Alla inlägg den 21 november 2007

Av Bina - 21 november 2007 15:07

Har sadan hemsk tandvark fick det igar kvall och det blir bara varre och varre.. Sa idag har jag pratat med Europeiska mitt forsakringbolag och min forsakring tacker kostnaderna sa ska inte behova betala nagot..


Men kan inte fa en tandlakartid forens imorgon! =/ Sa imorgonbitti kl. 8.30 ska jag till tandlakaren!


Hoppas allt gar bra och att jag slipper ha ont i min tand!

Av Bina - 21 november 2007 10:26

Pa Sondag kl. 9.00 blir vi upphamtade foratt aka ivag och Rida Island Hast.. Ni som last det tidaigare inlagget maste jag varna for det nastkommande...


Turen vi valt ar foljande..

Tur 3 b: Till flodens strand
Vi följer floden Ölfusá till en 700 år gammal kyrkogård och vidare ut över ängarna till ön Lambey. Härifrån har vi utsikt över floden och ända bort till vulkanen Hekla. Ritten går vidare genom ett fågelskyddsområde innan vi återvänder till Vellir.

Upphämtning varje dag i Reykjavik kl 8.20-8.45 Åter i Reykjavik: 13.00
Vilken väg vi rider avgörs av väder och vind. 2-3 timmars ridning.


Kontaktade Eldhestar idag, vilket ar foretaget vi ska rida med och ar det sa att man markt av aktivitet i Hekla kommer den tur att andras.. Sa va inte orolig.. Men ar lite nyfiken over hur hekla ser ut pa narmare hall en ifran bilen vid Selfoss.. =)

Inte for nyfiken dock! =)


Jag far dessutom denna tur gratis da jag jobbar for ett hotell har i Reykjavik sa ar toppen bra! =)



Av Bina - 21 november 2007 10:21

Ja ni, da sa har jag vart med om mitt forsta kraftiga (???) Jordbavning..


Igar vid 17.00 tiden hade vi jordbavning har pa Island.. Emellan Reykjavik och Selfoss, (bergen som man aker over mellan Reykjavik och Selfoss..  ni vet Mamma, Sue och Hasse) Sa valdigt nara oss..


Den matte 3.5 pa Ritcher Skalan.. Sa totalt va det ungefar 5-8 skalv. Och de varanade for efterskalv igar kvall.. Men ingenting vi kannt av...


Nu de narmaste dagarna far vi se om Hekla vaknat till liv utav skalven da hon ligger invid Selfoss.. Jag hoppas inte racker med att ha vart med om en liten jordbavning.. Hekla far garna sova 2 1/2 vecka till tycker jag! =þ


Vi far val se..

Av Bina - 21 november 2007 10:15

Min lilla parla fyller 1 ar idag.. Varldens sotaste lilla tjej som bara far en att dromma sig hem till Swe dagligen.. Har ju inte sett dig pa 6 manader nu! SAKNAR!!!


Hoppas du far en toppen dag idag Isabelle med massa bus och presenter som bara du kan fa. Och kanske smaka lite tarta?? =) Onskar att jag kunde vara dar, men jag(vi) firar dig om ca. 2 1/2 vecka! Tijjjho..


Massa Kramar och Pussar till lilla dig, Belle..


Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards