Alla inlägg den 30 november 2007

Av Bina - 30 november 2007 11:51

Ja ni, Vi har da haft en mysig storm pa besok har hos oss under garkvallen, natten och nu pa morgonen..

Manga vagar ar avstangda och bilar har kort av vagarna och ja lite sma kaos.. Hustak har blast bort pa Vastmanoarna.. Som ligger precis utanfor Islands kust..


Blev forfoljd av en sopptunna nar jag forsokte ga till bageriet imorse.. ni vet en sadan stor gron som ar pa hjul den akte efter mig (blaste efter mig) pa min vag till bagereit... Tills den akte in i en bil.. Uscha, det blaser..


Om exakt 7 dagar idag har vi landat i Sverige.. I landet vi inte var i pa over 6 manader.. (26veckor)


Hade fredagsfika idag, sa vi hade bakstuga igar pa guesthouset, gjorde Lussebullar, Pepparkaksmuffins med Lingoncreme.. Tidigare hade jag gjort Knack, Kola och Rischoklad.. Sa alla va riktigt glada over mina sma fardigheter inom bakning och godistillverkning.. (Kopte dock Pepparkakor, Goteborgs Kex bakade med Smor )


Sa nu kommer man vara sockerhog resten av dagen =Þ

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards