Alla inlägg under november 2007

Av Bina - 19 november 2007 11:43

Laste precis pa Sofie's Blogg att Liam fyller 1½ ar idag! Grattis min lilla Syssling!! =)


Kom da pa att just det jag och Martin har vart forlovade i 1½ ar idag! =)

Usch, att jag inte hade kommit ihag det annars.. Bara foratt man haller koll pa dagarna tills man aker hem..


Sa,

Tack alskling for vara 1½ ar som forlovade och vara totalt (snart) 5ar tillsammans, Alskar dig tokigt mycket och saknar dig just nu! Hoppas du har det bra dar hemma i sangen din lilla sjukling!

Tack sot!

Av Bina - 19 november 2007 11:15

Nu ar det mandag igen och sitter pa jobbet och har gjort ett tag, borjade dock lite senare idag, runt 9 tiden.. Martin ar ledig nu Mandag-Torsdag sa da kan jag fa lite sovmorgon pa morgorna.. Underbart! =)

Sa i fredags jobbade jag pa Salt.. Va sa oerhort lite att gora men va enda en skon kvall.. I lordags gick jag upp vid 10 och fargade haret och mos, sen sa akte jag till Kringlan och kollade runt lite..


Sen pa lordagskvallen jobbade jag pa Salt och det var lite mer att gora sa det var riktigt skojj, efter jobbet skulle vi fira varan Restaurang Chef, Jenny som fyllde ar pa fredagen sa det gjorde vi hemma hos henne sen gick vi ut senare pa lordags natten och jag kom hem runt 5-tiden.. Men madde betydligt mycket battre an forrforra helgen. Sa det var jatte skont! =)


Nu ar det mandag igen och man ar tillbaka till verkligheten!

Av Bina - 19 november 2007 11:02

Dessa jackor (ytterklader) skapar ofta stora diskussioner. Jag har en och har haft i 5-6ar (???) Idag kom jag pa varfor man har en sadan jacka.


Jo jag har anvant min jacka hemma i Swe och jag ALSKAR den.. Den ar perfekt for alla vader..

Dock kanns det riktigt overdrivet att anvanda den nar det ar plusgrader da jackan ar gjord for upp till -40 grader.


Idag nar jag gick till jobbet va det disvader ca. -2 grader (bara, jag vet) Blasigt (stormigt!!!) och duggregn(snoblandat) svart att beskriva..

Nar jag kom till jobbet och tog av mig jackan kande jag mig precis som jag gjorde nar jag gick hem ifran. Perfekt, precis sa det ska vara!

Detta pga att jackan skyddade mot vinden, stormen, duggen..


Luvvan ar perfekt da palskanten lagger sig runt ansiktet och ger skydd for dagens make-up och duggen kommer liksom inte in forbi palsen! Underbart!


Visst jackan kostar 6000 kr (?? Kommer faktiskt inte ihag) Men jag har ocksa haft den i 5-6 ar och kommer sakert kunna ha den i atminstonde lika manga till.


I borjan var jag besviken foratt den borjade bli sliten, vitare i somarna osv. Men vad trodde jag att bara foratt en jacka kostar mycket sa ska den vara oforstorf for alltid?? Nja jag va nog nagot naiv och nu ar jag glad att jag har min Goose-Jacka..



Av Bina - 16 november 2007 08:54

Oh my good!

Nu ar det bara 3 veckor kvar! =) Underbart..


...och Sofie bara 22 dagar kvar tills vi ar i Thailand, saknar er sa himla mycket att det ska bli saa kul att vi kommer vara i Thailand tillsammans.. Mamma hamtar oss pa Arlanda (landar runt 11.40) sa ar ju bara att ha det i atanke.


Ihelgen ska jag jobba pa Salt ocksa, aven nasta helg ocksa.. Sa helgen lar ju springa forbi som vanligt! Aven nasta helg ska det jobbas extra dar.. Sen sista helgen ar jag ledig, men da ska vi hinna med allt som vi inte hunnit med an! =Þ


Innan vi aker hem ska vi gora foljande:

* Rida Islands Hast (Inte Martin tar med mig Jasmine fran dar vi bor istallet)

* Helst aka till Þorsmörk och Landmannalaugar(nastintill omojligt sa har ars eftersom floden man maste korsa har hogvatten sa bilen kanske inte klarar det, inga broar har inte! )

* Bada i en av alla Sundlaug's som finns i Reykjavik (utomhusbassanger)

* Aka upp till Bláfell (Reykjavik's skidort)

* Se Northern Lights (omojligt pa grund av allt regn och moln)

* Ga till Isbaren

* Ata Middag pa Grillið (sista kvallen da vi aven ska bo pa Saga)



Sa ar lite sma saker man vill avklara innan man aker hem, men kommer  inte bli allt om man sager sa! =)

Maste ju aven till RSK (skattemyndigheten) och avskriva oss som boende arbetande taxerande pa Island.. Satta vara Kennitala(Person nummer) pa hold ja en massa sma saker..


Packa ocksa! =)

En vaska ar packade eftersom tjejen som bor breve oss Madeleine ska aka till Swe imorgon sa hon tar med sig den vaskan sa hamtar Mamma henne pa Arlanda.. Perfekt. =)


Nu kanske man ska jobba lite ocksa! Sitter och mumsar Clementin! Gott som bara den!


Av Bina - 15 november 2007 09:15

Sa nu ar man tillbaka pa jobbet.. Har nu bestamt mig foratt gora foljande foratt underlatta for min familj och vanner som har det svarare med engelskan att jag skriver pa svenska och engelska.. Jobbigt att skriva men hallaaa vad gor man inte for sina osvenska vanner =)


Sovit daligt har bade jagg och Martin gjort.. Jobbigt!


Bara 23 dagar kvar pa Island.. Tijjhhoo!!


Pratade med Isabelle idag, en tjej fran min klass.. Ar sa underbart att bara kunna prata med henne, saknar dig saaaa mycket! Men vad ska man gora?!?! Bara 1 manad kvar snart till skolan borjar, 14 Januari..

Sa Jessica, skolan blev framflyttad 7 dagar sa nu har vi 7 dagar mer tillsammans =) Tijhoo..


Jobb tajm nu, bloggen kommer nog handla mest om hur manga dagar jag har kvar innan jag aker hem =Þ, men ni far ha overseende. Om ca. 23 dagar kommer bloggen vara betydligt mer innehallsrik och betydligt mer bilder.. Sa hall i er.. =)

Av Bina - 14 november 2007 11:51

Okay, I think I have been away too long now. I'm sitting here at work and make the whole office sick (nooo, just making them listen to svenska favoriter)


Svenska Favoriter is a radiostation in Sweden which only plays typical Swedish songs that kind of everyone knows and you can sing along with.


Only 24 days until we will be back in Sweden again after 6 month in cold, rainy, dark Iceland (wintertime). But the time in Sweden will be short, actually just around 36 hours since we're leaving to Thailand on the 8th of December, it will be soooo nice with some warm climate after Iceland.. Tijjho"

And by the way Martin will have his vaccaniation for Hepatitis A next week, but soo expensive for a one time vaccaniation, 5100 ISK = 520 SEK ( expensive)

 Lunch soon, do I do anything else then eating? hehe

Av Bina - 14 november 2007 10:20

So..

From now on I will start to write in english, we all of a sudden have a couple of not swedish speaking friends that would like to follow us around the world, so why not ?? =)


Well, this then means that my sweet friends that already is reading this have to read more carefully, well I don't think the english is such a difficult language for my family and friends so I have decided to use the language from now on (or at least on a regular basis)


Breakfast now longer entry later, Take Care!

Av Bina - 13 november 2007 13:17

Jag såg en annons för  Personlig Almanacka och detta är precis något för mig, den kostar 275 kr med frakt och moms, så är i stil med de jag brukar köpa på Ordning&Reda varje år.. Är en grej för mig att alltid köpa en almanacka där...


 Så samma prisklass men oj så mycket finare!


Så har stil 1 med 2 rader.. på översta raden står det "sabina" och undre raden "tjugohundraåtta" Hade Lila som bakgrund och ljusrosa text.. Tror den kommer bli sååå fin..

Sen kan man ha individuella val om hur den ska se ut innuti. Perfekt!


Alla ni som letar efter en ny almanacka, kolla in denna sida och gör er egen!


Underbart!

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards