Alla inlägg under september 2007

Av Bina - 6 september 2007 11:36

Okej forst och framst vill jag bara saga att det ar hemskt att Pavorotti har avlidit. Jag hoppas han har en underbar tid dar han nu befinner sig.


Atit frukost har jag gjort ocks, lika gott som tidigare dagar sa jag ar nojd=)


Sen jag borjade jobba har jag gjort reservationer via e-mail osv.. Men nu ar min telefon inkloppad ocksa sa fran och med nu kommer jag gora mitt vanliga jobb och aven vara en del pa reservations.. Sa tog min forsta bokning via telefon idag. =) STOLT!!!  Va tom med en svensk sa fick prata lite svenska, riktigt skont att fa kunna ta emot reservationer via telefon.. Ar lite svarare an att gora dem fran ett papper.. Men som sagt ar stolt over mig sjalv! =)


Ska pyssla lite idag med hoppas pa att hinna med att fa undan allt pa skrivbordet.. Har fatt lite nya projekt som jag behover ta tag i! =)


Kl.12.00 ska vi vara pa guesthouset och betala deposotionen och forsta hyran.. Sa ska borja flytta over allt ikvall.. =)

TV

Av Bina - 5 september 2007 22:30

Idag börjar ännu en ny serie.. Så nu föjer jag dess serier.. Beskrivningarna är tagna från www.tv.com. Riktigt bra serier måste jag säga=)


HeartLand 

"TNT takes on the medical drama genre with this Treat Williams-led series from David Hollander, the creator of "The Guardian." Williams plays a devoted organ transplant surgeon whose personal life suffers in favor of his intense career. TNT has ordered 9 episodes for the show's first season, which includes the pilot. The series comes from Warner Horizon TV, a new division of Warner Brothers that makes lower budget cable series."


Denna serie hade premiär i USA den 17juni nu i år så är en ny serie, är riktigt bra dock första avsnittet igår men en serie som vi garanterat kommer fortsätta följa=) 


The Starter Wife 

"The Starter Wife, based on the best-selling novel by Gigi Levangie Grazer, chronicles the events of one woman's life following her divorce after years of marriage to a Hollywood studio executive. Debra Messing (Will & Grace, Ned and Stacy) stars in the six-hour mini-series. Sara Parriott and Josann McGibbon (Runaway Bride, 3 Men and a Little Lady) wrote the screenplay, and the Emmy-nominated Jon Avnet (Uprising, The Burning Bed, Fried Green Tomatoes) has directed and produced the event. The premiere is a two-hour event, followed by four weekly hour-long episodes."

 Även denna är ny i USA började 31maj, är dock en miniserie i sexavsnitt om jag har förstått det rätt, men verkar sjukt bra.. Första avsnittet ikväll kl.22


 Friday Night Lights

"Eric Taylor, a first-time high school football coach, finds himself helming a stellar team that has a real chance to make it to the top. The stakes are high, the reward is sweet, and the pressure is immense. Can Eric take his boys all the way while keeping their morale and morality intact?"

Som jag skrivit tidigare en riktigt bra serier, me like... =)


Blow Out

"This unscripted series goes behind the scenes at a posh Beverly Hills salon owned by Jonathan Antin, whose celebrity clientele includes Kate Bosworth, Ricky Martin and Liv Tyler. Conflicts among the staff and the struggles of getting a new business off the ground are front and center"

  



Ikväll är det först nu Andy Barker, också det en ny serie, som är lite små roligt dock inte den bästa=) 

Sen är det Blow-Out, sen sist men inte sämst vad jag tror så är det säsongs premiär för The starter Wife, ska blir spännande och se hur det är.. =)


Mys i sängen med tv:n.. Har till och med köpt Islands svar på KEX-Choklad, blev alldeles för sugen på det idag! =) 

 


Av Bina - 5 september 2007 22:27

Vi har vart iväg och ätit middag, åkte in till reykjavik och åt på Café Paris..


Jag åt Crepe med Räkor,ris och Curry =) Gott..

Martin åt Caesar Sallad, han tyckte det va god, betydligt mkt godare än den på Pizza Hut, haha... 

Av Bina - 5 september 2007 22:26

Jag kan inte berätta nu vem som bor här, men imorgon kan jag göra det.. Jag vet vem det är men vi får ej berätta vilka det är som bor på hotellet förens efter utcheck, det gäller alla våra gärster på grund av sekretess.. Men jg berättar imorgon kväll, jag LOVAR!!!




Av Bina - 5 september 2007 19:38

Vi behöver inte känna oss rädda på hotellet iaf, vi har hyfsat hårdbevakning utanför hotellrummet, eller ja väldigt nära i korridoren.. 8 killari svart kostym och öronsnäcka..


Känns som taget ur en Amerikansk FBI film eller nått..


Är high security på hotellet =) Iaf just nu.. hehe 

Av Bina - 5 september 2007 19:38

Vi behöver inte känna oss rädda på hotellet iaf, vi har hyfsat hårdbevakning utanför hotellrummet, eller ja väldigt nära i korridoren.. 8 killari svart kostym och öronsnäcka..


Känns som taget ur en Amerikansk FBI film eller nått..


Är high security på hotellet =) Iaf just nu.. hehe 

Av Bina - 5 september 2007 19:29

Måste erkänna att även fast jag har spelat glad och mig själv framför mina arbetskamrater har jag vart på bristningsgränsen hela dagen..


Jag förstår inte varför vuxna människor ska hålla på så här, raka rör är det jag lärt mig att använda.. Lika bra att säga sanningen på en gång, blir inte några problem då. Även fast det kan vara svårt att "ta tag i allt" är det faktiskt det vi ALLA mår bäst av i slutändan.


Jag känner mig riktigt left out efetrsom det var jag som fick ta tag och fråga personen vi hyrde utav förut ifall vi skulle leta nånannastans att bo osv. Varför ska det var så himla svårt att bara säga saker och ting?

 Jag är bara så lessen..

Alla har vetat sedan i början av Mars att vi faktiskt skulle bo på Island tills december, VI, VI VI... Är det så svårt att förstå VI..??


Vi fick ju inte bo kvar i andra lägenheten föratt, tjejen vi hyrde utavs förklaring till mina arbetskamrater(??!?!?) "Suddenly when I pick them up at Saga they were two..." Om jag har skrivit we i alla e-mail som jag skickat sen i Mars, vem fasiken pratar jag om , jag och mina kvalster eller?

Enda anledning jag tog den lägenheten va föratt det skulle bli billigast om vi bodde där under 6 månader..

60.000 ISK första 3 månaderna, sen 25.000 ISK resterande..


De andra alternativen vi fick va på 50.000 ISK och ett på 45.000 ISK.. Nu i efterhand skulle jag aldrig valt de vi gjorde..


JAG HATAR DET HÄR!!! Känner mig fan med rånad.. Är så sjukt arg och så sjukt besviken och så sjukt lessen att jag vill ta mig *********** inte vara här en minut till..


Helvetes **************************************************
**************************************************
**************************************************
**************************************************
******* Ö 

Av Bina - 5 september 2007 15:59

Idag va det toppen god lunch har pa jobbet.. Va Halibut (vit fisk, kommer inte ihag namnet pa svenska) med RosePeppar sas och SvampRisotto..

Onskade mig bara ett glas vitt Tokay, Pinot Gris ifran Alsace med maten, fick tyvarr bara det akta Glacieras vattnet fran Island.


Har hunnit ga och kopa en underbart god Latte ocksa, MUMS..


Nu ska jag forsoka fa undan en del pa mitt skrivbord.. Har fatt lite gjort men inte tillrackligt, sa ska satta fart!


Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards