag, ja iaf efter jobbet som jag dessutom jobbade över 1½ timme.. Men lyx va det =) Martin har börjat jobba för Avis om jag inte hunnit sagt dte än.. Han fick en körning till Norra Island igår, tar ett par timmar att köra.. så fick han ta 21.00 planet hem igår.. så han kom inte hem förens vid 23.. Så fick en hel dag för mig själv.. =)


Tog  mig en shopping tur till Kringlan då.. Blev en kjol och en kofta, 2 t-shirtar en långärmad skjorta och kortärmad.. blev ifrån Zara och ifrån Vero Moda, här åker man till Island och vad hamnar man.. affärer som finns i Sverige.. fast saknar HM.. =/

Av Bina - 6 juni 2007 23:40

Idag va det Swe's nationaldag..

Vilket ALLA upplyste mig om på jobbet(kom knappt ihåg det själv) Mkt snack om Skeppet VASA, fick nog hör 35 olika varaitioner om hur skeppet skönk och varför.. som om jag inte vart på VASA Museettyp 15ggr sjölv med skolan..


 Imorgon efter jobbet ska jag till Kringlan, shopping centret i Reykjavik.. Måste införskaffa mig några skjortor.. Ont om sånt.. Ska nog köpa mig ett fritidsintresse också, stickning ligger fortfarande top1 på listan, morgon dagen får avgöra..



Nu sängen på riktigt! 


Av Bina - 6 juni 2007 23:34

Nu är jag så trött.. Fast klockan är bara 21.37 här.. Men man få vara trött endå..


Regnat och vart sol/moln idag.. Blåst lika mkt som vanligt..

Vi kollar upp bilar just nu, bussana funkar bara inte.. Martin börjar kl 08.00 men kommer vara på jobbet en halv timme innan varje dag pga. den fenomenala busstrafiken på denna ö..

Jag som sagt åker runt hela Reykjavik på sightseeing varje morgon.. Hann läsa klart hela min VeckoRevyn på vägen till jobbet, så hade inget att läsa på vägen hem..

Kanske ska köpa en isländsk bok så kanske jag är klar i December vid hemresa..


Sett Regnbågen 4 ggr idag vid olika tillfällen och olika platser, det betyde riaf att solen har stuckit fram=)


Fått jobb mailadress.. Fortfarande ingen dator för mig, så soringer omkring och jagar andra datorer så fort de lämnar dem.. är även kallad data tjuven..


Sängen kallar nu, ögonen trötta..



Av Bina - 6 juni 2007 21:36

Helt otroligt, trodde det var ett skämt när jag såg det!!! =)


Kan det vara så intressant att läsa min blogg?? Jaja, tack så hemskt mkt för att ni iaf verkar intresserade!  


Ska försöka skaffa mig ett mer intressantare liv=)



Av Bina - 5 juni 2007 23:08

Ska nog börja sticka, är as sugen på det.. Får väl bli nån halsduk eller nått..

Ska köpa "stickpinnar" och lite garn till helgen i Kringlan..


Kommer inte ens ihåg vad stickpinnarna heter, Någon som vet??




Ska bli skojj! 

Av Bina - 5 juni 2007 23:03

Helt otroligt, det är ett faktum.. Fortfarande skiner solen! =)


Vart förbi vår lilla affär som ligger närmast oss och handlat lite små saker eller rättare sagt belv det 2 flaskor BBQ sauceoch en blåbärs skyr.is, (skyr= typ som youghurt) hehe nu när jag skriver youghurt kommer Islänningar bli galna, det är ju faktiskt skyr.. ( inte så stor skillnad för mig)


Martin börjar sitt jobb imorgon.. AVIS i Reykjavik.. Hoppas han trivs, det är ett jobb iaf! =) Han ska jobba 7 dagar och sedan vara ledig 4 dagar.. Så blir ett rullande schema..


Vi ska nog kolla en film nu, sen sova.. trött!


Ska fixa våra Kentala imorgonbitti ( typ Social security number) Så börjar inte jobbet förens kl 10..  


Dags att stryka min skojrta tills imorn.. Blir nog min rosa, vet vad jag ska göra i helgen köpa nya skojrtor, eller nja mer=) Blir en tur till Kringlan och Zara!  

Ovido - Quiz & Flashcards