Alla inlägg den 28 november 2007

Av Bina - 28 november 2007 12:21

Fick en ovantat bra pris ifran STA-Travel..


Stockholm-London-Los Angeles-Nya Zeeland-Brisbane


Biljetten skulle kosta 16.600 t/r p.p, hemresan ar ombokningsbar for 350kr.. Dock kan vi bara vara i Australien i 18 manader.. Men vi har ju iof sig sagt att vi ska aka hem en gang sa 18 manader skulle ju faktiskt vara halva tiden och direkt efter jag ar klar med min utbildning sa ar faktiskt valdigt smidigt..


Sa ar valdigt bra faktiskt..


Vi kan ocksa lagga till 1500 SEK per person och stanna over i Nya Zeeland ocksa.. Hmm, verkligen nagonting att fundera pa..



Av Bina - 28 november 2007 11:55

Som ni nu vet ska vi flytta till Australien i Juli 2008.. Haller nu pa och kollar upp flygbiljetter och eventuella Stop-Overs.. Fragan ar ju da vart man ska mellanlanda.


De vanligaste rutterna jag sett hitills ar:


Stockholm-London-Hong Kong-Brisbane

Stockholm-Munchen-Singapore-Sydney-Brisbane

Stockholm-Frankfurt-Beijing-Hong Kong-Brisbane

Stockholm-Bangkok-Brisbane

Stockholm-London-Los Angeles-Brisbane


Jag vill gora stop-overs och kunna kanske spendera nagra dagar upp till en vecka nanstans pa vagen. Fordelen med att flyga over USA ar ju att vi far ta med oss mer vikt. Detta kan ju generera i lite hogre pris men i jamforelse med att betala for overvikten kan detta vara vart det!


Har ni nagra erfarenheter av att flyga till Australien eller tips om nagot bra stalle att ha en stop-over pa?


Vi hade fran borjan tankt att aka via Asien till Australien foratt sedan ta vagen via Fiji, Hawaii, Usa pa vagen hem.. Men gor inte mig nagot att ta USA vagen bada vagarna! Me like USA.. =)


Nagon som har nagra ideer??





Av Bina - 28 november 2007 11:51

Herregud...


Vi har nu fatt tillbaka var trasiga dator eller ja va ett ganska bra tag sen eftersom de inte kunde fixa det har! Skulle vara for dyrt och ta for lang tid.. Segt.


Nu har jag borjat maila med Acer i Sverige och de sager att datorn maste skicka till Tyskland.. Ja tank om vi hade vetat det ifran borjan, da kanske vi skulle haft en dator nu..

Men nopp har ar vi i ett ode land utan dator.


Sa nu fick jag ett mail efter kanske 10 mail fram och tillbaka som sager att garantin inte tacker denna sorts skada.. Nee men jag har ju redan fatt ett skadenummer ifran Folksam sa att jag forhoppningsvis kan fa ut allt pa hemforskaringen.. Vi far val se, men nu vill jag mest ha en fungerande dator tills min skola borjar igen i Januari..


Hoppas hoppas hoppas..

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards