Alla inlägg den 3 september 2007

Av Bina - 3 september 2007 23:11

Inte föratt jag egentligen kommer skrva något som antyder på rubriken.. Har bara tänkt "What if" hela dagen framför det mesta.. Är en grubblare som sagt..


Vart och kollat på Guesthouset, det blir det större rummet, kostar lika mkt, i connection med köket och ja, bara bättre=) Känns riktigt bra..


Blev  middag i personal matsalen, Lammgryta med Potatismos.. Åt moset och såsen till grytan.. Va helt ok.. =) O Gratis, gratis är gott...


Vi tog en tur ner till jacuzzin och bastun,underbart men nu är vi helt slutkörda.. Kollat Friday Night Lights och om 40 min börjar CSI NY..


btw. Djurgården upp i serieledning igen=)) Inte illa, kanske ett sm guld i år igen.. Känns bra det häär..



Av Bina - 3 september 2007 19:53

De ringde idag ifrån Guesthouset som vi ska flytta till på fredag.. Och sa att de hade "a bigger room with more furnishing in available" så vi ska åka dit och kolla och se om det är dyrare osv.


Men ska gå ner och kolla i personalmatsalen och se vad de serverar för middag, är det gott blir det middag för mig och Martin där ikväll, annars går vi ut och äter.. Hoppas att det är nått smarrigt där nere.. Typ potatisgratäng eller nått..


Ikväll börjar CSI NY med en ny säsong här.. Dock sent kl 22.00, men är värt att vara uppe lite längre =) 

Av Bina - 3 september 2007 19:47

Något som jag verkligen inte förstår är hur svårt det ska vara att göra bankärenden, nu när jag bor i utlandet har jag haft problem med räkningarna VARJE månad.. Allt någon som det inte finns tekning för osv.


Problemet är att vi får lön här den sista varje månad. Medans hyra osv ska vara betalat FÖRE den sista !?!?!?. Sen har jag också autogiro från Swe som dras den 28e varje månad. Och föratt kunna föra över pengar från min Isländska bank, Kaupthing till Swedbank tar det 4 arbetsdagar. Plus att jag behöver fylla i ett helt a4 med frågot om vad pengarna ska användas till.. !!!! Tycker det är min ensak faktiskt..


Va enklare medans jag fortfarande hade CSN pengar kvar på mitt svensk konto, men tog 3 månader att göra av med 6 månaders CSN.. Illa.. Vet inte hur det ska gå nu, men har iof sig lagt undan nästan 3000 SEK i månaden till vår Thailand resa så om nästa månad är den betald och har dessutom en hel del fick pengar, så har ju gått en del pengar dit, men endå..


Hatar att det ska vara så oerhört komplicerat att transfer sina egena pengar.. Det är verkligen super jobbigt! 

Av Bina - 3 september 2007 13:18

Ar inge kul vader alls idag, ar sa sjukt ratt att man bara fryser genom att titta ut genom fonstret" Brrrr..


Har denna outfit pa mig idag, men funderar pa att springa till rummet och grabba tag i en kofta for det ar kallt pa kontoret.. Vill bara mysa ner mig i sangen med en harlig kopp varm choklad med vispgradde och garna lite hackade hasselnotter och en riktigt god kanelbulle ala Vurma, basta kanel/kardemumma bullarna i varlden, alla som bor i Stockholm maste bara prova dessa bullar.. Mums


Snart lunch dags for mig undra vad det blir idag, ar sjukt sugen pa Plokkfiskur, men fick ju det forra veckan sa lar val droja en/tva manader tills vi far det igen =/

Av Bina - 3 september 2007 10:00

Hotellfrukost ar ju faktiskt bland det basta som finns.. Tycker jag iaf! =) Men jag ar valdigt krasen med vad som ska finnas pa frukosten..


Den basta nagonsin va faktiskt i Thailand, Koh Samui, Imperial Koh Samui.. Iaf nar vi va dar typ 1999 =þ Men en av mina klasskamrater ar dar nu pa praktiskt sa kan nog fa en uppdatering om hur frukosten ar.


Har ju jobbat som frukostvardinna pa tva hotell, Mornington i Stockholm & Sheraton i Stockholm.


Men jag ar riktigt nojd med frukosten.. =)


At en macka, med ost, tomat och gurka sedan en tallrik med massa frukot, apelsin, vattenmelon, vindruvor, dragonfruit, honungsmelon, massa gott.. =)

Av Bina - 3 september 2007 09:56

Eller ja har ju varit pa jobbet hela tiden men nu ska jag faktiskt jobba ocksa =þ


Har sovit jatte daligt inatt en massa konstiga mardrommar med typ alla jag kanner.. Eller jag familj och slakt och narmsta vannerna.. Va oerhort jobbigt..

Martin rakade stoppa in sin hand under min kudde vid ett tillfalle och jag vaknade till och blev sa sjukt radd att det tog mig 50 min att somna om.. Sa sa kan min natt sammanfattas.. Sa ar valdigt trott nu maste jag erkanna..


Har en deadline idag, PAMP.. Ska dessutom gora soffias del eftersom hon inte kommit hem ifran Oslo an, sa tar nog hela dagen fram till slutdags..

Ska ner i gymmet sen och ta en harlig dusch sen ska jag och MArtin aka och ata middag nanstans sen blir det en tur ner i jacuzzin och bastun, sen titta tv sen SOVA.. Pa riktigt inatt..

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards