Direktlänk till inlägg 2 september 2007

Omröstning avslutad..

Av Bina - 2 september 2007 13:45

Skulle du vilja leva ett liv utanför SWE?


 Ja, vad är det för spec med Swe?                  25,8 %

 Nej, är du tokig?!?!??!                                     16,1 %

 Kanske, ett varmare klimat är lockande         58,1 %


Det var 31 personer som röstade totalt..

Jag är chokad över resultatet, Vad är det ni tycker är så jobbigt med Swe? Är det kylan?? Eller vad är det?


Sverige har precis allt vad alla kan önska sig, det är ett land som man faktiskt kan leva i, få hjälpa i om man behöver det.. Staten skulle aldrig låta dig försvinna ut i ingenstans.. (Visst, vissa blir ute ingenstans) Men vi får bidrag som inget annat land får.. Mamma/Pappa ledighet som faktiskt göra att fler kan föda barn.


Jag tycker personligen att alla som KAN bör pröva på att bo utanför Swe för att se utifrån hur bra Sverige egentligen är. Jag skriver inte det här föratt "läxa upp" er som har röstat.. Jag blev bara oerhört chokad över statistiken.


Jag har själv vart den som tycker att ett varmare klimat är lockande.. Men när värmen kommer till SWE vad gör vi svenskar då.. Vi klagar det är för varmt det funkar inte att jobba bla bla bla..

Jag skulle aldrig kunna bo i ett land där det är varmt runt 35-40 grader året runt.. Aldrig, min kropp skulle inte klara av det, vi är nordbor vi är gjorda för svalare klimat.


Att jag ska flytta till Surfers Paradise i Australien innebär inte en jätte omväxling för mig, genomsnitts temperaturen är på 17grader året runt.. Men under deras vinter(vår sommar) Innebär det rut 20 grader dagtid och runt 10-13 nattetid.. Medans under deras sommar är det runt 26 grader.. Detta för mig är ett mer behagligare klimat inte direkt TOK varmt..


Ville bara säga min åsikt, om Sverige om klimatet och om framtiden, min framtid..


Jag vill jätte gärna ha feedback för jag vill försöka förstå, kan vara oerhört svårt att sätta mig in i dessa banor när min framtid just nu är utanför SWE, men jag vill verkligen.


Hjälp mig! 

 
 
qristall

qristall

2 september 2007 14:04

Du har alldeles rätt i det du säger om Sverige, tror att man röstar på ett varmare klimat bara för att det låter lite lockande eftersom vi har för lite av den varan.
Vill inte flytta härifrån egentligen eftersom man kan o får säga o göra det mesta i Sverige utan att bli inplockad av någon sorts polis. Samt att vi har det väldigt bra här i vårt lilla land.
Vet inte om detta är till ngn hjälp.

http://www.qristall.blogg.se

 
alexandra

alexandra

2 september 2007 17:02

hihi de va några ställen :P *fnissar* jag är i från lidköping :D

http://aliza.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bina - 1 januari 2009 22:48

    Kolla gärna in:      http://bina.blogg.se 

Av Bina - 28 december 2008 03:36

Jaaa ni, ännu en dag av samma kaliber.. Men ja, Mr X som jag så gärna kallar honom skulle ha jobbat idag men eftersom det var lite boende på hotellet behövdes han inte, men vi hann endå träffas och prata i några minuter.    Endå fast det som behövdes...

Av Bina - 27 december 2008 02:25

Nu ligger man i sängen efter en kväll med stress.. Har jobbat extra idag, tillbaka till det jag älskar... Vara på golvet! Men nu ligger jag i sängen igen med halsont och feber, men jag hoppas att det försvunnit när jag vaknar imorgon.. =) I WISH!   M...

Av Bina - 25 december 2008 19:38

Här har vi mina julklappar för i år..  En perfekt dammsugare för min lilla pärla, som jag för övrigt har fixat i ordning så nu stortrivs jag ännu bättre.. Bara en ny kökslampa och sen fixa tillbadrummet, jaa skulle mer än gärna byta ut diskbänken ock...

Av Bina - 25 december 2008 14:14

Igår så va det som alla vet julafton! Va en riktigt mysig julafton! Tack familjen! Ja för ni är en stor del av mitt liv och har alltid funnits där... Tack! =)   Blev en riktigt mysig dag med massa god mat! Tack Laurent och Jennie föratt jag fick komm...

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards