Alla inlägg under juli 2007

Av Bina - 5 juli 2007 11:42

Ja, jag lever, jag ar vaken och jag ar pa jobbet! =)


Har en massa saker som maste vara klara idag, sa glomde totalt bort att blogga, usch vilken dalig stil.. Jag ber sa hemskt mycket om ursakt.. =)


Igar kvall hande inte sa mycket, skulle ha stdat men sa blev det inte.. Kollade pa Uggly Betty och Top Model USA istallet, och knaprade morotter.. =)


Sue har nu landat pa Island, sa hon ar val pa vag fran Keflavik till Reykjavik, Welcome to Iceland..


Sa i helgen ska vi ut och kora varan lilla sota bil och se en massa roliga saker.. sa ni ska fa se en massa bilder.. Sen ska det shoppas lite taxfree grejjer till familjen christiansen/andersson.. Vad far ni se nar Sue kommer hem till Swe.. Nyfiken Jessica?? =)



Maste aterga till jobbet nu, menjag mar toppen.. just det har glomt att ata frukost! Maste springa frukosten stanger om 9 minuter..




Av Bina - 4 juli 2007 10:12

Vi har varmerekord for Island idag.. ar sa varmt...............!


Klar bla himmel, stralande sol och typ 23 grader kl 7 pa morgonen! Me like..


Slut pa klagandet! =)



Vad har ni for vader hemma, i alla delarna av Swe?? Eller vart ni en ar i varlden, jatte nyfiken!??

Skriva garna en kommentar och beratta!


Ha en toppen dag!=)

SOMMAR KRAMAR fran mig pa Iceland

Av Bina - 4 juli 2007 10:09

Jag haller tummarna,


Nu ar man pa jobbet och ska satta fart med arbetet.. Har en massa att gora speciellt projektet jag fatt av S&M Directorn.. Sa haller mig sysselsatt..


Fick ett mail fran ASOS igar att mina saker ar skickade.. WIE!!


Dock far jag inte sakerna hit forens i Augusti, me kanske mamma kan skicka dem hit, snalla mamma.. =) Jag betalar portot!


Saknar swe.. men....

Av Bina - 4 juli 2007 10:03

God morgon, igen! sager nastan bara godmorgon och godnatt.. puhh, ar fortfarande trott..


Nu ater om gar dagen.. Borjade som en helt vanlig morgon, men sa blev dock inte utfallet.. Vid frukostrasten skulle jag ga ner de tre vaningarna som jag jobbar pa men, vad gor jag halkar till i trappan, coh far ner 1 trappa.. slar i huvud, armbagar, vred till knat och strackte larmuskeln, och skrapa handerna..


jaja, hungrig var jga och knatade vidare med lite fler blamarken..


Sen pa eftermiddags rasten skulle vi alla ga och fika pa nationalmuesumet har, men ja vad gor jag snubblar pa trottoarkanten.. och skrapar upp handerna igen!


Skulle tvatta och fick ett tvattmedelspaket i pannan precis vid ogonbrynet, sa nu har jag en liten bula och ett jack..!


Nar jag skulle sova vid 22.00 Islandsk tid vad hander da, joo nagon riktig nÖt far för sig att börja klippa graset utanfor oss.. Halla, !?!?!?!?


Inte direkt att man kunde somna da, sa kande direkt att jag vaknade pa fel sida idag.. Undra hur denna dag ska ga......

Av Bina - 3 juli 2007 22:19

Nu har man kommit hem, hunnit ätit middag och lagt i en tvätt i tvättmaqskinen, men är trött..


Så blir inte längre än så här.. Hörs imorgon vänner, familj och trogna bloggvänner.. =) 

Av Bina - 3 juli 2007 08:52

Duschat är avklarat, nu är det bara sminka sig och fixa håret, men känns lugnt!


Har sånna konstiga drömmar om nätterna och har jätte svårt att somna vet inte riktigt vad det är.. Men när jag vaknar är jag helt slut.. Har drömt samma sak i 3 nätter nu, är som en tur genom en massa olika världar, är som små klipp som har satt ihop till en nattslångfilm..

Kommer blandanat ihåg hur jag i min dröm gick i genom alla mina  95 låtar på mobilen, och hur jag va tvungen att sjunga en bit av låten för att få gå vidare till nästa, sen är det på olika platser med alla jag känner och en massa annat folk! Skumt!

Vill inte drömma en massa, eller snarare orkar inte dröma en massa..


Hoppas denna dag fungerar bättre än igår.. Deadlines vi hade igår blev förflyttad tills idag på grund av att vi inte kunde skriva ut ifrån Fidelio, vilket vi måste kunna.. Enda chansen att få infon.. Så ja, håller tummarna, igår la hårddisken i vår kopieator av 2 ggr!?!?!?? Inte bara en utan två sjukt illa..


Men men, Nu kallar jobbet sakta men säkert.. Är väl hemma runt 19-19.30 ikväll med.. Är redan trött =p




Av Bina - 2 juli 2007 22:06

Ska påbörjas nästa vecka.. Hade tänkt att det skulle börja idag, men nopp, eftersom jag nu ska jobba över ca 2½ timme per dag så är det inte så skönt att gå och träna kl 18.30 vrålhungrig och trött för att sedan gå och lägga sig klockan 21.30


Hinner ju inte med att leva då, Så därför blev det nästa vecka jag ska börja, men har påbörjat kosten.. Ingen jucie till frukosten, en kopp the och ett glas vatten.. Sen har vi alla fåt sportflaskor så dricker typ 3 liter vatten omdagarna nu (kan du tänka dig det Mamma??=)) Sen går jag ner till receptionen istället föratt ringa/maila.. Så det är nice..


Ska gå ner ca 15 kg..


Då min startvikt ligger runt 79kg (vet inte riktigt vart alla dessa kilon sitter men men, finfördelat säkert=))


Min målvikt ligger vid 65kg och neråt.. men när jag nått 68-70kg ska jag se till att jag ändrat livstsil och mår jag bra, ska jag se till att gå ner sakta..


Men har som mål tills jag kommer hem till Swe i December, men går det fortare gör det ingenting =) 

Av Bina - 2 juli 2007 22:02

Nu är man hemma igen.. va BARA 11 timmar på jobbet, som sagt ska jobb ain 8 tiimmar den här veckan så jag kan få vara ledig på fredag, så vi kan ut och se Island..

Alla blev i exstas idag när de skulle visa på en karta över island vart man skulle åka och vad man skulle se..


Jag bara skratta..


Som sagt fick min första lön/lönespec idag! Niceeee=) Nöjd kan man kalla mig!


Nån som vill följa med på en weekend til NY? Jag vill bara dit, så enkelt är det!

Skulle vara riktigt nice med en semester sen i december när vi kommer hem också, sen kan man ju faktiskt lägga undan lite pengar till boende och kläder och sånt viktigt till Jessicas & Björns Bröllop.. =)


Är trött nu... 


Ovido - Quiz & Flashcards