Alla inlägg under augusti 2007

Av Bina - 11 augusti 2007 11:42

Har inte hunnit med så mkt än.. =) Jag har hunnit gått upp satt på datorn och gjort i ordning frukost! Blev rostebröd med kaviar.. Va så länge sen nu med bröd och kaviar så då tyckte jag att jag kunde förtjäna det, ett litet glas äppeljucie smet ner det med..



Av Bina - 11 augusti 2007 00:10

Ja det va som jag trodde, dags att leta nytt boende. Blir bara så himla arg varför jag ska behöva lyssna på pikar ifrån mina arbetskamrater att vi inte är riktigt välkomna att bo kvar i lägenheten..


Fått mail ifrån de vi bor hos nu, som säger att om vi ska vara här båda två kan vi ej få bo hos dem.. Men ja har ju vart sagt hela tiden att vi båda ska vara här, blir väldigt ledsen fördetta..


Så fick ett tips av henne vi bor hos nu om en vän till henne som har ett rum i en källare i Reykjavik för 30.000 ISK / Månad.. Med eget badrum och egen ingång.. Låter bra.. Så ska ringa henne imorgon eftermiddag efter att ha rådfrågat Soffia..


Nanna dags nu.. Då har vi mindre än en månad kvar i denna lght! ARgt..  

Av Bina - 11 augusti 2007 00:08

Okej först började allt med att Martin fick ett halvt utbrott, han ville se solnedgången (vilken solnedgång undrade jag) Tittade ut viia köket och WOW... Man kan knappt tro att det vart pissväder hela dagen..


Totalt igenmulet och regnigt och blåsigt.. Men fin solnedgång blev det.


Dessa är tagna för 5min sen ifrån vår loftgång.. =) Me happy.. 

Av Bina - 10 augusti 2007 21:35

Helt otroligt faktiskt.. Har vart i Smaralind hela eftermiddagen med Soffia, vi smet ifrån jobbet vid 13.30, och har inte köpt en enda sak.. =) Duktigt tycker jag..


Hemma nu, dagens middag blev Champinjonsoppa med  Bagel & Cremecheese.. Mums filibabba..


Blir kolla tv och softa ordentligt ikväll.. Imorgon bitti bär det av till Kringlan andra shoppingcetret föratt kolla rean.. =))))


Är typ Pride Festivalen här imorgon så jag och Soffia ska in till Reykjavik och kolla läget, ska bli super skojj.. Så imorgon blir det lite nya bilder.. Ska bli bättre på att lägga in bilder.. Älskar ju själv att kolla på allas bilder.. =) 



Vad gör ni en kväll som denna? 

Av Bina - 10 augusti 2007 09:51

Regn, regn, regn..


Typ sa ser vadret ut har i Reykjavik idag.. Ca. 10 grader och ja precis regn.. Det ar valdigt mulet och molnen ar VALDIGT laga.. Jag fragade for ett tag sen varfor det sa ofta var dimma over reykjavik da skrattade de at mig och sa att ja om molnen enda kunde vara dimma..


Sa jag ser inte ens bergen runt staden.. De som man alltid ser annars.. Skulle jag inte veta vart bergen eller havet ligger skulle jag inte ha nagon aning om nanting ar glad att jag ser byggnaden pa andra sidan grasmattan..


Sa njut ni dar hemma ni som inte har lika mycket regn som har..


Jag tippar pa att det kommer blir oversvammning har snart ar sa mycket vatten pa gatorna..

Vi far val se..

Av Bina - 10 augusti 2007 09:49

Gasp ar nog ordet som beskriver denna morgon bast.. trott ar jag dvs..


Sitter iaf nu pa jobbet, ar mycket skonare att vara har innan alla andra kommer in, man kan sitta och bara ta det lugnt och vila oronen.. Kanske ska borja jobba helger?? Da ar man ju iaf ensam pa kontoret.. Hmm vart att funder pa..


Hade pa mig min nya fleecejacka idag.. precis vad som behovs pa morgonen.. =) Ett valbehovt kop dvs..



Av Bina - 9 augusti 2007 23:01

Letar efter lite bra (Bina bra) böcker som jag kan läsa i Thailand.. Och ta med mig i flytten till Australien nästa sommar, känns som om jag redan måste börja planera allt inför AUS.. 


Denna gång ska jag fixa en avskeds middag så jag kan ta alla tårar och avsked samtidigt, och inte behöva ha 10 dagar av ett långt avsked gråtattacker, panik, agressiva attacker jag gud vet allt..


Återkommer med datum till släkt och familj, kanske ska hinna komma hem till SWE först??? =) 


Så om någon har någon annan bok än dessa här nedan snälla, skriv en lite kommentar.. Kommentera gärna böckerna jag har här nedan om ni vet något om dem!=))


Jenny Jägerfeld - Hål i Huvudet

Kathy Lette -  Bröllopsfeber

Jennifer Crusie - Aldrig Mer!  

Bronwyn Donaghy - Alla dessa små bevis på vår vänskap

Jennifer Weiner - Perfeka Hemmafruar

Marian Keyes - Anybody out there 

Jenny Lebb - Grevgatan 22

Tracy Quan - Callgirl på Manhattan

Sophie Kinsella - Mina Hemligheter

Melissa de la Cruz - (Flera olika böcker) Au Pair, Nya utmaningar..

Gossip Girl böckerna..

Denise Rudberg - Matilde

Denise Rudberg - Tillsammans (Har läst alla de andra)

Kirsty Crawford - Andra Kvinnor..


Finns det några tips??? =) Kom igen nu och skriv lite kommentarer, vill ha en massa hjälp, vill vakna upp och tycka att det är super kul att blogga igen.. Så alla skriv inte bara alla gamla vanlig (inte för att ni uppskattas, ni är de bästa!! =))



Av Bina - 9 augusti 2007 22:53

Ja som ni alla vet, eller ja vet nu iaf så bor jag förtillfället på Island.. Det blåser regnar, är kallt ja ni vet allt det där roliga som finns hemma i SWE under hösten finns här året runt från augusti-maj..


Har letat efter en riktigt bra Fleece eftersom det hjälper mot regn vind och rusk.. Tänkte köpa en ifrån 66 North vilket är ett Isländskt märke, va på outleten idag, de kostade BARA 10.000 ISK, typ 1050 SEK på Outlet preis.. Dyrt oerhört dyrt tycker jag!


Fick för mig att åka och kolla på Haugkaup, typ som ICA Maxi.. Kommer dit ser då en riktigt snygg FlecceJacka, så den är mer figursydd och är som en höstjacka.. Prova den och va perfekt.. Martin hitta en likadan, så blev en svart och en vit.. Jag frågade en som jobbad där för det är sales överallt så blev litwe nyfiken om denna också va på sale, kostade egentligen 4990ISK/styck..


De kostade 1.000 ISK styck.. Så ja köpte 2 Fleecejackor för ca 250 SEK.. Sånt jag kallar bra kap! =) 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards