Alla inlägg den 27 april 2007

Av Bina - 27 april 2007 22:13

hehe va bara tvungen att lägga in en lite pik om att Djurgården leder faktiskt över AIK haha

och alla andra lag eftersom den fin fina allsvenskatabellen visar Djurgårdens IF som nummer 1 =)))


Är lite dispyter om vilka som är bästa och Djurgården leder en så länge...


Kanske ska köpa ett helt Djurgårds set till lille Liam i 1års present.. Nee föresten slösseri med pengar Matte kommer bara elda upp det eller nått liknande=) Eller vad tror du Sofie?

Får köpa det till Isabelle istället, tror det är mer uppskattat där! 



Av Bina - 27 april 2007 22:07



...and dont let the bed bugs bite ya! =)


Så sa alltid min värdfamiljs mamma när jag va på min språkresa sommarn 2001 i Santa Rosa.. 

Av Bina - 27 april 2007 22:03

Då va denna dagen till enda också.. Är faktiskt helt slut! Fastän man inte gjort så mkt!

Imorgon väntar gymmet kl 9.00 dags att springa av sig muffinsarna jag smällde i mig nu på kvällen, det är nog min största brist här i livet.. Baka!! Älskar att baka, och sen måste man ju äta upp det också! Så bakade Choklad/Kardemumma & Kanel Muffins MUMS

Men då blir det en extra timme på gymmet imorgon också!  Tänkte faktiskt ta med mig lite tenta plugg till gymmet så jag får lite gjort ocksåå.. Varför bara springa/cykla utan att göra nått då kan man ju endå läsa lite.. Eller kanske tar ett danspass hemma på golvet med någon gammal BSB eller liknande platta, va ett tag sen man absolut lika roligt!


Ska sätta mig i Bikini på Balkongen också en liten stund, jobba på brännan som jag kommer utveckla med stormsteg på Isalnd ( eller inte )..


Av Bina - 27 april 2007 19:54

Idag hade det varit en toppen dag att vara hemma i Stockholm och grillat eller kanske spelat lite bränboll i Haga parken!


Men blir nog en kväll fraför tv:n med Martin.. Har redan vart på jätte promenad idag på dan så är helt slut i kroppen!


Kanske nått gottis framför tv:n istället! 

Av Bina - 27 april 2007 17:45

Varmt....


Varmare...


Varmaste dagen hitills i år.. vi har just nu 37 grader i lägenheten.. och så står det 30 utanför.. så ja varmt är det!

Lagas mat görs det nu, Cajunstekt Fläskkarre med Bulgursallad, CajunMajskolv och kall Bearnisesås, MUMS. Kanske lyxa till det med ett härligt glas Riesling från Aus =) Martin fick en Foster utav mig, för vi hoppas ju nu att allt går rätt till och att vi om ett år packar föratt åka till down under!!!

Men först middag på Balkongen kanske=) 

Av Bina - 27 april 2007 12:21

Så där ja, nu har man vart hos CIS! Nästan allt är nu färdigt bara att ringa och tjata på skolan min om kurs beskrviningarna.. ett oändligt ringandes.. Undra hur man gjorde innan telefonen fanns!

Han sa iaf att det är väldigt storsannolikhet att man bli antagen ( för martins del) Och att det brukar vara runt 60 Svenskar som åker dit varje år.. Om man nu bara vill umgås med svenskra dvs..

Fått mina betyg från Globen också, på engelska och allt, så ska ta mig en tur till bibblan och kopiera upp dem=)

Ska ta mig i kragen och äta lite lunch också, kanske i den jätte värma solskenet på balkongen.. eller framför tv:n i rummet vårt.. Blir nog keso med makril i tomatsås och lite sallad=) Min favorit studentlunch! MUMS!

Varm,t är det, eller snarare tokvarmt.. Är inte ett dugg avundsjuk på de stackars byggarbetarna som håller på att snickrar i värmen mitt över gatan på Calanderska..

Ne ni nu är det magen som har sagt sitt, Dags för mat! 

Av Bina - 27 april 2007 09:25

Packning, igen känns som om det enda jag/vi gör är att packa packa packa.. Har blivit en hel del flyttar det senaste året..

Först hade vi vår fin fins lgh på Hantverkargatan, Fridhemsplan men tok dyr hyra så då byte vi ner oss till en fin finare lgh på Frejgatan, Odenplan men sen fick ju jag för mig att jag skulle plugga här i GBG, så nu bor vi i en lagom fin lgh vid Liseberg i GBG och nu då jo nu ska vi flytta till Island för att sedan flytta tillbaka till Stockholm i mitten av Januari (för att jag sedan ska pendla Stockholm/Göteborg)

(Föratt sen kanske flytta iväg till Austalien i 3år..)


Man kan tro att vi är på flykt! Kanske bara från åldersnojjan som börjar krypa en närmare in på livet! 

Av Bina - 27 april 2007 09:15

Nu har man äntligen vaknat, känns som lyx att inte behöva ställa klockan! En liten fågel, Martin kom iof sig och sa god morgon och hejdå när klockan va 6.10 men är bara mysigt när man vet att man kan sova längre=)

Nu ska man ta sig en härlig dusch sen ska jag iväg till CIS, fortsätta med ansökan till Griffith, fixa vidimerade kopior på våra pass och så, så blir en lite pysseldag! Men först blir det duschen så man vaknar lite..

Dock lika varmt idag! Är skönt men inte att vakna alldeles klibbig! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards