Alla inlägg den 2 september 2007

Av Bina - 2 september 2007 23:43

Nu ska vi alldelles strax Nanna.. Martin kom hem, äntligen så vi åkte iväg och åt på Icelandic Fish & Chips, finns bilder på Resedagboken för den som vill se, och samma sak för den som vill se större bilder på vårt hotellrum.. Kolla där vett ja=)


Blev iaf super god mat på restaurangen.. Vi åt båda torsk, som var så sjukt färskt att den bara smalt i munnen.. Är en organisk restaurang som känns väldigt i tiden om man ska kalla det så.. =) Vi åt med Crispy Potateos till, typ som ugnstekt potatis, med maltvinäger och sen mangochutney röra och en basilika oc vitlöks röra.. Riktigt mumsigt, sen drack vi hemmagjord organisk lemonad till.. Va inte så mkt dyrare än att gå på Donken, det kostr typ 180 SEK för oss båda, och ikväll betalade vi 310 SEK för oss båda.. Så är väl värt det.. Och man får inte klumpen i magen..


Nu ska vi nanna, längtar redan efter superbreakfast buffen imorgon bitii.. =) Hoppas den är vad jag hoppas..


Känns som om jag bor på hotellet och gör "check-ups" så man utvärderar stället man jobbar på..


Imorgon har jag fullt upp på jobbet så skönt att man kan gå direkt ner i gymmet sen att Martin kommer lagom till Jacuzzi badet så kan man sitta o mysa och sen äta nån middag nånstans.. Undra vart bara" Morgondagens problem.. Nu Nanna..

Först Sleepercell på tv.. Spännande!!! 

Av Bina - 2 september 2007 21:30

Här kommer lite bilder på vårt hotellrum, ursäkta all packning=)

Av Bina - 2 september 2007 19:30

Undra vad man ska göra.. Har ju liksom ingenting att packa upp, eller jo egentligen lite kläder för imorgon men orkar inte just nu.. Ser bara alla väskor och påsar och har redan lyckats tröttna på dem..


Är trött på känslan att hela tiden känna tanken att man inte är hemma, eller någonstans där man kan kalla sig hemma..


Kommer inte få den känslan än, inte Reykjavik iaf.. Sen blir det Thailand på semester (Vilket jag TOK längtar till) sen några veckor hemma i Stockholm föratt sedan fly tillbaka ner till Göteborg.. Kanske hinner känna så i Australien..


Martin känner likadant som mig därför har vi bestämt oss föratt avsäga oss Campus boendet och därför försöka hitta en liten lägenhet i Surfers som vi kan köpa våra egna möbler till och göra till "vårt hem".


Är nog det vi behöver, saknar som sagt känslan "att vara hemma"


Vi får nog ställa in oss på att vi ska bo i Australien inte tänka på vad vi ska göra efter Australien, vi vet ju faktiskt inte hur länge vi kommer bli där.. Jag ska ju hinna med att både plugga och jobba, förhoppningsvis mitt första jobb som en högre befattning inom Hotell/Restaurang Branschen..


Som sagt är min dröm USA.. Helst Västkusten, älskade verkligen SanFransisco.. Martin kan väl skaffa sig ett jobb i Hollywoods filmindustri så vi kan få gå på Oscars Galan och bo i en lyxkåk i The Hills eller nått.. Skulle inte sitta helt fel, finns ju e hel del niciga hotell där som jag lätt skulle kunna tänka mig att driva/jobba på..


Framtiden avgör.. =P

Av Bina - 2 september 2007 17:27

Nu har vi checkat in.. Eller ja gjorde det för 2½ timme sen, gratis internet så därför sitter jag nu framför datorn..


Jag som hade tänkt gå ner till Mecca SPA, mitt gym och lägga mig i jacuzzin åg att det är stängt på söndagar.. Något jag har undgått att veta under mina 3 månader här, blev iaf grymt besviken över det.. Ska faktiskt klaga på det till vår General Manager.. För är det något man använder föratt marknadsföra hotellet med ska det inte vara stängt på söndagar, eller är det bara jag som tycker så?


Någon måste ha tappat en parfymflaska i korridoren för det STINKER på rummet, gjorde inte det när vi checkade in.. Jag som är super känslig för dofter blev grining på en gång..

Sen fjärrkontrollen är helt slutkörd.. Så ska gå ner till Receptionen när jag orkar masa mig ner=)


Bor iaf väldigt högt upp så har bra utsikt dock mot domestic airport men vad gör det, bara mindre proppeller plan som flyger härifrån.. Så gör inte så mkt..


Ska äta middag ikväll också, frågan är bara vad.. Är inte alls sugen på att gå ut och äta.. Men har inte så mycket val faktiskt =P


Nu ska jag kolla runt på lite olika klädes sidor, är sååå shopping sugen, har sett på andra bloggar att jag inte är ensammen om den känslan=)




Av Bina - 2 september 2007 17:23

Nu har jag uppdaterat min resedagbok igen, en massa bilder, typ 350 st.. Från bl.a när Mamma, Yvonne och Felix va här.


Har inte kunnat göra det i lägenheten då det hela tiden blev error.. Men nu funka det alldeles utmräkt och tog typ 1 timme kortare tid en i lägenheten.. Jobbet är bra till nått iaf" =)


Kolla i mina länkar längst ner på högra sidan finns "Min Resedagbok som länk.. Tryck där så hamnar ni på min resedagbok..


Annsr söker ni på Bina_ , när ni gått in på www.resedagboken.se

Resa Iceland..



Av Bina - 2 september 2007 13:45

Skulle du vilja leva ett liv utanför SWE?


 Ja, vad är det för spec med Swe?                  25,8 %

 Nej, är du tokig?!?!??!                                     16,1 %

 Kanske, ett varmare klimat är lockande         58,1 %


Det var 31 personer som röstade totalt..

Jag är chokad över resultatet, Vad är det ni tycker är så jobbigt med Swe? Är det kylan?? Eller vad är det?


Sverige har precis allt vad alla kan önska sig, det är ett land som man faktiskt kan leva i, få hjälpa i om man behöver det.. Staten skulle aldrig låta dig försvinna ut i ingenstans.. (Visst, vissa blir ute ingenstans) Men vi får bidrag som inget annat land får.. Mamma/Pappa ledighet som faktiskt göra att fler kan föda barn.


Jag tycker personligen att alla som KAN bör pröva på att bo utanför Swe för att se utifrån hur bra Sverige egentligen är. Jag skriver inte det här föratt "läxa upp" er som har röstat.. Jag blev bara oerhört chokad över statistiken.


Jag har själv vart den som tycker att ett varmare klimat är lockande.. Men när värmen kommer till SWE vad gör vi svenskar då.. Vi klagar det är för varmt det funkar inte att jobba bla bla bla..

Jag skulle aldrig kunna bo i ett land där det är varmt runt 35-40 grader året runt.. Aldrig, min kropp skulle inte klara av det, vi är nordbor vi är gjorda för svalare klimat.


Att jag ska flytta till Surfers Paradise i Australien innebär inte en jätte omväxling för mig, genomsnitts temperaturen är på 17grader året runt.. Men under deras vinter(vår sommar) Innebär det rut 20 grader dagtid och runt 10-13 nattetid.. Medans under deras sommar är det runt 26 grader.. Detta för mig är ett mer behagligare klimat inte direkt TOK varmt..


Ville bara säga min åsikt, om Sverige om klimatet och om framtiden, min framtid..


Jag vill jätte gärna ha feedback för jag vill försöka förstå, kan vara oerhört svårt att sätta mig in i dessa banor när min framtid just nu är utanför SWE, men jag vill verkligen.


Hjälp mig! 

Av Bina - 2 september 2007 13:30

SABINA
Namnsdag 27:e OktoberDiskutera Sabina och andra namn i Namntoppens forum

Sabina är ett kvinnonamn med latinskt ursprung, och betyder helt enkelt "sabinsk kvinna". Sabinerna var ett fornitalienskt folk som levde i bergstrakterna.
Namnet har använts som dopnamn i Sverige sedan 1500-talet men har inte haft något större genomslag förrän på senare tid. Det hade en topp runt 1990 då det nästan nådde 50:e plats i popularitet och de flesta med detta namn är under 25 år. En form av namnet är Sabine. Äldsta belägg i Sverige, år 1582
31 december 2005 fanns det totalt 6 050 personer i Sverige med namnet, varav 4 050 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 78 flickor namnet, varav 43 fick det som tilltalsnamn.


Taget från Namntoppen.se


Mitt namn är Sabina, men har aldrig varit nöjd, vet inte varför tycker bara att Sabina inte låter så bra.. Ville alltid heta Amanda.. men fick heta Sabina och har hellre det än mina mellannamn.. Karin och Erica.. Förlåt Mormor =) 

Men nu på senare dagar har jag väl mer eller mindre tyckt att namnet är helt ok..

Har nästan alltid vart den enda som hetat Sabina, va vid ett tillfälle p någon hemmafest i Bromma som jag presenterade mig och den andra tjejen också sa Sabina, som båda två stod med hakan ner till marken, hon hade aldrig heller hört någon presentera sig med det namnet. Dock stavade hon det Zabina..  


Men det är svårt med namn..  Har alltid sagt att får jag barn en tjej ska hon heta Amanda.. Men tror inte det längre.. Martin tycker inte om namnet.. =)

Vi har pratat om Tristan, Matilde (Matilda, Tilda, Tilde)


Sen vill vi ha kvar några av våra släktnamn.. Jag har Karin & Erica ifrån mig och Martin har Frederick. Vi får se.. Men roligt det där med namn..


Vilka är era favorit namn?? Är ni nöjda med ert namn?  


Är jag en Sabina? 

Av Bina - 2 september 2007 12:12

SOLEN SKINER... DET ÄR BLÅ HIMMEL..


Trodde jag vaknade upp nånannanstans imorse när jag såg att solen skiner.. 11 dagar utav regn, grått och mera grått observera lite blåst också är över.. iaf för just nu=) Är bara runt 8-9 grader men det kan jag leva med om solen skiner.. =)


Packning och städning är forfarande kvar på agendan.. Först frukost..


Martin kommer och hämtar mig om 2½ timme så då bär det av till Saga.. Hoppas det finns ett rum då..Tvivlar på det eftersom vi var överbokade igår.. Men annars sätter jag mig på kontoret och så får de ringa mig när de har ett rum klart.. =)


Förkylningen är vårre än igår, kan inte påstå att jag sovit så bra.. Men ska bada jacuzzi idag.. Mmm.. Underbart.. Ska lägga upp en MASSA bilder på min resedagbok senare ikväll också.. För er som är intresserade av det.. Tänkte ta lite kort på mitt hotell och rummet jacuzzin alla sånna där mysiga faciliteter på hotellet=)


Nu frukost.. MAT....!!! 

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards