Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Ett litet svar på en fråga,

Av Bina - 23 januari 2008 21:46

Fick en fråga av Helga om det är lika kul nu i skolan som på praktiken..?


Ja ni, va faktiskt den bästa frågan jag fått på länge, TACK!! 


Island va, är helt underbart, och ja jag längtar tillbaka varje sekund och minut.. Träffade så otroligt många härig persone som gjort en super inverkan på mitt liv och jag känner mig faktiskt utanför nu när man är tillbaka till Swe, speciellt nu när Facebook finns och jag faktiskt kan se bilder ifrån Island..

Mitt mål är att åka tillbaka en vecka iaf innan vi åker till Aussie.. Jag vill verkligen det..

Men samtidigt det är UNDEBART att vara hemma igen i Sverige, men det är svårt.. Jag äskar Sverige, sverige är det jag alltid kommer kalla hem, det är här jag har det som betyder mest i mitt liv min familj och mina vänner.. Men jag kommer nog alltid har för höga krav på mig själv för stora förväntigar så Sverige blir för litet för det jag vill.. 

Det jag faktiskt vill göra bli vara finns inte innanför sveriges gränser eller iag inte idag. SÅ länge jag har mina mål eller mer krav fungerar inte Sverige.. Mitt hopp är faktiskt att efter Australien har jag blivit mer av en realist istället för drömmare, för jag vill inte bara bli bäst, jag vill vara den som är THE BEST..


Konstant har jag en tävling inom mig, e tävling om att hela bli bättre än vad jag redan är... Det är inte för en anledning jag fortfarande sitter och skäms över mina gymnasiebetyg ( jag var endå top 5 när vi gick ur skolan) Men än idag är jag arg och förbannad för jag kunde ha gjort det bättre..


Men skolan är skolan, jag älskar att plugga speciellt inom det här ämnet, även om det betyder oändligt många timmar med hopplös ekonomi och finans, men jag älskar det, det är värt det! =)

Jag trivs här, allt känns underbart men jag saknar verkligen Island..


Det är så oerhört mycket delade känslor så det här var det enklaste svaret jag kunde ge! =) 

 
 
helga

helga

23 januari 2008 22:14

Jag tackar jag - ett helt inlägg som svar var inte illa ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mam

24 januari 2008 13:56

Enligt mig är du BÄST: Before, Now & Forever.
Kraaaammmmm.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bina - 1 januari 2009 22:48

    Kolla gärna in:      http://bina.blogg.se 

Av Bina - 28 december 2008 03:36

Jaaa ni, ännu en dag av samma kaliber.. Men ja, Mr X som jag så gärna kallar honom skulle ha jobbat idag men eftersom det var lite boende på hotellet behövdes han inte, men vi hann endå träffas och prata i några minuter.    Endå fast det som behövdes...

Av Bina - 27 december 2008 02:25

Nu ligger man i sängen efter en kväll med stress.. Har jobbat extra idag, tillbaka till det jag älskar... Vara på golvet! Men nu ligger jag i sängen igen med halsont och feber, men jag hoppas att det försvunnit när jag vaknar imorgon.. =) I WISH!   M...

Av Bina - 25 december 2008 19:38

Här har vi mina julklappar för i år..  En perfekt dammsugare för min lilla pärla, som jag för övrigt har fixat i ordning så nu stortrivs jag ännu bättre.. Bara en ny kökslampa och sen fixa tillbadrummet, jaa skulle mer än gärna byta ut diskbänken ock...

Av Bina - 25 december 2008 14:14

Igår så va det som alla vet julafton! Va en riktigt mysig julafton! Tack familjen! Ja för ni är en stor del av mitt liv och har alltid funnits där... Tack! =)   Blev en riktigt mysig dag med massa god mat! Tack Laurent och Jennie föratt jag fick komm...

Presentation

Omröstning

Tycker ni om ert namn?
 Ja, tycker det passar mig
 Nej, hade hellre hetat något annat..
 Jag är väl nöjd..
 Vet inte faktiskt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards