Alla inlägg den 26 april 2007

Av Bina - 26 april 2007 22:20

Hmm va faktiskt mindre än vad jag trodde, men jag vet endå vad jag kan förbättra mig på eftersom det jag lever på är märken som

*Euroshopper

*Willys

*Eldorado

*Icas

*Coop

Dvs Student föda =)

gå in på www.tv4.se du med och kolla hur mycket du förbrukar! 

Av Bina - 26 april 2007 22:12

Känns riktigt vemodigt med att vara här nu, pratade med Jessica idag, för er som inte vet vem hon är, är hon min absolut bästa vän i alla kategorier! Vi har känt varandra sen vi låg i magen nästan.. Gått i samma klass sedan 1:an till 1:an i gymnasiet och sedan också gått i samma skola.. Tagit studenten tillsammans och även gått på dagis tillsammans.. Hon är en del av den jag är idag! Saknar henne/dig otroligt mycket och alla andra nära och kära(Listan blir lång men känn er träffade allihopa!)

Och Sofie, som jag kan följa nu här ( så roligt att se/läsa vad ni gör om dagarna=))

Men som sagt har nog redan tagit sommarlov jag.. Trots att det finns en massa kvar att göra!

Har iaf några underbara dagar i Stockholm innan vi far över halva atlanten till Reykjavik/Island..


Usch vad jag kommer sakna alla och MARABOU! MUMS!

Av Bina - 26 april 2007 18:50

Nu har man bakat och lagatmat, blev goda frukostbröd i massor typ 35 frallor =)

Sen blev det en bamse god Örtpotatisgratäng med en kycklingfile som gneds in i färsk timjan/oregano och sedan stecktes knapprig med kryddorna och kördes klart i ugnen, med en härlig sommar sallad! MUMS, Nu är magen mätt..


Blir lyx middagar nu när man ska tömma kyl och frys på det som finns, men blir nog pasta och pasta och åter pasta i framtiden.. det är nog det vi får leva på=)

Ska titta på klimatsmart på tv4 idag också, ska in och göra testet på tv4's hemsida nu och se hur många jordglobar jag förbrukar, lite läskigt det tycker jag! 

Av Bina - 26 april 2007 11:59

För en vecka sen förr Torsdagen (19/4) Tog jag en massa resväskor upp på tåget till Stockholm, Kom fram till Stckholm sent sent.. typ runt 23.. Mamma jobbade så åkte till hennes jobb, Quality Hotel Globe Arena, och satte mig i baren för att vänta på att hon slutade.. Helt underbart att äntligen vara hemma, hemma i min underbar stad, som jag älskar ( Nej jag kommer aldrig vara partisk när det kommer till Stockholm =)) Bara så ni vet!

På fredagen blev det upp tidigt, skulle ju hinna göra en massa saker innan det var dags för Thereses studentskiva på Viper Room, Så bar av in till stan började det hela med en tripp till Panduro ( for er som känner mig vet ni att jagär världens mest pysseltokiga tjej) Så där inne blev det lite shoppande.

Efter det gick vi Sveavägen ner mot Gallerian (något som jag verkligen saknat)  Där inne kolla vi in MQ, Rizzo, H&M, Vero Moda & Clas Ohlsson innan det var dags att gå ut blev det en svängom in på Synsam ( Måste kolla in min syn med), Sen kom det viktigaste innan man gick ut! GLASS PÅ MONTIS!!!!!!!! Världens godaste glass, har inte vart på något annat ställe som har så god glass ( Blev med Pistage & Kaffe smak) MUMS!

Sen blev det en sväng om förbi min Frissa Veronika, Världens bästa frisör.. Beställde tid tills nästa gång jag kommer hem, och så va min Bästa vän Jessica där också, så pratade lite med henne innan det blev en tok rusch till Nordea i Globen efter som det var beställt ett möte där..

Efter det blidde det lite Shopping i Globen, men inte va jag nöjd där heller så blev en sväng om till Sickla.. Efter det så va klockan 17.45, Jessica & Björn skulle hämta upp mig vid 18.30, Så dags att åka hem och duscha och göra mig i ordning!

 På Lördagen va dags för Jessica & Björns lilla dotter Isabelles Dop.. I Gustaf Vasa Kyrkan på Odenplan.. Va med och gjorde i ordning lokalen och så så att Jessica kunde stressa av sig ( Hon va lite sur i början men försvann med varje timme som gick =) Hoppas hon är lite lugnare vid hennes Bröllop=)

Sen blev det middag med Jessica & Björn, hämtmat från MAX i Sjöstaden MUMS!!!

På Söndagen låg jag i soffan och myste, vid 18 tiden blev det en trip till Kista Galleria och vi åt på Little India Chicken Tikka Masala MUMS det med..

Måndagen fick bli sista dagen i Stockholm ( lika tråkigt varje gång) 11.00 dax för synsam Visade sig att jag  har fått sämre syn på mitt högra öga, så dags att införskaffa sig linser tyckte optikern eftersom jag är så duktig på att använda min glasögon=)

Till middag blev det Pizza på Pärlan i Hammarbyhöjden med Mamma och Mormor sedan bar det av till Göteborg igen.. Lika tråkigt varje gång, men är hemma snart igen den 18 Maj


UNDERBART 

Av Bina - 26 april 2007 10:15

Halloj allihopa!

Det är så sjukt varmt idag, känns som om man har vaknat upp i ett annat land än Sverige, är 27 grader i lägenheten och 23 utanför och solen har inte ens kommit till fönstrena än =)

Tror det får bli en studie dag på balkongen, med fötterna på balkongräket i klädd bikini! Det är sådanna här dagar man inte ska klaga på att vara student =)


Jag älskar att vara student, idag iaf !!! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards